כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הולכים על ראשון נקייה

הוצבו מתקני שקיות לאיסוף צואת כלבים בשש נקודות מרכזיות בשכונת רמב"ם בעיר

ביוזמת חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק בריאות הציבור, אילנית הרוש, ובהובלה משותפת עם מחזיקת תיק איכות הסביבה קרן דנה, החל מהבוקר הוצבו מתקני שקיות לאיסוף צואת כלבים בשש נקודות מרכזיות בשכונת רמב"ם בעיר.לאחר שנבדקו באגף הוטרינריה היכן הכמות הגדולה של כלבים ולאחר שהשוו גם לתלונות שמגיעות למוקד ולחברות המועצה :אילנית הרוש וקרן דנה, הפניות הרבות הן בשכונת רמב"ם. מדובר בפיילוט שמתחיל בשכונה הגדולה ביותר בעיר, שאם יצליח, יתרחב גם לשכונות נוספות.

"בעקבות אישור הצעה לסדר של אילנית הרוש, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק בריאות הציבור בהנהלת העיר, נערכה בדיקה באגף הווטרינריה ונמצא כי כדאי להתחיל את הפיילוט בשכונת רמב"ם. מדובר בשכונה הגדולה ביותר בעיר, ובאופן טבעי, גם עם מספר הכלבים הגדול ביותר", מסבירה הרוש. "הצבת המתקנים היא חלק מהמאמצים הגדולים שאנחנו משקיעים כדי להקפיד על ניקיון העיר ועל המראה שלה", מוסיפה דנה.

בשנים האחרונות התקבלו תלונות רבות של תושבים על צואת כלבים על מדרכות, פארקים וגני משחקים ברחבי העיר. הרוש עצמה אף מעידה כי ללשכתה הגיעו מספר פניות בנושא רק בתקופה האחרונה. "לצד אכיפה, חינוך והגדלת שירותי הניקיון, שקיות איסוף זמינות גם הן עוזרות לתושבים להימנע מהשארת הצואה על המדרכה", אומרת הרוש.

נזכיר כי בעבר התקינה העירייה, כחלק מקמפיין "הולכים על ראשון נקייה", מתקני "שקי-קקי" מחומר ממוחזר, אך אלו נאספו לאחר זמן קצר. "היו תושבים שרוקנו את השקיות מהמתקן ולקחו כמות חריגה, וכך לא נותרו עוד לאלו שהיו זקוקים לכך", מספרת דנה. יצויין בנוסף כי מתקנים דומים הוצבו בערים רבות, כגון פתח תקווה, כפר סבא ורמת השרון והם זוכים להצלחה ולשיתוף פעולה מצד התושבים. האם כך יהיה גם בראשון לציון?
אנחנו קוראות לתושבות ותושבים בבקשה, עיזרו לנו להצליח בפיילוט , להרחיב בשכונות ולהפוך את ראשון לעיר בריאה ונקיה גם מצואת כלבים.
תודה מיוחדת לראש העיר , רז קינסטליך על תמיכתו בנושא כה חשוב ולמנהל איכות הסביבה , שפ"ע וכל השותפים לעשייה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem