כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בת 70 שכבה ללא רוח חיים על ריצפת הסלון מעל שבוע ימים

הבת ישבה ליד גופת האם וניסתה להאכיל ולדבר עם הגופה

אירוע שלישי תוך שלושה ימים, גופת אישה כבת 70 נמצאה במצב ריקבון .

לפני מספר ימים בחצות התקבל דיווח במוקד זק״א על גופה שנמצאה במצב ריקבון .

ישראל גודלבסקי מפקד זק״א מ שטיפל בזירה מספר . ״מזעזע שוב לראות מחזות שכאלו, תוך שלושה ימים טיפלנו בשלוש גופות שנמצאו זמן רב לאחר מותם, האירוע הזה במיוחד צורב את הלב, מדובר באם מבוגרת בת 70 ובתה הסובלת מפיגור שכלי קשה שחיו לבד בבית, האם שנפטרה לפני למעלה משבוע ימים שכבה ברצפת הסלון ובתה לא ידעה מה לעשות, דיברה אליה, ניסתה להביא לה אוכל אך לא ידעה למי לפנות לעזרה, למרות שמדובר בבניין המאוכלס בעשרות דיירים.״

״היה לי קשה וצמרר אותי לראות את הבת ולהבין שהיא חיה לצד אמא המתה למעלה משבוע, למרות הריח והמחזה הקשה – רק כי לא ידעה למי לפנות. אם מישהו היה דופק לפחות פעם ביומיים על הדלת ורק שואל – "הכול בסדר" הדברים היו יכולים להיראות אחרת. פרמדיק מד״א קבע את מותה, צוות מורחב של מתנדבי זק״א מרחב שרון טיפלו בכבוד המת משך שעות בזירה הקשה, גופת המנוחה הועברה למכון אבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי והבאתה לקבורה.״

ישראל מוסיף: ״כואב הלב למצוא את הקשישים והערירים במצב של איבוד צלם אנוש רק כי לא היה מי שידאג להם. אני מתחנן אליכם, אנא! שימו לב לשכנים שלכם כדי להציל את חייהם, בשבילכם זו דפיקה בדלת, בשבילם זה הצלת חיים.״


הסיפור מזעזע שקרה בסופ"ש האחרון הביא את ארגון זק״א להחלטה לצאת מיידית בקמפיין ארצי לסייע ולהציל את הקשישים והעריריים במדינת ישראל.

לא יתכן שאישה בת 70 שכבה ללא רוח חיים על ריצפת הסלון מעל שבוע ימים , כאשר הבת המוגבלת שיכלית ישבה ליד גופת האם וניסתה להאכיל ולדבר עם הגופה, היא ישבה שם ובכתה עד שמתנדבי זק״א מצאו אותן במצב הקשה הזה.

כשרק יומיים קודם לכן טיפלו מתנדבי זק"א , גופת אישה ערירית שנמצאה אחרי שעות של עבודה מתחת לערימות אשפה בגובה של 2.5 מטר, אגרנית.

מקרים קשים אלה מצטרפים לעוד 33 אירועים קשים בשנת 2020 ועוד 130 אירועים בשנת 2019.

יהודה משי זהב יו״ר זק״א: "לא יכול להיות שנמצא את יקירנו במצב של 'איבוד צלם אנוש'. איך בנין של עשרות שכנים, ואף אחד לא רואה, לא שומע, לא מתעניין בשכנה למעלה או למטה. הם 'שקופים', השכנים מתעוררים רק כשהריח הנוראי מגיע אליהם".

"עכשיו עם החלטת הממשלה על המשך הבידוד של גילאי 67 ומעלה, אנחנו מבקשים מהציבור, אל תשאירו אותם לבד!!! שיחה אחת, פעם ביום, וביחד נפיג את בדידותם הקשה. כי בימים אלו הם זקוקים לנו יותר מתמיד. בשבילכם זו דפיקה בדלת, בשבילם זה הצלת חיים".

צילום: דוברות זק״א

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem