כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אחרי הגשמים יוצאים לפסטיבל דרום אדום

מה אפשר לעשות עם הילדים בסוף השבוע?

חג הכלניות דרום אדום 2022 | מכירים את ההתלבטות הזאת: "מה אפשר לעשות עם הילדים בסוף השבוע? או בכלל?" – אז זהו, שהטיימינג הזה של חודש פברואר הוא זמן מעולה לנצל את השמש שתצא בשבת, ואת מזג האוויר המעונן שיגיע בימים הקרובים אלינו, כדי ליהנות מפסטיבל דרום אדום.

פסטיבל דרום אדום מתקיים זו השנה ה-17 במהלך חודש פברואר בצפון הנגב. כדי להגיע לאתרי הפריחה השונים, אין צורך בתשלום וניתן להגיע מתי שרוצים. אלו אתרי הפריחה:

יער שוקדה – נוסעים לכיוון מושב שוקדה (סמוך לנתיבות) ולפני שער הקיבוץ יש דרך עבירה לכל רכב מצד ימין. הדרך שהוכשרה ע"י קק"ל מובילה עד למרבדי פריחה מרהיבים! בימי שישי "סופרטבע" הגיבור באדום הכל יכול מגיע לשוקדם בחשכה וצובע את הפרחים. בואו לגלות את הסוד כיצד הוא עושה זאת ולעזור לו לצבוע את נופי הדרום בפרחים אדומים.

שמורת בתרונות רוחמה – נוסעים לכיוון קיבוץ רוחמה, ממש לפני שער הקיבוץ יש פניה שמאלה למגדל התצפית, יורדים עם השביל ומסביב הכל פורח…

ח'רבת ג'ממה – מול קיבוץ רוחמה בצידו השני של הכביש מסתתרת חורשה מהממת עם מליוני כלניות. לאחר גשם מומלץ להגיע עם רכבי 4X4 בלבד.


יער בארי אחד הסמלים של פסטיבל דרום אדום. היער, המשתרע על פני 11 אלף דונם, שופע מדרונות עמוסים במרבדי כלניות. לפופולריות של היער תורמים האתרים המעניינים וחניוני הנופש שבו. סמוך לחניון נחאביר, החניון המרכזי ביער, הכשירה קק"ל שביל נגיש ומוצל לאנשים עם מוגבלויות שאורכו 350 מ'. יער בארי מפורסם בשבילי האופניים שבו. נקודת המוצא למסלולי האופניים היא רחבת החניה שלצד כביש הגישה לקיבוץ, ליד מרכז האופניים לה מדווש. במרכז תוכלו להצטייד בדפדפות המתארות את שבילי האופניים. מסלולי האופניים מגיעים לאתרי היער ובהם בונקרים מימי המנדט הבריטי שנבנו כהכנה לפלישה אפשרית של הצבא הגרמני במלחמת העולם השנייה, מכרות גופרית, המפעל הנטוש להפקת הגופרית ובית הביטחון ומגדל המים של בארי הישנה. לכל האתרים האלה ולמשטחי פריחת הכלניות שביניהם אפשר להגיע גם ברכב פרטי.

יער דבירה – אתר פריחה מרשים ליד קיבוץ דביר. לבאים מצפון, נוסעים על כביש 40 ופונים שמאלה בצומת דבירה, מיד לאחר קיבוץ דביר ישנה פניה שמאלה ליער דבירה. הפריחה נמצאת על הגבעה למעלה – ממליצים לנסוע שמאלה בהתפצלות הראשונה, ימינה לכיוון החורשה המוסדרת, לעבור אותה ובהתפצלות בסוף לקחת ימינה עם שביל שעולה מעלה. כאשר תראו משמאלכם את מיכלי המים הגדולים המשיכו ישר ושוב שמאלה (להקיף את המיכלים) ואז כבר לא תוכלו לפספס הכל פורח סביבכם. במקום ברזיות מים ושולחנות פיקניק.

פארק שרשרת – בתוואי מסלול האופניים פארק שרשרת נחל גרר הצד המזרחי (צמוד לתדהר) לכיוון בית הגדי ליד אור הנר – נוסעים לכיוון אור הנר מכביש 232 ולפני שער הקיבוץ יש פניה שמאלה לכיוון בית העלמין של הקיבוץ. נוסעים בשביל, עוברים את בית העלמין עד שמגיעים לשדה מרעה מגודר ובו פריחה מרהיבה!

שביל שקמה – בין אור הנר לצומת איבים נוסעים בכביש 232 המחבר בין צומת גבעתי לצומת שער הנגב. נוסעים לכיוון קיבוץ אור הנר, לפני השער יש פניה ימינה לכיוון שמורת גברעם ושביל שקמה. נוסעים עם השביל מערבה (שמאלה) עוברים את היער עד שמגיעים לשדה גדול ופורח מוקף גדר בקר.

צומת סעד – מצפור יונתן וורמולן – נוסעים לכיוון הככר החדשה של צומת סעד ושם פונים לכיוון נתיבות, מייד מצד ימין יתגלו מקבצי כלניות יפים בחורשה. במקום מצוי מצפור ע"ש יונתן וורמולן,חבלן משטרה אשר נהרג מפיצוץ מטען חבלה על גדר הגבול. מומלץ לחנות בחורשה ולא להפריע לתנועה בכביש.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem