כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

פתיחת שנת הלימודים בצל נגיף הקורונה

כל הפרטים על פתיחת שנת הלימודים

נערכים לפתיחת שנת הלימודים בצל נגיף הקורונה

במהלך הסגר ולאחריו בחופשת הקיץ, האיצה העירייה את השיפוצים וההצטיידות לקראת השנה החדשה * כ-30 מיליון ₪ הושקעו בעבודות שיפוץ ושדרוג ב-57 מוסדות חינוך * ראש העירייה, רז קינסטליך: "אין ספק שזו פתיחת שנת לימודים מאתגרת ומורכבת ובכל זאת. אני מאחל לילדי ראשון לציון שנת לימודים מוצלחת ובריאה" * תלמידי כיתות א' יקבלו מסיכת פנים עם כיתוב "שלום כיתה א'"

צבעו, סיידו, תיקנו, שיפצו, הרכיבו, תלו וכמובן ניקו. מוסדות החינוך מתמרקים לקראת פתיחת שנת הלימודים. עיריית ראשון לציון, באמצעות מינהל שפ"ע, השקיעה כ-30 מיליון ₪ בשיפוצים ושדרוגים של 57 מוסדות חינוך. 25 גני ילדים, 22 בתי ספר יסודיים ועשרה בתי ספר על יסודיים.

בעיצומו של הגל השני ותחת מגבלות והתאמות, סיירה צמרת העירייה בבתי הספר שעברו שיפוץ, שדרוג וריענון. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אין ספק שזו פתיחת שנת לימודים מאתגרת ומורכבת, לשמחתי כל המערכת התגייסה ונערכה מראש. מערכת החינוך ביצעה התאמות, מינהל שפ"ע האיץ את העבודות ולכולם היה ברור שאנחנו בפתחה של שנה שלא הכרנו. ובכל זאת, השלמנו את כל מה שהצבנו לעצמנו, כולל צמצום מספר הילדים בגנים, משימה לא קלה בשגרה ובוודאי לא על רקע מצוקת כוח אדם בימים אלו. אני מאחל לילדי ראשון לציון שנת לימודים מוצלחת ובריאה".

השיפוצים במוסדות החינוך השנה הן חלק מהתכנית שגובשה על ידי מינהל שפ"ע ומינהל החינוך, ובהובלת מנכ"ל העירייה, דודי גיל. ראש מינהל שפ"ע, ראובן הרשקוביץ מסביר כי מינהל שפ"ע ביצע בשיתוף מינהל החינוך סקר צרכים, שכלל סיורים בכל מוסדות החינוך בעיר ובחינת בקשות המנהלים. לאחר מכן נקבעו סדרי עדיפויות לטיפול בנושאים השונים, והוחלט כי בראש ובראשונה יטופלו נושאי בטיחות ובטחון הילדים במוסדות החינוך וכן יושם דגש על שיפור הסביבה הלימודית.


מחר יפתחו את שנת הלימודים כ-3500 ילדי כיתות א' שיקבלו מסכות פנים עם הכיתוב "שלום כיתה א'". בימים אלו התקיימו ימי היערכות לקראת השנה החדשה. כזכור, תלמידי כיתות א' ו-ב' לומדים בכיתות האם שלהם.

סגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר המחזיקה בתיק החינוך, אמרה: ״בתי ספר וגני ילדים שופצו בעשרות מיליוני שקלים חרף הקורונה וזו הזדמנות להודות על כך לראש העירייה והנהלת העירייה. חלק מבתי הספר גם הצטיידו בהצטיידות פדגוגית חדשנית, ועוברים מהפך בתפיסה החינוכית, ואני רוצה להודות למנהל החינוך בראשות אטי אדר ולעל עובדיו, ולשותפים במשרד החינוך, על ההערכות המסורה גם השנה בצל הקורונה, להבטיח לילדינו פתיחת שנה חלקה ורגועה. ברכת בריאות והצלחה לילדים״ .חבר המועצה ומחזיק תיק שיפור פני העיר, אבי חיים, הוסיף: "אנו פועלים על פי תוכנית עבודה מסודרת ובהתאם לצרכים של כל מוסד חינוכי. המטרה היא להגיע לכולם ולוודא שסביבת הלימודים תהיה בטוחה, נעימה ומיטבית לקיום הלימודים. אני מודה לראש העירייה שרואה חשיבות רבה בנושא ומעניק גיבוי מלא למינהל".

בחברה לביטחון של עיריית ראשון לציון השלימו הבוקר את ההערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים מחר 1 בספטמבר.
112 מאבטחים 30 שומרים 9 קציני ביטחון ולמעלה ממאה פקחים ומעבירי דרך יתפרסו בסמוך ובתוך 92 בתי ספר ומבנה חינוך ו430 גני ילדים ברחבי העיר ראשון לציון.
בשבועות האחרונים למרות אתגרי הקורונה פעלו בחברה לביטחון של עיריית ראשון לציון להשלים את ההכנות לפתיחה בטוחה ומאובטחת של שנת הלימודים. כבר הבוקר ביצעו פקחים ואנשי השיטור העירוני סריקות בסמוך לבתי הספר כדי לאתר מפגעים וכן שוהים בלתי חוקיים. פעילות זאת תימשך ברצף ביממות הקרובות
לצד הפעלת מאבטחים ופקחים תפעיל החברה לביטחון מגוון רחב של אמצעים טכנולוגים החל מרחפנים שיסרקו מהאוויר שטחים פתוחים הצמודים למוסדות חינוך הממוקמים באזורי בניה ופיתוח בעיר. כל מוסדות החינוך בעיר חוברו למערכת תקשורת בקוו ישיר למוקד העירייה ולמוקדי החירום של שירותי ההצלה כך שבשעת חרום או מצוקה איש צוות במוסד לימוד בעיר יכול להקים קשר בלחיצה על לחצן המצוקה.
בחברה לביטחון נערכים לא רק להפוך את בית הספר למקום מאובטח אלא גם פעלו להפוך את מסלול ההגעה לבית הספר למסלולי הגעה בטוחה.עשרות מעבירי דרך יתפרסו בכל בוקר ובכל סוף יום לימודים בסמוך למעברי החציה בצירי ההגעה המרכזיים לבתי הספר. פקחי החברה יפעלו במהלך שנת הלימודים בפעילות אכיפה מול עבירות של רוכבי אופנים ודו גלגלי.
ראש העירייה, ראש העירייה, רז קינסטליך: "אנו נרגשים לפתוח את שנת הלימודים בתקופה כל כך מאתגרת. עמלנו רבות במהלך החודשים האחרונים על מנת לדאוג לשלומם ולבטיחותם של התלמידות והתלמידים שיצעדו מחר אל בתי הספר וגני הילדים. כמי שמכיר ומוקיר את עובדי החברה לביטחון אני סמוך ובטוח כי ביטחונם של היקרים לנו מכל מופקד בידיים טובות.
סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מקסים בביצקי אמר ״לקראת הפתיחה של שנת הלימודים, הנחתי את החברה לביטחון לבצע בדיקה של כל אתרי בניה שקרובים למוסדות חינוך ולתגבר את הנוכחות של פקחים, על מנת להבטיח פתיחת שנה בטוחה לילדנו. כמו כן שומרים בבתי ספר עברו הדרכה ויפעלו על פי הוראות של משרד הבריאות. אני מאחל לילדים ולהורים שנת לימודים מוצלחת.
מוטי נחמני מנכ״ל החברה לביטחון אמר כי במהלך השבועות האחרונים פעלו בחברה לביטחון מול מנהלי בתי הספר, מנהל החינוך ומנהלים נוספים בעירייה כדי לאפשר פתיחה מוצלחת ובטוחה של שנת הלימודים.

צילום: גל עבהאל

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem