כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עיריית ראשון לציון נערכת למזג אוויר סוער

כל ההנחיות והאזהרות לקראת הסופה

עיריית ראשון לציון נערכת למזג אוויר סוער

ֹֹֹגשם כבד ובעיקר רוחות חזקות * עיריית ראשון לציון נערכת ברחבי העיר למניעת הצפות, חסימות צירים ומניעת גלישת אדמה * בחוף הים הקימו סוללות חול מחשש לגלים בגובה שישה מטרים

למרות מזג האוויר הקיצי בשבוע האחרון, החורף עדיין כאן וממחר הוא צפוי להביא עמו גשם כבד ורוחות חזקות. בעיריית ראשון לציון השלימו את ההערכות לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את האזור החל משעות הערב ועד סוף השבוע.

כלקח מהעבר, אגף חופים ואגמים החל כבר אתמול בהקמת סוללות עפר שאמורות לבלום את הגלים, שעל פי החשש, עשויים להגיע לגובה של שישה מטרים. בתרחיש כזה, עלול להיגרם נזק לסוכות המציל, מתקני הנופש ובתי העסק בחוף.

עובדי חברת המים מניב ניקו פסולת מקולטנים ותעלות הניקוז, המובלים הגדולים עברו ניקוי יסודי, ובמינהל איכות הסביבה פינו בימים האחרונים מפגעים ופסולת שעשויים להצטבר בקולטנים. גם עובדי מינהל שפ"ע הוציאו מהמחסנים כלים הנדסיים כהיערכות לפינוי מפגעים גדולים.

בחברה לביטחון השלימו את ההערכות הכוללת הגברת הסיורים וכוחות הפיקוח. הפקחים נערכים גם לתת מענה במקרה של קריסת עצים, ענפים, כבלי חשמל, הצפות ומפגעים אחרים. נציין עוד כי בחברה לביטחון נערכים לשיבושי תנועה שעשויים להתרחש עקב נפילות חשמל ותקלות ברמזורים.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר: ״החורף בישראל מאופיין באירועי גשם שבפרק זמן קצר יורדת כמות גשמים אדירה, כך שבאופן טבעי נוצר עומס על הקולטנים ותעלות הניקוז. הגדרנו משימות לכלל הצוותים שלנו על מנת לעשות כל מאמץ כדי להבטיח חורף בטוח לתושבי העיר. היערכות מוקדמת היא המפתח להתמודדות נכונה בשעת חירום. אני מודה לעובדי העירייה, מניב והחברה לבטחון על ההיערכות ותיאום מוצלח עם לכוחות הביטחון וההצלה״.


בעיריית ראשון לציון מבקשים מהתושבים לשמור על כללי הזהירות בימי מזג האוויר הסוער ולפנות למוקד העירוני לדיווח על מפגעים. מוקד 106 יתוגבר במוקדנים כדי לתת מענה מיידי לאירועים.

התחזית המעודכנת ליומיים הקרובים כפי שנמסרה מהשרות המטראולוגי הישראלי

רביעי 17/02

 בצפון הארץ ובמישור החוף ירדו גשמים לפרקים מלווים בסופות רעמים. בהרי הצפון ירד שלג ובשעות הבוקר ייתכן גם בפסגות הרי המרכז. לאורך מישור החוף קיים חשש קל להצפות. ינשבו רוחות חזקות ובדרום הארץ יהיה אביך. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת ויעשה קר. לקראת לילה צפוי שלג גם בפסגות הרי המרכז.

חמישי 18/02

מצפון הארץ ועד צפון הנגב ירדו גשמים וייתכנו סופות רעמים יחידות. בפסגות הגבוהות של הרי הצפון עדין צפוי שלג ובבוקר ייתכן גם בפסגות הרי המרכז. במדבר יהודה ובים המלח קיים חשש לשיטפונות. במרכז הארץ ובדרומה יוסיפו לנשב רוחות חזקות. יוסיף להיות קר במיוחד. במהלך היום הגשם ייחלש בהדרגה.

מדוברות כבאות והצלה לישראל נמסר:

אלו הנחיות ענף הסברה והדרכת אוכלוסייה לציבור באירועי גשם משמעותי וחשש להצפות

כאשר יש חשש ממשי להצפה במבנה לא לשהות במפלסים ומעליות מתחת לקומת הקרקע.

אין להיכנס לחניונים ומפלסים תת קרקעיים בעת הצפה אפילו אם היא בתחילתה
אין להשתמש במעליות למפלסים תת קרקעיים כאשר יש סכנת הצפה במבנה
אין להכנס לשלוליות שלמראית עין נראות עבירות, אך עלולות לסחוף את הרכב ולהפוך לסכנת חיים

בכל מקרה של שריפה או סכנת חיים יש לחייג 102 ללוחמי האש!.

להלן הנחיות לציבור וכללי בטיחות והתנהלות נכונה במזג האוויר הסוער מטעם משטרת ישראל:
מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער.

הרחצה בים בעת רוחות חזקות וגלים גבוהים מסוכנת וקיימת סכנת טביעה, לכן יש להימנע מרחצה ובילוי בחופי הים.

רוחות חזקות עלולות להוביל לקריסת עצים, עמודים וכיו״ב, וכן להתעופפות של חפצים שונים. יש לדווח על כל מפגע מעין זה לרשויות בהקדם, וכן לקשור/לאבטח במרפסות ובגינות חפצים מסוכנים שעלולים לעוף כתוצאה מהרוחות ולהוביל לפגיעה בעוברי אורח.

מומלץ לפנות לגורמים המוסמכים לפני יציאה לטיול בשטח לשם קבלת מידע חיוני ועדכני.

לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך:
יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות.

יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולנהוג לאט ובזהירות בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה.

כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.

יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

יש להימנע מכניסה לשלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן ולהיזהר משאר מפגעים על הכביש.

יש להימנע מחציית מקורות מים וממקומות עם זרימת מים חזקה.

שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

הקפידו על תדלוק הרכב והיערכותם מזון ושתיה, תרופות ומטען לטלפון הנייד לצורך שהות ממושכת ברכב.

בטרם הכניסה לרכב: חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש. יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם פגומים. יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג, וכן לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים- על מנת לראות ולהראות בהתאם.

צילום עידן גרוס

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem