כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עיריית בת-ים בצל הקורונה למען האזרחים הוותיקים

עיריית בת-ים בצל הקורונה למען האזרחים הוותיקים :

עיריית בת-ים בצל הקורונה למען האזרחים הוותיקים

בעלי כלבים בקבוצות סיכון או מעל לגיל 65 מוזמנים לקבוע מועד לחיסון כלבת מעבר לשעות הקבלה הרגילות

בצל הקורונה המחלקה הווטרינרית תרחיב את שעות קבלת הקהל עבור תושבים בעלי כלבים בקבוצות סיכון או מעל גיל 65. מטרת המהלך היא למנוע מפגש של קבוצות אוכלוסייה המוגדרות בעלות סיכון גבוה עם כלל הציבור, המגיע למחלקה הווטרינרית.

תיאום ההגעה לחיסון הכלבת מעבר לשעות הפעילות יעשה טלפונית בלבד במספר 03-6586658 בין השעות 8:00-14:30.

כלבת נגרמת ע"י נגיף אשר תוקף את מערכת העצבים ההיקפית והמוח. הכלבת עלולה להיות מחלה קטלנית, ולכן קיימת חשיבות רבה בחיסון כנגד מחלת הכלבת, כאשר אתם מקפידים לחסן את בעלי החיים, אתם גם שומרים על עצמכם ועל בני ביתכם.


נגיף הכלבת מופרש ברוק של בעל החיים הנגוע, וההדבקה של אדם או בעל חיים אחר נעשית בדרך כלל בנשיכה או במגע של הרוק עם פצע פתוח. הנגיף שחודר לרקמות בעל החיים הנשוך נודד למערכת העצבים ההיקפית ודרכה לעבר המוח. בעל החיים הנשוך בשלב זה אינו מראה סימני מחלה  ושלב זה יכול להמשך מס' שבועות ואפילו חודשים. בעל חיים יראה סימני מחלה רק כאשר הנגיף יגיע למוח ומשם לבלוטות הרוק, ורק אז הוא גם מדבק לאדם או לחיות אחרות. הדרך היחידה לאבחון המחלה היא בבדיקה לאחר המוות. ההגנה מושגת ע"י חיסון של בעלי החיים.

חובה לחסן כל כלב החל מגיל 3 חודשים כנגד המחלה, לאחר מכן חובת חיסון פעם בשנה. כמו כן יש להוביל כלב קשור ברצועה כאשר הוא נמצא ברשות הרבים.

לפי ארגון הבריאות העולמי (WHO) והארגון העולמי לבריאות בעלי חיים (OIE), נכון להיום אין עדות לכך שכלב, חתול או חיית מחמד אחרת יכולים להעביר את נגיף הקורונה COVID-19 לבני אדם. לפיכך, אין הצדקה לנקוט בצעדים כנגד חיות מחמד שעלולים לפגוע ברווחתן.  הנגיף מופץ בעיקר ברסס טיפות הנוצרות כאשר אדם נגוע משתעל, מתעטש או מדבר, ודרך ההגנה הטובה ביותר היא שטיפת ידיים במים ובסבון באופן יסודי ובתדירות גבוהה. ללא קשר לנגיף הקורונה, לאחר כל מגע עם בעלי חיים כדאי לשטוף את הידיים היטב שכן הם עלולים להעביר חיידקים או טפילים אחרים.

אדם נגוע בנגיף הקורונה COVID-19 צריך לבודד את עצמו גם מבעלי החיים שברשות, בדגש על חיבוק ונישוק בעלי חיים בביתו ולתת לאחרים לטפל בהם.

תמונות: המחלקה הווטרינרית – עיריית בת-ים

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem