כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

דוד קושניר הלך לעולמו

יקיר העיר חולון

עיריית חולון הודיעה על מותו של יקיר העיר דוד קושניר ז"ל. קושניר היה איש אשכולות: ספורטאי מצטיין, מורה ומאמן שתרם רבות לקידום הספורט בעיר ובארץ.

כך יכתב על דוד בדף עיריית חולון:נולד ב- 1931 בכפר יחזקאל שבעמק יזרעאל, בן לאסתר ולשמעון קושניר, מחלוצי העליה השנייה. למד בבית-הספר היסודי במושב ובעודו ילד ונער נשא בעול עבודות המשק. את חינוכו התיכוני קיבל בבית-הספר החקלאי במקוה ישראל. משם יצא עם בני כיתתו  להתיישבות בקבוצת יזרעאל, שבה ריכז את ענף המטעים וכספורטאי שיחק בקבוצת הכדורגל "הפועל" בלפוריה בליגה הלאומית.

כבר בהיותו תלמיד התבלט בכישוריו הספורטיביים בענפי האתלטיקה השונים ופיתח אותם באימון עצמי. ב- 1955 יצא במשלחת ישראל לפסטיבל הנוער בוורשה, שם קבע שיא ישראלי בקפיצה לרוחק ושיא נוסף בקרב עשרה. כעבור שנה שותף בנציגות ישראל, שמנתה 3 ספורטאים, לאולימפיאדת מלבורן, כקופץ לרוחק.

ב- 1957 הגיע עם משפחתו לחולון והיה מראשוני המתיישבים בשיכון הוותיקים. כאן החל לשמש כמורה לטבע ולחקלאות בבית-הספר היסודי "המגינים" בתל-גיבורים. לאחר מכן לימד חינוך גופני ב"אורט" חולון שבו  טיפח כשרונות, בהם אלופי ישראל בקפיצה משולשת ובקפיצה לגובה.

ב- 1960 השתתף באולימפיאדת רומא ושיפר את השיא הישראלי של עצמו בקפיצה לרוחק. בעת ההיא החל לאמן את "הפועל" חולון באתלטיקה קלה ונמנה עם קבוצת הכדורגל שלה, שהיתה בליגה הארצית. באותן שנים שימש כמדריך חקלאי של ארגון מגדלי גינות בחולון, מטעם העירייה. ב- 1971 השתלם והוסמך בקורס מורים לחינוך גופני במכון וינגייט והחל לתפקד כמאמן נבחרת ישראל באתלטיקה קלה. יצא עם נבחרת האתלטים של ישראל למשחקי אסיה בבנגקוק, תאילנד, שבהם זכו ב- 5 מדליות זהב. ב- 1992 מונה כמאמן נבחרת האתלטים באולימפיאדת ברצלונה, שבה התבלט תלמידו נחום רוגל.


ב- 1966 העניק לו מרכז הפועל את עיטור "לאיש כפעלו" על דמותו כספורטאי הוגן, פעיל ומפעיל, המשמש דוגמה לנוער ועל הישגיו בקביעת שיאים ארציים בקפיצה לרוחק, קפיצה משולשת ובקרב עשרה.

כיהן בוועדה העירונית להענקת מלגות לתלמידי חולון. שימש כמורה לאתלטיקה ולמתודיקה של החינוך הגופני בסמינר הקיבוצים בתל-אביב.​

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem