כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

צפו:משטרת ישראל במאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל

צפו:משטרת ישראל במאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל

המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל: מאז תחילת המאבק בנגיף ועד כה, המשטרה פתחה ב-135 חקירות נגד מפרי בידוד, וכן ב-37 חקירות נוספות בעקבות חשד להפצת הודעות כזב. עד כה בוצעו כ-38,000 ביקורים למבודדים. כמו כן נרשמו עד כה 250 דו"חות, וכן הוצאו צווי סגירה ל-60 בתי עסק שהפרו את ההוראות. לצד פעילות האכיפה ברחבי הארץ, המשטרה מתמקדת בעיקר בפיקוח, הסברה והכוונת התנהגות האוכלוסייה.

משטרת ישראל ממשיכה בפעילות מוגברת, במטרה לסייע למשרד הבריאות במאמצי האכיפה של תקנות החירום המיוחדות וצו בריאות העם. המשטרה פועלת במתכונת מתוגברת וממשיכה כל העת בביצוע משימות אכיפה, שמירת הסדר והביטחון מתוף תפקידה וחובתה גם בעת הזו. עיקר המאמץ המשטרתי מתמקד בפיקוח והסברה לציבור. מעבר לכוחות השגרה של משטרת ישראל, החל מהבוקר נפרסו ברחבי הארץ אלפי שוטרים בכוחות משימה ייעודיים הממוקדים לביצוע חסימות מדלגות,סיורים ובדיקות יוזמות, זאת במקביל לשגרת הפעילות המשטרתית המתנהלת כל העת.

ככל שעולה חשד לקיומה של עבירה פלילית, משטרת ישראל פועלת מתוקף סמכותה עפ"י תקנות לשעת חירום וצו בריאות העם נגד אותם מפרי צווים, זאת על מנת למנוע את הפצת והתפשטות נגיף הקורונה בישראל. עד כה נפתחו 135 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד. בנוסף נפתחו 37 חקירות בגין מקרים שונים של הפצת מידע כוזב. מוקדם יותר היום עיכבה יחידת הסייבר של המשטרה תושב ראשון לציון בחשד ששלח בימים האחרונים הודעות "פייק ניוז" שעניינן חובת אזרחים להימצא בבידוד. על פי החשד, הצעיר עשה שימוש במספר לא מזוהה ושלח את ההודעות תוך שהוא מתחזה לנציג שירות משרד הבריאות ובכך גרם לבהלה בקרב מקבלי ההודעות, קרוביהם והסובבים אותם. בימים הקרובים יועבר התיק לעיון במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, זאת לצורך החלטה על המשך ההליך הפלילי. כמו כן, נחקרו בימים האחרונים מספר חשודים נוספים בחשד להפצת הודעות כזב.

עד כה, נרשמו ע"י המשטרה 250 דו"חות בחלוקה הבאה:
הפרת חובת בידוד- 63 דו״חות.
הפרת חובת דיווח למשרד הבריאות על חובת הימצאות בבידוד – 6 דו״חות.
סירוב להוראה על פיזור התקהלות אסורה – 93 דו"חות.
הפעלת עסק\מקום בניגוד לתקנות – 55 דו"חות.
אמש בעקבות כניסת התקנות החדשות לשעת חירום לתוקפן, הורחבה האכיפה המשטרתית גם ביחס להוראות החדשות. השוטרים איתרו חריכות וביצעו אלפי פעולות הסברה ואזהרה כלפי מי שהפר את התקנות. לצד זאת, נרשמו 28 דו"חות בגין יציאה למרחב הציבורי (בניגוד לתקנה 2), 4 דו"חות בגין שהייה במקום אסור עפ"י התקנות, ודו"ח נוסף בגין איסור תפילה מחוץ לבית המגורים במקום שאינו פתוח. מיקוד המאמץ בנושאים אלו עוסק בעיקר בפיקוח והסברה.

מדי יום מבקרים השוטרים אלפי מחויבי בידוד בכדי לוודא כי הם מקיימים את חובת הבידוד, כשעד כה ביקרו השוטרים כ-38,000 מחויבי בידוד בכל רחבי הארץ. בימים האחרונים ביקרו שוטרים בכל רחבי הארץ גם באלפי בתי עסק שונים, בשווקים, במרכזי הקניות וכיו"ב, כשרובם המוחלט של בעלי העסקים, קיימו והקפידו על ההנחיות במלואן. נוסף למאמצי הסברה משמעותיים המתבצעים בשטח, המשטרה סגרה עד כה 60 בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת התקנות באופן בוטה.


בימים האחרונים נרשמים עומסים חריגים בעקבות ריבוי פניות לבקשת מידע למוקדי החירום של המשטרה, ולכן במשטרה מחדדים: אנחנו קוראים לציבור לשמור את מוקד 100 לשיחות חירום בלבד. כל בקשה למידע יש להפנות למוקד המידע הארצי של המשטרה שמספרו 110.

נשמעים להנחיות – מצילים חיים!

המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. חל איסור מוחלט על הפצה ושרשור של מידע כוזב שכל תכליתו לזרוע בהלה בקרב הציבור. מידע רלוונטי ומוסמך, לרבות עדכונים והנחיות רשמיות, יופצו רק על ידי הגורמים המוסמכים לכך. לצד ביצוע כלל המשימות המוטלות לפתחה של המשטרה בהקשר של הביטחון השוטף, אכיפת החוק ושמירת הסדר הציבורי, משטרת ישראל תמשיך לסייע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף ככל שיידרש, הכול במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו.

לשימושכם מצ"ב:

  • סרטון מסיור אוויר של מסוק מהמערך האווירי של משטרת ישראל בימים האחרונים.
  • תמונות מפעילות המשטרה.
    קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem