כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

גל טרור במדינת ישראל

תיעוד משרשרת הפיגועים הערב בבני ברק

גל הטרור נמשך: אחרי הפיגועים בבאר שבע ובחדרה, מחבל חמוש ב-M16 הגיע אל הציר הראשי בבני ברק ויורה לכל עבר. זהו הפיגוע השלישי בשבוע ימים. מספר הנרצחים בשרשרת הפיגועים שהתרחשה הערב במספר זירות בבני ברק עולה. תחילה דיברו על 3, אחר כך על ארבעה !! עם זאת, מדובר בפרטים ראשונים בלבד, לפיכך עדיין לא ברור מספר הנרצחים הרשמי, כוחות הצלה ורפואה הוזעקו לזירות האירוע ועדיין מטפלים בפצועים. חלק מהפצועים הועברו באורח אנוש אל בית החולים. ככל שידוע מדובר באופנוען שירה לכל עבר עם M16 בידו. ככל הנראה המבחל נוטרל וחוסל על ידי אזרח מקומי חמוש – שכנראה בין הפצועים! כוחות הימ״מ הוקפצו לגוש דן בעקבות חשש למחבלים נוספים.

בעקבות גל הפיגועים הקשים פנה יועמ"ש בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק ליועמ"ש לממשלה לראש הממשלה ולשר הביטחון, בדרישה לתת הנחייה המאפשרת הרס בתי מחבלים ערבים ישראלים. במכתב המנומק שכתב עו"ד ליטווק הוא ציין שאכן מדובר בדבר חריג, יחד עם זאת אנחנו רק בתחילת גל פיגועים קשים ורצחניים שמבוצעים בידי ערבים ישראלים. למדינת ישראל יש חובה מוסרית להגן על חיי אזרחיה. בג"ץ פסק במקרה רצח מלאכי רוזנפלד שניתן להרוס גם בתי אזרחי ישראל במקרי הצורך. כך גם בג"ץ שדן בהרס בית הנערים שרצחו את מוחמד אבו חדידר ציין שבמקרה הצורך להגברת ההרתעה ניתן להרוס בתי מחבלים שהינם אזרחי ישראל. שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "ארגון בצלמו חרט על דגלו את המאבק למען זכויות האדם של אזרחי ישראל. אנחנו נמשיך להיאבק בכל הכוח לעצירת הטרור ולהחזרת ההרתעה על ידי כל הכלים הרלוונטים והחוקיים. אין סיבה שמדינת ישראל וצה"ל לא יהרסו בתי מחבלים אחרי שבג"ץ כבר אישר זאת".

נמשיך לעדכן.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem