כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אילנית הרוש למען הקהילה

הקמת מרשם זוגיות עירוני

ביוזמת אילנית הרוש (מרצ) חברת מועצת העיר מחזיקת תיק הלהט"ב ותיק בריאות הציבור , תקים עיריית ראשון לציון מרשם זוגיות עירוני, עבור זוגות ידועים בציבור. זוגות אשר לא נישאו בדרך הרבנות יקבלו הכרה וימנעו מבירוקרטיה מיותרת. הדבר יאפשר בין היתר לזוגות להט"ב בעיר לקבל את אותן זכויות וחובות אשר ניתנים לזוגות נשואים מטעם המדינה.

"מרשם הזוגיות יאפשר לאלו שאינם רשומים כנשואים במשרד הפנים, אך חיים יחד ומקיימים משק בית משותף, לקבל הכרה עירונית. זאת כחלק מעידוד לחברה סובלנית, מכילה ומכבדת, אשר מקבלת כל אדם באשר הוא. קו שאני מובילה בעירייה מאז שנבחרתי למועצת העיר", אומרת הרוש. בחצי שנה האחרונה דוחפת הרוש את ההצעה, ואף נבחרה ועדה בנושא של חברי מועצת העיר על מנת לנסח את המתווה.

"ההרשמה למאגר תהיה וולנטרית. ייקבע נוסח על ידי העירייה ובני או בנות הזוג יצטרכו לחתום על התצהיר בפני עורך דין, לפיו הם מקיימים משק בית משותף, אורח חיים של ידועים בציבור ומתגוררים בראשון לציון", מסבירה הרוש. "לאחר מכן, בני או בנות הזוג יקבלו אישור לפיו הם רשומים בעירייה כזוג לצורך קבלת הטבות ושירותים של העירייה ותאגידיה העירוניים", היא מוסיפה. בין היתר יוכלו הרשומים במרשם הזוגיות עירוני לקבל הנחות לצורך רישום לחוגים, סיוע לזוגות כמו לזוגות נשואים, הנחות בשירותי תרבות וספורט, תווי חנייה ועוד.

"במקום שבו המדינה מותירה חור עצום, אני גאה שמועצת העיר אישרה את הנייר עמדה ומובילה אותנו לשוויון והכלה", מצהירה הרוש. "אני מברכת על כך שהנושא זכה לתמיכתו של ראש העירייה רז קינסטליך, שסייע לי בענק לדחוף את הנושא, ביחד עם ראש המטה שלו,ירין קרן וחברי הנהלה נוספים", היא מוסיפה. יש לציין כי הכללים הסופיים של הקמת המרשם עוד צריכים להתפרסם בהמשך.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem