כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בסוף השבוע זה מתחיל

בסוף השבוע הקרוב תיפתח עונת הרחצה

עוד שלב בחזרה ההדרגתית לשגרה * אחרי שעונת הרחצה לשנת 2020 הייתה תחת הגבלות * עונת הרחצה לשנת 2021 נפתחת עם תקווה לקיץ שגרתי * שלוש תחנות הצלה יפתחו לקהל הרחב * החוף נקי מזפת הודות לסוללת חול שהוקמה כדי להגן על החוף מהסערה שפקדה את המדינה לפני כחודש.

אחרי הקניונים והמסעדות, הגיע תורו של חוף הים. בסוף השבוע הקרוב תפתח עונת הרחצה באופן רשמי. שלוש תחנות הצלה, מתוך שש, יפתחו לקהל הרחב בכל ימות השבוע. החל מ-13.4 יפתחו שלוש תחנות ההצלה הנוספות.
אחרי שעונת הרחצה לשנת 2020 הייתה תחת סגרים והגבלות שונות, בעיריית ראשון לציון מקווים שהקיץ הקרוב יהיה קיץ שגרתי.

בשונה מחופים שונים לאורך הים התיכון, שעדיין מתמודדים עם זיהום הזפת, בראשון לציון חזרו לשגרה בתוך ימים ספורים וזאת הודות לסוללת חול שהקים אגף חופים ואגמים כדי להתמודד עם השלכות הסערה שפקדה את המדינה לפני כחודש. הסוללה לא רק חסמה את הגלים, בגובה שישה מטרים שהיכו בחוף, אלא גם עצרה את הזפת ולא אפשרה לו להתפזר ברחבי החוף. וכך עובדי האגף הצליחו בתוך יומיים וחצי לנקות את כל שאריות הזפת שנשטפו לחוף ראשון לציון.

על פי הערכות, בכל עונת רחצה, פוקדים את חופי הרחצה של העיר לא פחות מ-2.5 מיליון רוחצים. כאשר חודשי השיא הם מאי ויוני. ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אנחנו נערכים לקראת עונת הרחצה הקרובה, ההערכה שלנו שהשנה החופים יהיו מלאים יותר משנים עברו, כיוון שאחרי שנה של סגרים, הציבור 'צמא' לבילוי משפחתי בלי הוצאות גדולות. כולי תקווה שנחזור לשגרה כמה שיותר מהר ומזכיר לכולם שחוף הים הוא של כולנו, זו אחריות של כל אחד מאיתנו לאסוף את הפסולת בסיום הבילוי ולהשליך לפח."

בימים אלו משלים אגף חופים ואגמים עבודות להנגשה מלאה והוספת מקלחונים בחוף מספר 4 תל יונה, וחוף מספר 6, החוף הנפרד. כמו כן, לאחרונה נרכשה נפה אינטגרלית, הראשונה בארץ, שתיתן מענה לכל הלכלוכים הקטנים, כמו סיגריות, אבנים, עטיפות וכו'. במקביל אושרה תוכנית להכשרת חניונים אוטומטיים נוספים ובסך הכל תוספת של 400 מקומות חנייה נוספים בחוף הים. נזכיר עוד כי גם השנה, החל מה-20.6 לסוף חודש אוגוסט, יופעלו שירותי ההצלה עד החשיכה או עד 20:00, הקרוב מבינהם. ראשון לציון הראשונה בארץ שהפעילה שירות זה לרווחת הרוחצים המעוניינים לרחוץ בים בשעות הערביים הפחות חמות.


מחזיק תיק חופים ואגמים, חבר המועצה עידן מזרחי, מוסיף: "אנו בפתחה של עונת הרחצה ויש לנו הישגים גבוהים בכל מה שקשור לעמידה בסטנדרטים גבוהים ברמה בינלאומית. אנחנו משקיעים מאמצים רבים שתכליתם לספק לתושבי העיר חוף ים נקי, מסודר ובטוח. כולנו מחכים ומקווים שעונת הרחצה 2021 תהיה שגרתית ונוכל ליהנות סוף סוף מחוף הים היפה ביותר בישראל".

צילום: עידן גרוס

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem