כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הועדה המחוזית מציעה שינויים מהותיים בתוכנית הכוללת להתחדשות עירונית של חולון

טור מאת עורכת הדין דקלה מוסרי

הועדה המחוזית מציעה שינויים מהותיים בתוכנית הכוללת להתחדשות עירונית של חולון-טור מאת עורכת הדין דקלה מוסרי

· ברחבי העיר, למעט רחובות ראשיים תתאפשר תוספת של קומה אחת בלבד במסלול הריסה ובנייה מחדש

· בשכונות רסקו ושיכון ותיקים הומלץ לשמור על הצביון הקיים

· התוכניות יכללו 20% דירות קטנות שגודל דירה מינימלי הוא 50 מ"ר

ועדת המשנה להתנגדויות של הועדה המחוזית לתכנון ובניה בתל אביב דנה בהתנגדויות לתוכנית הכוללת להתחדשות עירונית בעיר והחליטה לבצע כמה שינויים מהותיים בתוכנית שלהם השפעה רבה על בעלי הדירות והיזמים הפועלים בעיר. עם זאת לאור השינויים הרבים שיש לבצע בתוכנית היא תפורסם שוב לאחר התיקונים ולציבור יינתנו עוד 21 יום להגשת התנגדויות.


התוכנית הכוללת להתחדשות עירונית וחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה ( ח/619 ) מקודמת על ידי עיריית חולון וחלה על אזורי המגורים הוותיקים של העיר. הפקדת התוכנית פורסמה בספטמבר 21 והוגשו לה 120 התנגדויות, בניהם התנגדות של מהנדסת העיר.

לאחר שמיעת ההתנגדויות הועדה הציעה מספר שינויים, חלקם מהותיים.

לאור תפוגתה העתידית של תמ"א 38 התוכנית מגדירה כללים להתחדשות מגרשית. ומוסיפה קטגוריה של מגרשים בהם ניתן יהיה לקדם התחדשות מגרשית או "מתחם להכנת תכנית מפורטת".

ההזדמנות טמונה בהחלטת הועדה שבקטגורית רחובות ראשיים מסלול הריסה ובנייה יחול על כל המגרשים, ללא קשר למועד הוצאת היתר הבנייה, למספר הקומות או להיקף השטח הבנוי בפועל. במסלול חיזוק, בקטגורית רחוב ראשי תותר תוספת של קומה אחת ועוד קומת גג חלקית , ובמסלול הריסה ובנייה ברחוב ראשי יתווספו 2 קומות.

עם זאת היקף הזכויות שינתן בשאר הקטגוריות אינו גבוה. במסלול חיזוק, בכל הקטגוריות למעט קטגורית רחוב ראשי, תותר תוספת 2 קומות ועוד קומת גג חלקית; במסלול הריסה ובנייה תתווסף לכל הקטגוריות, למעט קטגורית רחוב ראשי, קומה אחת בנוסף למספר הקומות שפורסם בהפקדת התכנית.

בשכונת רסקו ושיכון ותיקים – הוועדה שוקלת לקבוע כי חלקים משכונות אלו ישמרו לעת זו על צביונם, ולכן הם יסומנו בנספח בקטגורית "שמירה על תבנית הבנייה" עם זאת, הוועדה שוקלת לאפשר התחדשות מגרשית למבנים באזורים אלו, הבנויים בטיפולוגיה של שיכוני רכבת (בני 2 קומות ומעלה) ובשכונת רסקו גם למבנים בני 2 קומות עם יותר מ-4 יח"ד.

הועדה ממליצה גם להקטין תקני חנייה כאשר בפרויקטים של התחדשות מגרשית נקבע שלא יינתן יותר ממקום חניה אחד ליח"ד, ובאזורים הקרובים לרכבת הקלה וסביב התחנות המתוכננות של המטרו יקבע תקן נמוך יותר ואף תקן 0 אם אין פתרון לכניסה לחניה.

עוד הומלץ לגבי גודל ותמהיל יח"ד שיקבע תמהיל של לפחות 20% דירות קטנות ולפחות 20% דירות גדולות וגודל מינימלי של יח"ד יהיה 50 מ"ר.

עו"ד דקלה מוסרי טל, מבעלי משרד מוסרי, טל עורכי דין ולשעבר יו"ר ועדת ערר מחוז חיפה, מציינת כי חלק מהתיקונים בתוכנית היו נדרשים על מנת להתאימה לתוכנית המטרו , לרכבת הקלה וכן כהערכות לתפוגתה של תמ"א 38. מחד, תוכנית כוללת להתחדשות עירונית יוצרת וודאות ומאפשרת לבעלי הדירות וליזמים לדעת מראש את הזכויות שיוכלו לקבל במסגרת התוכנית ולתכנן

את הפרויקטים בהתאם. אך מצד השני מכיוון שמדובר בתוכנית מורכבת עם פרטים ותנאים רבים ייתכן והיא פוגעת בבניינים או אזורים ספציפיים ויוצרת חוסר כדאיות כלכלית או פוגעת בהיתכנות של ההתחדשות בשל הנחיות טכניות הנוגעות לגודל המגרש, קווי בניין וכיוצ"ב. לכן לבעלי הדירות בעיר מומלץ לעיין בפרטי הפרטים של התוכנית ולבחון אפשרות להגשת התנגדות. יש לזכור כי הגשת התנגדות היא הבסיס לכל הליך משפטי עתידי והיא הערכאה היחידה המאפשרת לפרוש את כל הטענות של בעלי הנכסים.

קרדיט:דקלה שי

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem