כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ההוסטל שהציל את חייה

הסיפור האישי של דנה מחולון

ההוסטל שהציל את חייה

איך ההוסטל של עמותת איכות בשיקום שיקם את דנה, מתמודדות בעל הפרעת אישיות גבולות וגרם לה לחזור לתפקוד ולהרגיש גאה ובטוחה בעצמה!

דנה, 31, החיה בהוסטל בחולון של עמותת "איכות בשיקום", היא רווקה + 1 ומתמודדת עם הפרעת אישיות גבולית. בעקבות משבר שהתרחש בגיל 27, היא אושפזה ואובחנה כסובלת מחרדה ומדיכאון. שרשרת של אירועים סמוכים לאשפוז, כולל פטירת אביה, הובילה אותה לבחירה במעבר למגורים בהוסטל.

לדבריה: "הגעתי להוסטל ונוכחתי לדעת שהחברים שם הם חלק חשוב בריפוי ובהחלמה שאקח עימי להמשך חיי, הגעתי סהרורית כי האשפוז השפיע עלי לא טוב. הבנתי שלפניי דרך רצופה קשיים, כאב וזיכרונות וההוסטל נתן לי המון תקוה והדרכה." ההוסטל מורכב משתי וילות מאובזרות בשכונה יפה בחולון ודנה מתגוררת בחדר פרטי. היא לוקחת חלק בתורנויות: מדי יום מבשלים המתמודדים עם מדריך בשעה אחת עשרה ארוחת צהרים ובשבע בערב, ארוחת ערב, את ארוחת בוקר מכינים המתמודדים באופן עצמאי. את ארוחת שישי ואת ארוחת שבת בצהרים אנו דיירי ההוסטל מבשלים ומכינים יחדיו. יש גם תורנות ניקיון צהרים וערב. "לכל אחד מאיתנו", ממשיכה דנה, "יש מדריך אישי ויחד איתו עובדים על כל ההיבטים שחשוב שנתרגל לחיים עצמאים.יש לנו מתאם טיפול שבונה יחוד איתנו תוכנית שיקום פרטנית לכל דיי.תוכנית השיקום מוכבת ממטרות ששם לעצמו כל דייר והצוות עוזר לנו להשיג אותן.ההוסטל הוא מעברי – לתקופת של שנה ומשם עוברים לדיור מוגן." דנה מעידה שעבורה זה ניצחון עצמי לעשות את הדרך והיא ממליצה לכל אדם שנקלע לקושי בנקודת זמן מסוימת, להגיע להוסטל ולחוש מוגן ובטוח. "החיבור של כוח, אמונה והיכולת לעזור מצד אחד עוזרת להיפתח ולדבר על הכל נותנת ביטחון מול כל מטפל ואדם. ההוסטל מעניק אהבה, אכפתיות ותמיכה וכדאי לקבל בשתי ידיים את מה שאפשר"

אפרת ברייטמן, מנהלת את תחום הדיור והתעסוקה בעמותה. היא בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית וותק של 7 שנים בתחום השיקום בבריאות הנפש


ההוסטל פועל על פי מודל מעברי (Half way out)המשלב גישות שיקום עדכניות. המודל נבנה בשיתוף משרד הבריאות, משתקמים, בני משפחה של המשתקמים ואנשי מקצוע מתחומים שונים. מיקומו של ההוסטל בשכונת מגורים חיוני ביותר לשיקום הדיירים, כיוון שהמטרה העיקרית של ההוסטל היא לעזור למשתקמים בו לחזור אל הקהילה ולקחת בה חלק פעיל וחיובי. עד 19 דיירים יכולים להתגורר בהוסטל, בשני מבנים: אחד עשרה חדרים אישיים וארבעה חדרים זוגיים.

אוכלוסיית היעד היא בני 18 ומעלה המתמודדים עם מחלת נפש, זכאי סל שיקום (בעלי אישור להוסטל כוללני) או מופנים מטעם משרד הביטחון, הרוצים לקחת חלק בתוכנית ממוקדת לקראת מגורים עצמאיים במסגרת הוסטל.

צוות ההוסטל: ההוסטל מנוהל על ידי מור אבנעים, קרימינולוגית קלינית בעלת ניסיון בתחום שיקום בבריאות הנפש. כמו כן, הצוות בהוסטל כולל: אחות פסיכיאטרית, רופאה פסיכיאטרית, מתאם טיפול, דיאטנית קלינית, מדריכי שיקום, וצוות תפעול. ומטרתו המרכזית היא הכנה ליציאה לעצמאות. ההוסטל מאפשר התנסות בתנאי מגורים עצמאיים למשך שנה על מנת לתרגל התמודדות עם קשיים בכל תחומי החיים בסביבה תומכת. הצוות מספק ליווי צמוד של המשתקם לקראת היציאה מההוסטל, לאורך תקופת ההסתגלות לשינוי. הדבר מושג באמצעות העצמת המשתקם על ידי לימוד מיומנויות שונות כמו: שמירה על היגיינה אישית וסביבתית, ניהול זמן ותקציב, בישול ושמירה על תזונה בריאה, שיפור מיומניות תקשורת חיבור הדיירים אל הקהילה באמצעות חשיפה למשאביה לצד קיום מגוון פעילויות יזומות בתוך הקהילה.

רחוב הנביאים 55 ו-55 א', שכונת נווה ארזים, חולון | טלפון 052-2644987 / 03-5585887

פקס: 5757723-03 דוא"ל: [email protected]

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem