כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הדרמה שארעה במוקד החרום של מכבי במרכז הרפואי הופיין בחולון

בזכות רותם איתמר, אחות מכבי שירותי בריאות במרחב חולון ניצלו חייו של תושב חולון

הדרמה שארעה במוקד החרום של מכבי במרכז הרפואי הופיין בחולון .

רותם איתמר, אחות מכבי שירותי בריאות במרחב חולון, הצילה חיי מטופל שהגיע לבדיקה ולא ידע שהוא בעיצומו של התקף לב.

לפעמים כל מה שאדם צריך הוא את האדם הנכון במקום הנכון. זה היה המזל של יוסי (שם בדוי), שהגיע למוקד החרום של מכבי במרכז הרפואי הופיין בחולון ולמזלו פגש את רותם איתמר אחות מכבי שירותי בריאות.
"לפני כשבוע הגיע אלינו מטופל בן 50, שהתלונן על תחושת אי נוחות באזור החזה", מספרת רותם. "למרות שהחבר אמר שהוא בדר"כ בריא לחלוטין,  הכנסנו אותו לבדיקת אק"ג על פי הנוהל ובהתאם לתלונה שלו". 
"שאלתי אותו מה קרה ואיך הוא מרגיש", היא מוסיפה. "ותוך כדי התשאול כבר ראיתי שהבדיקה לא תקינה ושיש סימנים לאיסכמיה- חוסר באספקת הדם ללב. זהו מצב שאם לא מטפלים בו באופן מידי יכול להוביל תוך זמן קצר להתקף לב".
"לא היססתי לרגע ומיד פעלתי על פי הנהלים", היא משחזרת. "שיתפתי את הצוות הרפואי במוקד ומיד הזמנו אמבולנס. במקביל עד להגעת האמבולנס השכבתי את המטופל להשגחה צמודה, נתתי לו טיפול לפי פרוטוקול, פתחתי וריד למקרה שיהיה צורך בעירוי ובעיקר דאגתי שיהיה רגוע בסביבה בטוחה. הסברתי לו את התהליך המתוכנן. לאחר זמן קצר הגיע אמבולנס ופינה אותו לבית החולים להמשך טיפול. מאוחר יותר הבנתי שהוא עבר צנתור מציל חיים בבית החולים ושמצבו השתפר".
"אצלנו במוקד החרום בחולון כל אדם שזקוק לעזרה בשעות לא שגרתיות כגון סופ"ש, ערב, חגים יכול לפנות להערכה רפואית ולקבל את הטיפול הנדרש למצבו. חשוב לדעת שיש מצבים שאפילו לא מומלץ לצאת מבית ולכן לפני הגעה לשירות רפואי תמיד מומלץ להתייעץ עם אחות במוקד הטלפוני של "מכבי ללא הפסקה".
"לשמחתי הרבה, האבחון הראשוני שלנו היה מדויק. זו תחושה נהדרת שאת היית השלב הראשון והקריטי בתהליך כולל של הצלת חיי אדם, שרמת המקצועיות והידע שלך היא זו שהובילה להצלה ושיפור בחיי המטופל. חשוב לי שהמטופלים ידעו שהם בידיים טובות של צוות מקצועי ושיש על מי לסמוך. ברגעים כאלו אני מודה על הזכות לעסוק כאחות. זו שליחות שעושה לי טוב ואני גאה במקצוע שבחרתי", מסכמת רותם בחיוך.
 

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem