כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הוא רק רצה לרכב כמו כולם-הבימבה של רועי בן השנתיים

במכבי בנו עבורו בימבה מיוחדת כדי שיוכל לשחק כמו בני גילו

לרכב כמו כולם: הפעוט לא יכל להשתמש בבימבה בגלל תסמונת גנטית, במכבי בנו עבורו בימבה מיוחדת כדי שיוכל לשחק כמו בני גילו
 
**בן השנתיים הסובל מנמיכות קומה וקשיים פיזיים השתוקק לרכב על בימבה כמו חבריו וביוזמה של מערך הפיזיותרפיה של מכבי במכון להתפתחות הילד בראשון לציון נבנתה עבורו בימבה נגישה שתסייע לו גם בהתפתחות המוטורית. "המטרה שלנו היא שהילד יגדל ויוכל לתפקד בחברת בני גילו למרות המוגבלות ואני מאושרת שהצלחנו לעזור לו"
רועי (שם בדוי) בן שנתיים מראשון לציון נולד כשהוא סובל מתסמונת גנטית שביטויה בקומה נמוכה וקשיים נוספים.  לילדים נמוכי קומה קושי ניכר  ומגבלות בתפקוד המוטורי היומיומי בבית ובסביבה הטבעית לבני גילם.
במסגרת טיפולי הפיזיותרפיה הנדרשים לו, הוא פגש את רינה מינץ, פיזיותרפיסטית במרכז המכונים של מכבי בראשון לציון, שעבדה עם רועי על מגוון תרגילים לפיתוח יכולותיו המוטוריות.
"המטרה שלנו כפיזיותרפיסטים ובמיוחד כאלה המטפלים בילדים, היא לסייע להם לתפקד בצורה מיטבית בחברת בני גילם", אומרת מינץ. "ילדים בטווח בגילו של  רועי, מתנסים בפעילויות מגוונות ובהן רכיבה על בימבה. מימדי גופו של רועי והמגבלה מונעים ממנו רכיבה על בימבה ומגבילים מאוד בטיפוס על מתקנים בגני שעשועים. הבנתי שאני חייבת למצוא לו פתרון מותאם אישית כדי להרחיב את יכולת ההשתתפות שלו במשחק עם חברים".
לצורך הביצוע גייסה רינה את גיסתה, גלית איטקין, נגרית חובבת. גלית בנתה את הבימבה בהתאמה אישית למידות גופו של רועי שנמדדו במרפאה.
"גיסתי ואני הכנו שרטוטים, ביצענו מדידות מלאות של גפיו וגופו  של רועי , לקחנו גלגלים מבימבה רגילה, ואחרי מחשבה רבה והרבה ניסיונות הצלחנו לבנות לרועי כלי שמותאם באופן אישי למידות ולצרכים שלו".
בימים אלו, רינה עובדת עם רועי על שיפור היכולות הפיסיות שיאפשרו לו לרכב בבטחה.
"הרכיבה היא פעילות טבעית לילדים בגילו אשר מהווה אתגר מורכב עבורו. המטרה שלנו היא שרועי יגדל ויוכל לתפקד בחברת בני גילו למרות המוגבלות ואני מאושרת שהצלחנו לעזור לו. פיזיותרפיסטים נדרשים לראייה רחבה וגמישות שתאפשר בניית תוכנית אישית לכל ילד ומשפחה בהתאם למגבלה צרכים וסביבת תפקוד מה שדורש יצירתיות ועם ראש גדול".
לדברי רינה, הכלי שנבנה עבור רועי יאפשר בעתיד לעוד ילדים עם קשיים דומים  התנסות בפעילות מוטורית תואמת גיל.
"זהו אחד המקרים בהם אני יכולה לחייך, להרגיש מרוצה ולדעת בוודאות שתרמתי לשיפור איכות החיים של ילד . זו תחושה נהדרת שגורמת לי ולצוות סיפוק אדיר לדעת שיכולנו לטייב את שגרת החיים של הילדים ומשפחותיהם".
 

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem