כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בית הרצפלד – המוזיאון לתולדות חולון פותח את שעריו לראשונה בשבת בבוקר

מספר המקומות מוגבל, יש להירשם מראש

בית הרצפלד – המוזיאון לתולדות חולון פותח את שעריו לראשונה בשבת בבוקר

המוזיאון יקיים בימי שבת שני סבבי סיורים במוזיאון וסביבותיו,

הכניסה חופשית במסגרת פרויקט שבת ישראלית

"אבי סיפר לי שכשיצא מהבית עבר כדור מעל ראשו, בכל זאת הלכתי לגן להתאמן בנגינה על פסנתר. יום אחד החלה התקפת יריות, לא ידעתי מה לעשות לכן הסתגרתי בתוך הגן, הייתי בת 10-11, חיכיתי עד שיעברו היריות ואז אבא הופיע ולקח אותי הביתה. למחרת שוב הלכתי להתאמן מאוד אהבתי לנגן".

כך מספרת דרורה אילון הרלינג, ביתו של פנחס אילון, ראש העירייה השני של חולון. דרורה תרמה את הפסנתר שלה למוזיאון לתולדות חולון. הפסנתר בן 115 שנים, שופץ ועומד היום תחת תמונות ראשי העיר מתחילתה ועד יום זה, ביניהם אילון.


סיפור הפסנתר הוא אחד מסיפורים רבים שמספר המוזיאון לתולדות חולון על צמיחתה של עיר מהחולות, על האנשים שבנו אותה וחזו את פריחתה, על הסכנות והקשיים שעמדו מול המתיישבים הראשונים, על העלייה וקיבוץ הגלויות, על התעשייה המתפתחת, על המיתוג וההתחדשות העירונית ועוד.

בית הרצפלד- המוזיאון והארכיון לתולדות חולון (פועל במסגרת רשת קהילה ופנאי), פותח את שעריו לשעה וקצת של סיפורים וחוויות, הכניסה חופשית בימי שבת במסגרת פרויקט שבת ישראלית הדרכות יצאו בשעה 10:00 ובשעה 11:30.

מספר המקומות מוגבל, יש להירשם מראש בקישור https://tickchak.co.il/23681

או בטלפון: 03-5050425. ניתן להשאיר הודעה ונחזור אליכם.

צילום:

כניסה למוזיאון: אלישבע אדלמן

המוזיאון מבפנים: אושרי מוסינדי

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem