כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אל תסגרו לנו את הצופים

שרי זאק בטור אישי-צאו הילחמו על חינוך הדור הבא

שרי זאק רכזת שבט ארנון של תנועת הצופים בטור אישי:

תושבי חולון היקרים,

זוהי קריאה למאות אלפי בוגרי תנועת הצופים לצאת למלחמה על הבית, זוהי קריאה להורי וחניכי תנועות הנוער לצאת להילחם על חינוך הדור הבא!

בשבוע האחרון התקבלו בממשלה שתי החלטות הזויות, האחת היא הפסקת הפעילות הפרונטלית של תנועות הנוער לצד ביטול פעילויות הקיץ (המצומצמות ממילא בשל המצב). זאת לאחר שבארבעת החודשים האחרונים נאבקו והחזיקו השכב"גיסטים כל אפשרות לפעול – בזום, בהתנדבויות בכל הזדמנות ולכל אוכלוסיה, בפעילויות לטובת הערים בהם אנחנו פועלים ובפעילות פרונטלית מצומצמת תחת הגבלות הריחוק וההגיינה הנדרשות. מאבק שלם בתקופת הקורונה לטובת האפשרות לפעול כאשר משרדי הממשלה פשוט שכחו אותנו – שכחו לייצר מתווה רלוונטי ומותאם, שכחו מה סדר העדיפויות החשוב והנכון המדינה ושכחו לחשוב איפה נכון שהנוער יהיה בקיץ ואיפה לא. מתווה לטקסים דתיים ואירועי תרבות כן ומתווה לחינוך בני הנוער לא?

בוגרי התנועה, תיזכרו בעצמכם בטקס השמיניות שלכם, או ברגע של הצלחה של בניית מבנה אחרי שתכננתם אותו במשך שלושה חודשים או בהגעת החניכים ליער למחנה, וברגע הפרידה מהם כשהכל נגמר.100,000 חניכי תנועת הצופים לא יחוו את זה השנה.


ההחלטה ההזויה השניה היא קיצוץ תקציבי משמעותי בתקנת תנועות הנוער, משמעות הקיצוץ הזה היא מכת מוות לתנועת הצופים בטווח הקצר והארוך. הקיצוץ הזה, נוסף לנזקים הכלכליים שהקורונה הביאה על התנועה, עשויה להביא לקריסתה ולסגירת שבטים רבים ברחבי הארץ ואף לסגירתה של התנועה כולה.

אנחנו, לא יכולים לעבור בשתיקה על המהלך הזה. חובתנו המוסרית לשמור על הבית שנתן לנו חברים, משפחה וכלים לחיים. חובתנו להבטיח שהנוער בארץ ימשיך לקבל חינוך איכותי, ימשיך לחוות חוויות בונות ומעצבות, ימשיך להכיר חברים לכל החיים וימשיך להיות גורם משמעותי בעיצוב חברת מופת ערכית במדינה. החברה הישראלית לא תראה אותו דבר ללא תנועת הצופים.

איך אתם יכולים לעזור?

ביום שלישי נצא לרחובות, זה הזמן לשלוף את חולצת הצופים האהובה עליכם ולהצטרף למאה אלף חניכי התנועה במחאה במאה מוקדים.תשמיעו את קולכם ברשתות ותעלו תמונות שמזכירות את החוויות שאי אפשר לשכוח,תיצרו קשר עם אנשי תקשורת וציבור מובילים שיעזרו לנו לשנות את גזרת הדין,ותעזרו לנו להעלות את הנושא על סדר היום הציבורי

״פעם צופה תמיד צופה״

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem