כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עיריית ראשון לציון למען העסקים הקטנים בעיר

הסתיים המחזור הראשון של תכנית האצת עסקים להצלחה

עיריית ראשון לציון למען העסקים הקטנים בעיר: הסתיים המחזור הראשון של תכנית האצת עסקים להצלחה

איך מתמודד בית עסק עם קבלת החלטות ואילו תפיסות עבודה, תהליכים ומערכות חדשניות עליו להטמיע? על רקע משבר הקורונה, עיריית ראשון לציון הפעילה תכנית האצה לעסקים קטנים ובינוניים בעיר בה קיבלו בעלי העסק כלים להתמודדות עם האתגרים הניצבים בפניהם. ראש העירייה, רז קינסטליך: "שמנו למטרה לקדם את העסקים הקטנים בעיר, זאת תכנית אחת מתוך מערך רחב של שירותים".

בשבוע החולף הסתיים המחזור הראשון של תכנית ההאצה לעסקים קטנים ובינוניים, אותה הפעיל אגף קידום עסקים של מנהל קהילה בעיריית ראשון לציון בשיתוף פעולה ייחודי עם עמותת REMODEL, המכללה למנהל ואיגוד הדירקטורים. בתוכנית קיבלו בעלי העסקים כלים מעשיים רבים על מנת לסייע להם להתמודד עם אתגרים מורכבים, קבלת החלטות מרכזיות, מערכות טכנולוגיות וחדשניות אותן יש להטמיע בעסקים, שיווק העסק בעולם הדיגיטלי, יצירת חווית לקוח, שימור לקוחות ועוד.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "עיריית ראשון-לציון שמה לה למטרה לקדם את העסקים הקטנים והבינוניים בתחומה, מתוך הבנה שהעסקים הקטנים והבינוניים מניעים את גלגלי הכלכלה המקומית. התכנית הינה רק חלק קטן מתוך מערך השירותים, שאנו מעניקים לעסקים הקטנים והבינוניים בעיר".

התכנית נולדה לאחר שמשבר הקורונה הגביר את האתגרים של העסקים הקטנים והבינוניים, וכן את הצורך לסייע להם להטמיע תפיסות עבודה חדשניות בעסק. עיריית ראשון לציון הבינה את מצוקתם ונרתמה לסייע עם תכנית ההאצה, במסגרתה נחשפו בעלי העסקים למושגים, מעולמות החדשנות והתאמתם לעולם העסקים הקטנים, תוך סיוע בהגדרת מטרות והצבת יעדים בדרך לצמיחה.


בתכנית, שארכה כארבעה חודשים, לקחו חלק 12 בעלי ובעלות עסקים בראשון לציון והם נהנו משילוב בין ליווי אישי על ידי מנטורים מובילים במשק לבין הדרכה קבוצתית פרונטאלית ובזום בחשיבה עיצובית, ניהול בסיס נתונים, רעיונאות יצירתית, שיווק, דיגיטל ועוד.

מוטי מור-חיים, מנכ"ל ובעלי חברת "מור-פק", ממשתתפי התכנית: "התכנית הזו הייתה עבורי זריקת מרץ לפיתוח העסק. היא עזרה לי למקד את עצמי על התחומים החשובים שעליי לשים עליהם דגש וכן נתנה לי מוטיבציה להניע תהליכים בצורה מהירה יותר. הבונוס הנוסף היה ההכרות עם בעלי עסקים אחרים שעם חלקם אפילו נוצרו שיתופי פעולה. התכנית הזו, שיזמה עיריית ראשון לציון, היא חובה לכל בעל עסק שמחפש את הרמה הבאה בהצלחת העסק ולא יודע מאיפה להתחיל".

סיגלית אלירז, בעלת חנות ומפעל "ויטופיה" למוצרי מזון טבעוני: "במהלך התכנית נחשפנו לכלים רבים ומגוונים שעזרו לנו למקד את המטרות שלנו, ובכך הבנו שצריך לחזור לבסיס ולהתארגן מחדש, לבחור באסטרטגיית פעולה ולקדם את העסק לשלב הבא שלו".

כזכור, עיריית ראשון לציון העניקה לבעלי העסקים סיוע רב מאז פרוץ משבר הקורונה. בין ההטבות שיזמה העירייה פטור מאגרת שילוט עד 2.5 מ"ר, פרסום עסקים מקומיים באתר העירוני, רכישת שוברי קנייה מבתי עסק מקומיים עבור עובדי העירייה ועוד.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem