כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה על רקע תנאי ההעסקה של הסייעות

אם לא יפתרו הנושאים הדבר יוביל לשביתת בגנים

על רקע תנאי ההעסקה של הסייעות ועומס העבודה הגובר: הוכרז סכסוך עבודה בשלטון המקומי הסכסוך, שכולל גם את שלוש הערים הגדולות, חל על כ-40 אלף סייעות. בין הסיבות לסכסוך: מחסור חמור בכוח אדם שמגדיל את עומס העבודה ודרישה לבצע מטלות נוספות ללא תגמול. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני קורא למציאת פתרון מהיר וכולל להסדרת תנאי ההעסקה של הסייעות המסורות". יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל: "חייבים להפחית את שעות ההעסקה של הסייעות ולהגדיל את שכרן"

על רקע תנאי ההעסקה ועומס העבודה שמוטל על הסייעות, הכריזה היום (ד') ההסתדרות על סכסוך עבודה בשלטון המקומי. הסכסוך, שכולל גם את שלוש הערים הגדולות (ירושלים, תל-אביב וחיפה), חל על כ-40 אלף סייעות.

במכתב ששלח יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל לממונה על יחסי העבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, הוא ציין כי ההסתדרות דורשת להסדיר תגמול הולם לסייעות, במקביל להסדרת אופן והיקף עבודתן. לדבריו, סייעות הגנים נדרשות לבצע עבודות נוספות כגון עבודה דידקטית פרטנית, וסובלות מעומס עבודה גובר על רקע המחסור המשמעותי בכוח אדם ותקנים רבים שאינם מאוישים.

בנוסף, נעשים שינויים תכופים בסדרי העבודה של הסייעות והן נאלצות לבצע מטלות ללא תגמול נוסף, תוך ניודן בין גנים שונים בתוך אותה רשות מקומית. עוד צוין  במכתב כי מתקיימות תוכניות חדשות, כגון "ניצנים", באופן חד-צדדי וללא תוספת שכר.

בר-טל ציין גם כי יש מבוי סתום במו"מ להסדרת שכרן ותנאי עבודתן של סייעות/חונכות לילד חולה בביתו והיעדר תשלום שכר עבור העבודה שכבר מבוצעת.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "לא ניתן לסייעות, שעובדות קשה למען חינוך הילדים של כולנו, להיות בתחתית סולם העדיפויות של מערכת החינוך בישראל. הסייעות עובדות שעות ארוכות ופעמים רבות אף נאלצות להחליף את הגננות בגן. המחסור החמור בענף לא נובע מכך שאין בישראל כוח אדם מקצועי לאייש את המשרות הללו, אלא ממכלול תנאי ההעסקה של הסייעות. אני קורא לשלטון המקומי לנהל מו"מ שיביא לפתרון מהיר למען העובדות המסורות הללו".


יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "הסייעות מצביעות ברגליים! הן מסרבות לאייש את המשרות, העובדים הקיימים קורסים וגנים נסגרים בכל יום בהיעדר כוח אדם מינימלי. ההורים, הילדים והעובדים משלמים את מחיר אוזלת היד של האוצר שחוסם את השוק מלהתקדם ולמצוא פתרונות יעילים. חייבים להקטין את שעות העסקת הסייעות בדומה לגננות, להגדיל את שכרן ולשפר את היחס בין מספר עובדי החינוך בגן למספר הילדים".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem