כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

"במיוחד בשבילך" – בית לנשים שהן אמהות מיוחדות

מיזם קהילתי חדש בחולון נותן מענה מקצועי וחברתי לאמהות לילדים עם צרכים מיוחדים.

"במיוחד בשבילך" – בית לנשים שהן אמהות מיוחדות

מיזם קהילתי חדש בחולון נותן מענה מקצועי וחברתי לאמהות לילדים עם צרכים מיוחדים.

בתחילת החודש הושק מועדון "במיוחד בשבילך" – בית לנשים שהן אמהות מיוחדות, בהשתתפות 35 אמהות נרגשות שהגיעו לערב שהיה מלא עוצמה, צחוק, נשיות וחיבור.

המועדון הוקם בשיתוף פעולה בין התושבת רחלי רחימהן, אמא לילד עם צרכים מיוחדים, הורי צמ"ח חולון ומרכז קהילתי נווה ארזים (פועל במסגרת רשת קהילה ופנאי), במטרה ליצור קהילה של אמהות לילדים עם צרכים מיוחדים בה יוכלו לשתף ולהתייעץ זו עם זו, לקבל כלים מקצועיים, ליזום פרויקטים וליהנות.

רחלי רחימהן " מזה זמן רב נרקם אצלי חלום להקמת בית שיהיו בו מגוון רחב של פעילויות מותאמות לילדי החינוך המיוחד ולבני משפחותיהם בדגש על אמהות. להיות אמא זה ענין לא פשוט וכשמדובר באמא לילד עם צרכים מיוחדים הקושי הוא גדול ומורכב הרבה יותר, בעיקר מבחינה רגשית ולוגיסטית, הקושי משפיע על כל המשפחה. היה חשוב לי שהמועדון יהווה בית חם לאמהות המיוחדות שזקוקות לתזכורת שהן חשובות ומדהימות וגם להן מגיע מדי פעם לעצור, ליהנות ולקחת אוויר רגע לפני שהן חוזרות למרוץ המטורף".


יוזמה של המועדון שכבר יוצאת לדרך היא "שבט נשים גם יחד" – מעגל נשים המיועד לשיתוף, שיח ומפגש בהנחיית אודליה לוגסי אהרוני, אם לילד בעל צרכים מיוחדים, בעלת B.A בחינוך מיוחד, M.A בניהול וארגון מערכות חינוך ומדריכת הורים.

מטרה נוספת של המועדון היא ליזום אירועים מותאמים למשפחות ולילדים. ילדים עם צרכים מיוחדים מתקשים לעיתים ליהנות באירועים קהילתיים ממגוון רחב של סיבות – מוזיקה רועשת, חשש מכמות גדולה של נוכחים ועוד… כשמקיימים אירוע קהילתי לאוכלוסייה המיוחדת צריך להתחשב בכלל הקשיים והצרכים ולהתאים אותם לאירוע. לדוגמה : בהפנינג חנוכה "האור שבי" שהתקיים במרכז קהילתי נווה ארזים, גם הוא ביוזמתה של רחלי, היה חדר שקט – פינת הירגעות, שבה כל ילד שחש במהלך האירוע הצפה רגשית או קושי, יכול היה להיכנס לחדר, להירגע ולחזור ליהנות מהאירוע במקום ללכת הביתה.

רחלי רחימהן " אני מאושרת שהחלום שלי הופך למציאות, שמצאנו בית במרכז הקהילתי שיפעל למען המשפחות והילדים. זה כל כך יפה ומדהים לראות את שיתוף הפעולה של תושבים ופעילים חברתיים בעיר שעוזרים מכל הלב בנתינה לא מובנת מאליה וברגישות גדולה לקידום הפעילות. תודה גדולה לכל מי שלוקח חלק, עוזר ונרתם, תמשיכו לפזר אהבה סביבכם".

רשת קהילה ופנאי

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem