כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הדרמה שארעה בקופת חולים מכבי בביקור שגרתי

ביקור שגרתי אצל הרופא הילדים הסתיים בניתוח לב פתוח

ביקור שגרתי אצל הרופא הילדים הסתיים בניתוח לב פתוח

נועה לוי מראשון לציון הגיעה עם בתה התינוקת לבדיקה במרפאת ילדים של מכבי שירותי בריאות. בחלומותיה הפרועים ביותר היא לא דמיינה שהביקור השגרתי יסתיים בנסיעה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים ובניתוח דחוף לתיקון חור בלב של בתה בת  החודשיים וחצי. כל הגורמים הרפואיים שטיפלו בתינוקת מסכימים שאלמלא המקצועיות של ד"ר יוסף דניאלי – רופא ילדים ומומחה בקרדיולוגית ילדים ממכבי, שהיה הראשון שאבחן את הבעיה, הסיפור יכול היה להסתיים באופן טרגי
"אני ממש לא אמא היסטרית אבל החלטתי ללכת להתייעץ עם רופא ילדים כי ירדן לא אכלה במשך יממה וזה קצת הדאיג אותי", מספרת נועה לוי, אמא לארבעה מראשון לציון.     "הרופאה שלנו לא עבדה באותו היום וזה כנראה היה מזל משמים שהפנו אותי לד"ר דניאלי – המלאך שהציל את התינוקת שלי".

"הגיעה אלי למרפאה אמא עם תינוקת קטנה", משחזר את האירוע ד"ר יוסף דניאלי -מנהל רפואי במכבי שירותי בריאות בחולון ורופא ילדים וקרדיולוג ילדים בהכשרתו. "התחלתי את הבדיקה השגרתית ותוך שנייה הבנתי שיש כאן מצב חירום- מום בלב שהצריך טיפול מיידי".

"עדכנתי והרגעתי את האמא שכמעט התעלפה לי במקום, ומכיוון שראיתי שהיא ממש לא מתפקדת – התקשרתי בעצמי לאבא והסברתי לו את המצב", ממשיך ד"ר דניאלי לספר. "מיד אח"כ הזמנתי ניידת טיפול נמרץ וביקשתי שיבואו בדחיפות למרפאה עם ציוד מתאים לטיפול בילד במשקל 3 ק"ג. למטופלים שלי, שישבו והמתינו לתורם בחדר המתנה – הסברתי שאני מטפל במצב חירום ושהם יצטרכו לחכות בסבלנות. כולם קיבלו את ההסבר בהבנה ואף ביקשתי מאחת מהן סיוע להכוונת הצוות מד"א. במקביל התקשרתי לבית החולים וביקשתי שיחכו לתינוקת עם כל הציוד הנדרש".

"היו אלה רגעים מטורפים של אימה צרופה", מספרת נועה. "ירדן צרחה והתנשפה ושינתה צבע לאפרפר והמצב התדרדר בפתאומיות. הרגשתי שאני בסרט רע. בקושי קלטתי מה הולך סביבי. אני לא חושבת שהייתי מסוגלת לתפקד בלי ד"ר דניאלי שהיה לידי וניהל את כל האירוע במקצועיות וברוגע. הוא דיבר עם הפראמדיקים, הסביר להם את המצב, וידא שירדן מחוברת למכשירים המתאימים וכל הזמן היה בקשר עם בית החולים ועידכן אותם לגבי המצב". "כשהגענו לבית החולים הכניסו את ירדן לטיפול נמרץ שם היא קיבלה טיפול ראשוני, וכדי לייצב את מצבה היא הורדמה והונשמה במשך 10 ימים", ממשיכה נועה. "היא סבלה מהחמרה נשימתית, אי ספיקת לב ומחור בלב בגודל של ס"מ והיתה במצב מסכן חיים של ממש. כולם אמרו לי שזה נס שגילינו את זה בזמן והגענו לבית החולים, כי אם היינו מגיעים מאוחר יותר מי יודע מה היה קורה".


"מדובר במצב של מום מולד בלב, שהוחמר ככל הנראה עקב שפעת בה לקתה התינוקת מסביר ד"ר דניאלי. "במצבים מסוימים טריגר בריאותי קטן נוסף יכול להחמיר את הדלף בין החדרים ולגרום לאי ספיקת לב. ללא התערבות רפואית יכול היה המצב לגרום להפרעות בקצב הלב ובעיות נוספות. אני שמח שהייתי בזמן ובמקום הנכון ויכולתי להציל את הקטנטונת".

"למרבה השמחה והאושר ירדן עברה ניתוח חירום לסגירת החור ועכשיו אנחנו בבית בהתאוששות", יכולה סוף סוף נועה לחייך לאחר החוויה הקשה. " בסיום הניתוח ד"ר דניאלי התקשר אלי לברך על סיום מוצלח של המקרה וסיפרתי לו שבאותו יום היו לי שני ימי הולדת – יום הולדת שלי ויום הולדת החדש של ירדן- שהתקיים בזכותו. ד"ר דניאלי הציל את הבת שלי ובלעדיו היינו היום משפחה עצובה מאד. אין לי מילים להודות לו על המתנה שהוא נתן לי את החיים של הבת שלי"

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem