כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ראם מספר על יום ירושלים

נכדו של "הצנחן הבוכה "דיבר לראשונה מול כיתות א בבית הספר "רקפות"

אמש(שני) התקיים יום ירושלים, 54 שנים לאחר ניצחון הצנחנים במלחמת ששת הימים, דיבר לראשונה, ראם עוזיאל, נכדו של ד"ר יפעת יצחק, הידוע בכינויו הצנחן הבוכה מול כיתות א' השונות בבית הספר "רקפות" בעיר ראשון לציון.
ראם עוזיאל, בנה הבכור, של העיתונאית, רעות עוזיאל, בתו הקטנה של ד"ר יפעת יצחק, תושבי העיר. אביה, ד"ר יפעת יצחק, תושב העיר שנים רבות, עבד כאן כרופא נשים במשך שנים רבות עד שלאחרונה יצא לפנסיה.
רעות מספרת כי: "יום ירושלים הוא יום חג עבורנו. חשוב לי שילדי ירגישו גאווה ושמחה ביום חשוב זה. ראם מאז ומעולם היה קשור לסבא שלו, עוד בברית המילה שלו הוא שימש כסנדק, לאחר מכן כמובן עשינו חאלקה בכותל. התרגשתי כאשר מנהלת בית הספר הציעה שראם ידבר מול חבריו לשכבה, אני מרגישה שזכותנו ללמד על יום ירושלים לא רק דרך סיפורים אלא דרך החיים עצמם. סיפורי החיים, המורשת קרב עברה היום לדור הבא אשר כולי תקווה כי בעתיד גם הם יוכלו להרגיש ולהנחיל לדורות הבאים כי ירושלים שלנו מאז ולתמיד".
ראם סיפר בין היתר על הספר, "אריות על הגבעה" שכתב הסופר עמנואל בן סבו. "ספר הילדים החדש, 'אריות על הגבעה', נכתב מתוך תחושת כבוד לפרק ההיסטורי של הקרבות על העיר העתיקה עד לשחרורה". אומר המחנך-סופר עמנואל בן סבו, ומוסיף: "צילומו ההיסטורי של חתן פרס ישראל המנוח, דוד רובינגר ז"ל, אשר נכנס לפנתאון הישראלי ובו מביטים הצנחנים בערגה, בכמיהה, בכאב ובעוצמה, הוא בבואה של המלחמה ההיא. הצילום ההיסטורי הוביל אותי לאורך כל כתיבת הספר, בראיונות עם גיבורי התמונה והיסטוריונים צבאיים, כדי להיות הכי קרוב לאמת ההיסטורית". אומר עמנואל בן סבו. ראם אף הקריא חלק מהספר לכיתתו ונפגש עם הסופר ביום שישי האחרון.
זיוה טויטו, מנהלת בית הספר אומרת כי: " אצלנו בקהילת רקפות כשיש הזדמנות לחוויה אותנטית אנו אוחזים בה בשתי ידיים בטח כאשר מדובר בארוע היסטורי ; תצלום הצנחנים והסיפור במופלא של איחוד ירושלים סופר היום בכיתות א' ע"י ראם עוזיאל שלומד אצלנו ברקפות… ראם הוא נכדו של איציק יפעת מהתצלום המפורסם.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem