כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

על רקע הכוונה לקלוט חולי קורונה במרכז הגריאטרי מלבן עיריית ראשון לציון הגישה בקשה לצו מניעת שימוש נגד משרד הבריאות

הבוקר הוגשה נגד משרד הבריאות בקשה לצו למניעת שימוש ללא הרשאה במקרקעין * ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר "לא ייתכן שמשרד הבריאות יקבל החלטות הרות גורל, מבלי ליידע את העירייה שהמבנה והשטח נמצא בבעלותה" * החשש: סיכון קשישים, חלקם סיעודיים, שגם כך המערכת החיסונית שלהם פגיעה יותר

עיריית ראשון לציון הגישה הבוקר צו מניעת שימוש ללא הרשאה במקרקעין. הרקע למהלך הוא כוונה משרד הבריאות לקלוט חולי קורונה במרכז הגריאטרי מלבן וזאת לצד כ-80 קשישים סיעודיים המטופלים במרכז. כמו כן העירייה מבקשת לסלק את ידו של משרד הבריאות מכל קרקע או מבנה שאינו משרת את הקשישים השוהים בבית החולים. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "לא ייתכן שמשרד הבריאות יקבל החלטות הרות גורל, מבלי ליידע את העירייה שהמבנה והשטח נמצא בבעלותה. מדובר בהתנהלות שערורייתית. מדובר בהחלטה אבסורדית וחסרת רגישות, שכן בבית החולים הגריאטרי מטופלים קשישים חלקם סיעודיים שגם כך המערכת החיסונית שלהם פגיעה יותר. לא ניתן יד לפגיעה באוכלוסיית הקשישים שזקוקים וראויים לטיפול ראוי. אנו פועלים כעת בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להילחם בהחלטה האומללה".

נזכיר כי זו אינה הפעם הראשונה שמשרד הבריאות מחליט לעשות במקום כבשלו כאשר לפני כשנה וחצי גובשה תוכנית להעביר למרכז אסירים ביטחוניים ששבתו רעב בבתי הכלא, ביניהם בכיר הפת"ח, מרואן ברגותי.

מרכז גריאטרי מלבן נמצא בשנים האחרונות במחלוקת בין העירייה למשרד הבריאות. מדובר בנכס שנמצא על קרקע בבעלות העירייה. מאז שנת 2009, משרד הבריאות מחזיק בנכס ללא הרשאה וללא תשלום דמי שימוש על פי חוק. בנוסף, בעוד בתי חולים ברחבי הארץ מדווחים על עומס ניכר ותפוסה של יותר מ-150 אחוזים, משרד הבריאות "ייבש" את המרכז ולא קיבל מטופלים חדשים. על כך פורסם דו"ח מבקר המדינה המותח ביקורת חריפה על משרד הבריאות בכל הקשור לניהול ביה"ח הגריאטרי ותפקודו וקורא לו להסדיר את השימוש בקרקע מול העירייה. נכון להיום יש כ-80 מטופלים על 300 מיטות. כמו כן, משרד הבריאות טרם העביר כ-35 מיליון ₪ עבור דמי שימוש על פי חוק. עיריית ראשון לציון מעוניינת שהמרכז ימשיך לפעול , לקבל מטופלים חדשים ואף להתרחב.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem