כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הבן שלי לא הולך לגן

למה לא מתייחסים לילד שלי

איילה בטור אישי על כך שבנה נשאר ללא מסגרת לגן

שמי איילה אם יחידנית תושבת חולון.יש לי בן בגיל 3 שנולד כפג מאז הלידה אני בבית עם הבן שלי בעקבות בעיות רפואיות שנוצרו לו. (לא אפרט כאן) ילד עם צרכים מיוחדים.3 שנים שבני מטופל במכון התפתחות הילד.הבן שלי במשך 3 שנים מקבל את כל הטיפולים הנדרשים לו.עד היום התקיימתי מהבטחת הכנסה שהסתיימה לי בתאריך 1.9 הבן שלי היה צריך להכנס לגן תקשורת עם טב"מ . ( טב"מ זה טיפול בריאותי מקדם)שיבצו אותו לגן שלא מתאים לצרכיו.טוענים שילדים חדשים הולכים לגנים חדשים שנפתחו בחולון 5 גנים חדשים מתוך 24 גני תקשורת . (יתר הגנים הותיקים בחולון עם טב"מ)שזה אומר הותיקים זכאים עם בעיות יותר מורכבות והוא לא. (הסיפור שלנו לא מורכב מספיק כן) ואין שום עמותה שיכולה לטפל בגנים האלה.(מחסור בכוח אדם)הגשתי ערער לגן מסויים שמכיל את כל הטיפולים וטוענים שאין מקום.אין מקום זה לא חד משמעי (קיים תקן עודף) בני זקוק לכל הטיפולים שקיבל עד היום.ראש העיר מוטי ששון מתעלם ממני הגשתי מכתב ולא קיבלתי מענה בכתב, קיבלתי התייחסות טלפונית וזאת לאחר שכמעט 3 שבועות אני רצה אחריהם פשוט מנצלים את הוירוס אין קבלת קהל ואפילו הפקידות בקושי עונות. אז אני שואלת ילד עם צרכים מיוחדים  למה לא מקבל את כל הסל הרפואי שמגיע לו ולמה מגיע לנו היחס המזלזל הזה כמה ימים לפני תחילת השנה הוא בלי מסגרת לראשונה בחייו .זה היה אמור להיות רגע מרגש בשבילו ובשבילי.חיכיתי בשבילו שילך למסגרת שתהיה לו חברה, שיכיר ילדים אחרים, אנחנו 3 שנים מתרוצצים בטיפולים, בתי חולים, קופת חולים. מי שמכיר אותי מקרוב יודע איזה דרך לא פשוטה אני עוברת. לבן שלי יש סיוטים מרופאים.
3 שנים הוא מפספס את זה לא באשמתו.למה מגיע לבן שלי היחס הזה.כואב לי עד עמקי נשמתי.
להלן רשימת  הכשלונות של העיריה והועדה עקב התנהלות לא תקינה :נמצאת בעיריית חולון מישהי שלא אנקוב בשמה שטוענת שלא העברתי את כל המסמכים בזמן.שפה היה כשל מצידם יש לי הוכחות שבפברואר העברתי להם את המסמכים כ- 3 פעמים ובדקתי מולם שאכן קיבלו וטענו שלא הגיעו, הלכתי לרווחה לבקש שיעזרו לי לשלוח להם שוב את המסמכים.עכשיו איך זה יתכן שגם מהרווחה וגם ממני הם לא קיבלו .ביום שהייתה לי ועדה רפואית באמצעות זום בתאריך  23.6 בשעה 13:30 שאלה אותי מבצעת הועדה למה אין מסמכים הייתי המומה ואמרתי לה שלחתי לכם כבר בפברואר אם אתם לא ערוכים איך את מקיימת ועדה כרגע לבסוף ביקשה שאשלח לה בזמן הועדה (השיחה) את המסמכים הרפואים לוואטס- אפ האישי שלה וכך היה.איך זה יכול להיות הרי הוועדה אמורה ללמוד את החומר טרם מתחילה בדיון, חברי הועדה אמורים לעבור ביסודיות על החומר והמסמכים שנשלחו.אז איך אצלי למדו אם לא היה ברשותם שום מסמך של בני.השיחה בזום פגעה בבן שלי .ככה לא מתנהלת שיחת ועדה.למה ילד עם צרכים מיוחדים מקבל מענה מזלזל.
חודש לאחר מכן (בחודש יולי ) שוב התקשרה אלי מישהי ממחלקת פרט (הכל מתועד אצלי) ואמרה שאין לה מסמכים רפואים.עכשיו אני שואלת איך עברתי ועדה והם קיבלו את המסמכים באותה שיחת זום ושוב עיריית חולון טוענת שאין לה את המסמכים.עכשיו לאור המסמכים שהצגתי בפני הועדה למה לא נאמר לי שבני זקוק לסייעת רפואית צמודה . (עוד כשלון)האחראית על השיבוצים טוענת שהמסמכים לא הוצגו בזמן שזה שקר וכזב מוכנה להראות את כל ההוכחות אצלי ששלחתי והתכתבתי עם העיריה מחלקת ועדות כל פעם. עכשיו זה אומר שילדים אחרים שהציגו מסמכים בזמן קיבלו שיבוצים לפי מצבם הרפואי בהתאם למסמכים הרפואים שהציגו בפברואר  זה אומר שהמקרה של הבן שלי נפל בין הכיסאות ועכשיו הוא נותר ללא גן תקשורת עם טבמ.היו פה המון כשלנות ועיריית חולון לא מודה בכך.
תעזרו לי לשבץ את בני במסגרת שמתאימה לצרכיו.גן תקשורת עם טב"מ וסייעת רפואית צמודה. ליד הבית כפי שביקשתי (קיים אישור בגין אי יכולת לנסוע בהסעה)
אני לא עובדת 3 שנים.אני המפרנסת היחידה.אני צריכה לצאת לעבוד!
1.9.2020 הבן שלי נותר ללא גן.
ברוכים הבאים לעולם הקסום של הורים בחינוך מיוחד!עיר שמתהדרת בתואר עיר הילדים!

עיריית חולון מסרה בתגובה

בנה של הפונה שובץ במסגרת העונה על צרכיו ואשר תיתן מענה  לקשייו.

בגן, העומד בתקן של משרד החינוך  ואף יותר מכך, יינתנו טיפולים מטעם מתי"א והשרות הפסיכולוגי החינוכי מלווה את הגן בהדרכות לצוות ולהורים.


בגן מועסקות גננת מומחית בחינוך מיוחד ושתי סייעות (תוספת תגבור של סייעת מעל התקן).

הגן יפעל ככל הגנים מ 7:30 – 16:45 ובכל החופשות.

העמותה אפשרה לקבל את הטיפולים מטעם קופות החולים במקום קופות החולים וזאת ללא קשר למענה של משרד החינוך.

העמותה גם הודיעה שלא תיתן מענה בגנים החדשים בשל העדר כוח אדם טיפולי.

העמותה לילדים בסיכון כמו גם עמותות נוספות בארץ, ובעיקר באזור המרכז, מתקשה לגייס כוח אדם פארארפואי ולכן לא יכולה לתת מענה זה בגנים.

יצוין, כי תהליך השיבוץ של ילדי החינוך המיוחד נעשה בוועדת שיבוץ מקצועית שלוקחת בחשבון את צרכי כלל הילדים ותפקודם, שיקולים מקצועיים ומערכתיים.

הוועדה לוקחת בחשבון במסגרת שיקוליה גם את בקשות ההורים ככל שניתן לשביעות רצונם.

נעשו עם הפונה מספר שיחות, כולל שיחה עם מנהלת המחלקה לטיפול בפרט, וגם ניתנו לה תשובות בדוא"ל .

לא ניתן להיענות לבקשת ההעברה והשיבוץ בגן הוא סופי.

הצוות המקצועי סבור, שבנה של הפונה ייתרם משמעותית ויתקדם בגן שבו ילמד ומאחל לו הצלחה בשנת הלימודים.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem