כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

"בעין צעירה" – תלמידת אנקורי ראשון לציון בין חמשת הפרויקטים הזוכים  

מתוך עשרות פרויקטים של תלמידות ותלמידים נבחרו חמישה שיוצגו גם בתערוכת "עדות מקומית"

"בעין צעירה" – תלמידת אנקורי ראשון לציון בין חמשת הפרויקטים הזוכים  

ייצוג מכובד לתלמידי בתי החינוך של אנקורי בתערוכת צילומי הנוער של משרד החינוך. מתוך עשרות פרויקטים של תלמידות ותלמידים נבחרו חמישה שיוצגו גם בתערוכת "עדות מקומית", ביניהם: מאיה לוי מאנקורי ראשון לציון והדר וילסון מאנקורי רעננה. 

השבוע נפתחה תערוכת "בעין צעירה", תערוכת צילומי נוער של בוגרי ובוגרות מגמות צילום סטילס בבתי הספר התיכוניים. מתוך רשימה ארוכה של למעלה מ-50 פרויקטים מכל בתי הספר בארץ, נבחרו חמישה מציגים שפרויקט הצילום שלהם בלט במיוחד הוא ויוצג גם בתערוכת "עדות צעירה" שעתידה להתקיים בהמשך השנה במוזיאון ישראל. מבין חמשת הפרויקטים שנבחרו, שניים הם של תלמידי בתי החינוך של אנקורי: "או.סי.די" – של מאיה לוי, תלמידת אנקורי ראשון לציון, ו"פחד להירדם" – של הדר וילסון, תלמידת אנקורי רעננה. 

תערוכת בעין צעירה היא במה להצגת שיאי יצירה של תלמידי מגמות צילום בישראל במסגרתה כל תלמיד ותלמידה מצאו דרך חדשה להביע את עצמם ואת השקפת עולמם. מדי שנה תלמידים מכל רחבי הארץ מגלים את העולם סביבם דרך עדשת המצלמה ומפתחים שפה אמנותית הייחודית להם. התערוכה עצמה מתקיימת באופן מקוון בחסות משרד החינוך, המזכירות הפדגוגית, אגף אומנויות והפיקוח על הקולנוע והמדיה במשרד. 

מאיה לוי, תלמידת אנקורי ראשון לציון, שהציגה את "או.סי.די", הסבירה: "או סי די היא הפרעה נפשית המתבטאת ומשפיעה בצורה שונה על כל אדם הסובל ממנה. למרות זאת, קהילת המתמודדים איתה מוכללת תחת סט צר של סטריאוטיפים. למשל, אנשים עם או סי די הם פריקים של סדר, ניקיון וסימטריה. בעבודתי אני מציגה את ההתמודדות ונקודת המבט האישית שלי על ההפרעה, בדרך של צילום מופשט אני מציגה מחשבות ורגשות שעלו בי. קהילת המתמודדים עם או סי די כמו גם קהילות שונות של מתמודדים עם בעיות נפשיות סובלים מניכור מהחברה, הם מתויגים כמשוגעים ומוזרים ולעיתים אף חווים זלזול בקשיים שלהם ובכאבם. אני מקווה שעבודתי תוכל לעורר אמפתיה ואף הצצה להתמודדות עם קשיים שאינם חלק בשיח המקובל ובעיקר, להראות לנערים ונערות אחרים המתמודדים עם או סי די והפרעות נפשיות אחרות שהם לא לבד בזה". 


קרדיט צילום: מאיה לוי 

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem