כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אל תפספסו את הפטור מארנונה

הפטור יתבטל אם לא תסדירו את חובותיכם

עיריית ראשון לציון לבעלי עסקים:

אל תפספסו את הפטור מארנונה

במינהל הכספים בעיריית ראשון לציון דוחקים ביותר מאלפיים עסקים להסדיר את תשלומי הארנונה שלהם * הסיבה: הפטור שיזם משרד הפנים, ניתן רק לעסקים שהסדירו את חובותיהם * על הפרק: פטור נוסף שאישרה הממשלה * ראש מינהל כספים, קרן ברק: "הפטור הוא זכות שמקלה משמעותית בהוצאות העסק, חבל לפספס אותו"

בעלי עסקים שימו לב, הפטור מארנונה שקיבלתם, על חודשים מרץ עד מאי, עשוי להתבטל אם לא הסדרתם את חובותיכם. על פי משרד הפנים, הפטור ניתן לעסק שהסדיר את כל חובותיו בארנונה. על פי רישומי מינהל הכספים בעיריית ראשון לציון, ישנם כ-2200 עסקים שטרם הסדירו את חובותיהם. המשמעות תהיה ביטול הפטור והוספת התשלומים על חודשים אלו לחוב הקיים.  במינהל הכספים פונים בימים אלו לבעלי העסקים ודוחקים בהם להסדיר את החוב שכן על הפרק- פטור נוסף לעסקים שאישרה הממשלה בכפוף לקריטריונים ולהנחיות שיפורסמו בהמשך.

ראש מינהל כספים, קרן ברק, מסבירה: "אנחנו מאוד אמפתיים למצבם של בעלי העסקים בתקופה מורכבת זו, אך הדבר אינו בידנו, מדובר בתקנות של משרד הפנים המחייבות את העירייה, אין פה שיקול דעת של העירייה" ברק מוסיפה ומסבירה כי בעירייה פועלת בכל הדרכים האפשרויות כדי להימנע מהליכי אכיפה. "אנחנו שולחים שתי התראות, מסרון, לאלו שמספר הנייד שלהם ברשומות והמוקד העירוני יחל בשיחות טלפון לבעלי העסקים להקדים ולהסדיר את חובותיהם. הפטור שמעניק משרד הפנים הוא זכות שמקלה משמעותית בהוצאות העסק, חבל לפספס אותו".


עם העמקת המשבר הכלכלי, ראש העירייה רז קינסטליך, הנחה את גורמי העירייה השונים לבחון דרכים להקל על העסקים המקומיים. בשבוע שעבר קיימה העירייה את יום העסקים הקטנים במטרה לעודד ולתמרץ את תושבי העיר לקנות בעיר. בעירייה מתכוונים להוציא לפועל יוזמה דומה בקרוב. כמו כן העירייה הקימה פלטפורמה באתר העירוני המאפשרת לבעלי עסקים מקומיים לפרסם עצמם באתר ולהציע את שירותיהם ומוצריהם כולל שירות משלוחים ונעשה חיבור בין בעלי העסקים ליועצי מעוף בנושאים כמו קבלת מענקים, הלוואות בערבות מדינה לעצמאיים, קורסים וקבלת יעוץ עסקי בתחומי שיווק, פרסום , מימון ורכישת מיומנויות חדשות. בנוסף, פנתה העירייה למשרד הפנים בבקשה לתת עדיפות לעסקים מקומיים במכרזי העירייה.

נזכיר עוד כי העירייה האריכה בשלושה חודשים את תוקפם של רישיונות והיתרים זמניים שפג תוקפם. ההארכה נעשית באופן אוטומטי, ללא תשלום אגרה נוסף ויחול באופן רטרואקטיבית. העירייה תעדכן ברשומותיה את הארכת התוקף.

צילום: עידן גרוס

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem