כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אשכול גנים יהלום בחולון מועמד לקבלת פרס החינוך הארצי

האשכול זכה כבר בפרס החינוך המחוזי של משרד החינוך לשנת הלימודים תשפ"ב

אשכול גנים יהלום בחולון – זוכה פרס החינוך המחוזי של משרד החינוך לשנת הלימודים תשפ"ב

האשכול מועמד לקבלת פרס החינוך הארצי

‏אשכול גנים יהלום בחולון, בניהולה של טלי אבנר, זכה בפרס החינוך המחוזי של מחוז תל-אביב במשרד החינוך והומלץ על ידי מנהלת המחוז, חיה שיטאי, לקבלת פרס החינוך הארצי לשנת הלימודים תשפ"ב. בחירת האשכול נעשתה על ידי ועדה מחוזית בראשות אבי הראל, סגן מנהלת המחוז ורונית זכאי, מפקחת המחוז, שבה היו חברים גם אנשי חינוך ונציגי עיריית חולון. הוועדה בחנה בתי ספר וגנים בקריטריונים של למידה משמעותית, מענה לצורכי התלמידים, אקלים חינוכי, ערכי מדינת ישראל, שותפות הורים, תרבות ארגונית ועוד.

אשכול גנים יהלום ממוקם בקריית בן-גוריון וכולל שבע כיתות גן (חצב, כלנית, לילך, נרקיס, סביון, צבעוני ורותם), 221 ילדים ו-30 אנשי צוות. האשכול מהווה מודל חינוכי שמאפשר רצף גילי וחינוכי, כאשר כל כיתת גן לומדת בכיתת האם שלה ובנוסף פועלת במרחבים המשותפים שמזמנים לילדים פעילויות ייחודיות בתחומי העשרה רב-תחומיים ומגוונים. מרחבי האשכול בנויים ברוח הגן העתידי ומאפשרים לילדים למידה משמעותית וחווייתית תוך התנסויות מגוונות של יזמות, של יצרנות, של פעלתנות ושל חקר.

מנימוקי הוועדה לזכייה: "האשכול הוא מוסד חינוכי בעל תרומה ייחודית בתחום החינוך לגיל הרך והוא משמש כמודל לגני הילדים בעיר. הלמידה באשכול נעשית תוך שהיא מכוונת לעידוד סקרנות, יצירתיות, יצרנות ומנחילה נורמות של התנהגות ערכית חברתית. הלמידה אינטגרטיבית רב-תחומית ויוצאת מתוך צורכי באי האשכול, תוך מתן מענה לצרכים השונים של הילדים, ובכלל זה ילדים משולבים ומוכלים כאורח חיים. האשכול חרט על דגלו הקשבה, התבוננות ומתן מענה אישי והעשייה החינוכית בו מאופיינת, בין היתר, בחיזוק תחושת השייכות והחוסן האישי. האשכול כתרבות ארגונית מקיים רפלקציה מתמדת תוך חתירה לדיוק מול ילדים, הורים וקהילה שלמה והעשייה החינוכית הענפה פועלת לדיוק תהליכי הלמידה  ומשפיעה על אנשי חינוך, על הורים, על הקהילה ועל כלל גני הילדים בחולון".


באשר לצוות האשכול, ציינה הוועדה: "צוות האשכול חדור מוטיבציה יוצאת דופן ובהחלט ראוי לפרס חינוך. הצוות מקדם את תפיסת הגן העתידי תוך מתן מקום לביטוי אישי בקרב ילדים, הורים, קהילה וצוותי החינוך שפועלים באשכול. הגננות באשכול מקדמות למידה רגשית-חברתית ומעידות כי החזרה ללימודים תחת שגרת הקורונה מחייבת התבוננות מחודשת על המענים הרגשיים החברתיים ויש לשים עליהם דגש משמעותי בתהליכי הלמידה ובכך להצמיח לומד שמשגשג במציאות משתנה. מנהלת האשכול בעבודתה יוצאת הדופן מצליחה ללכד את הצוות סביב מטרות חינוכיות וניתן לראות יציבות ארוכת שנים בקרב הצוות. כן, מקדמת מנהלת האשכול למידת עמיתים ויוצרת צוות לומד, פועל, יוזם וצומח שמגדיר יחד מטרות ויעדים לקידום התלמידים".

ראש עיריית חולון, מוטי ששון: "אני גאה מאד בצוות המסור של אשכול גנים יהלום, מברך אותם על הזכייה ומודה להם על העשייה החינוכית המשמעותית המרשימה שנעשית במקום מדי יום, לאורך שנים ארוכות. האשכול הוא שם דבר בחולון ובהחלט מהווה דוגמה ומופת למצוינות החינוכית שאנו מקדמים בעיר, תוך שימוש בשיטות חינוך חדשניות".

מנהלת מחוז תל-אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי, בירכה את מנהלת האשכול ואת הצוותים החינוכיים על היותם מובילי דרך חינוכית ייחודית, על יצירתיות ועל חדשנות ועל היותם מודל להתנהגות מקצועית איכותית וציינה: "אנו עומדים כיום אל מול האתגר הגדול של שמירה על שגרה ככל שניתן, קידום תלמידינו והבאתם להישגים הנדרשים חרף הקשיים שמציבה בפנינו תקופה זו. אני מאמינה כי בכוחכם להוביל את המערכת ולהצעידה לעבר חדשנות פדגוגית, ליזום ולייצר פתרונות מתאימים לכל אתגר".

צילום: אשכול גנים יהלום, חולון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem