כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אלו התרוצים שהשמיעו בעלי העסקים בחולון ובבת ים בביקורת של מס ההכנסה

יועץ המס שלא רשם תקבולים ומזריקת הבוטוקס ש"רק שמרה על השיק"

מחלקת ביקורת ניהול ספרים בפקיד שומה חולון ערכה באחרונה ביקורת בעסקים בחולון ובבת ים. הביקורת התמקדה בעסקים שבהם נתגלו בעבר מקרים של אי רישום תקבולים, וכן בעסקים שלגביהם הגיע מידע על העלמת הכנסה לכאורה ועסקים בעלי מחזורים גבוהים. למבצע קדמו קניות ביקורת סמויות ותצפיות.

במהלך המבצע בוצעו ביקורות ב-61 עסקים, בהם נגריות, מספרות, מוסכים, מסעדות וגם משרדים של רואי חשבון ועורכי דין. ב-11 עסקים נתגלו מקרים של אי רישום תקבולים. בין היתר, הגיעו המבקרים למשרדו של יועץ מס, שם מצאו כי שני תשלומים של לקוחות, בסך שכולל של 400 שקל, לא נרשמו בספרים. כאשר נשאל על כך יועץ המס השיב כי "לא הספקתי לרשום".

עוד הגיעו המבקרים לעסק להזרקת בוטוקס בבת ים, שם נמצא שיק לביטחון על סך 9,000 שקל שלא נרשם כנדרש. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשם השיק השיבה בעלת העסק כי "הלקוחה ביקשה שאשמור על השיק והיא אמורה להחליף לי אותו בשיק אחר". 

בסניף זכיינות של בסוכנות לתיווך נדל"ן בחולון מצאו המבקרים שיק על סך 49,122 שקל ובנוסף סכום של 5,400 שקל במזומן שנתקבלו בגין עסקה אחת ולא נרשמו בספרים. כאשר נשאל על כך בעל העסק השיב כי "הייתי אבל בשבעה של אבא שלי. זה הזמן שהוא שילם לי ולכן לא יצא לי לרשום".

המבקרים גם פקדו עסק של פיתוח גינות ואדריכלות נוף, שם מצאו כי בעל העסק לא הנפיק חשבונית בגין עסקה על סך 3,500 שקל. בתגובה לשאלות המבקרים ענה בעל העסק כי "המתנתי לקבל מהלקוח עוד 1,500 שקל ואז התכוונתי לרשום חשבונית על הכל".


מבצעים אלו נערכים כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים. 
 

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem