כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הורים – כך תצלחו את יום התחפושות בשלום

ריכזנו במיוחד עבורכם טיפים שיכולים לסייע לכם לעבור את החג בשלום ולהקל על ילדיכם במהלך חג הפורים

כמו במילות השיר "חג פורים חג פורים חג גדול לילדים…" פורים הוא לגמרי החג שהילדים מחכים לו ומתרגשים לבואו, עד כדי כך שחצי שנה לפני החג הילדים כבר יודעים בדיוק למה יתחפשו ואנחנו ההורים, שרוצים למלא את משאלת ליבם של הילדים, כבר עם היד על האפליקציה להזמין את התחפושות מאתרי הקניות, הילדים מתרגשים ואנחנו איתם ויש אינסוף מדידות של התחפושת עד הרגע האחרון – היום שבו מתחפשים.

קמתם בבוקר והילד או הילדה החליטו שהם לא רוצים להגיע מחופשים וכל ההתרגשות שהייתה מתחלפת בהרגשת תסכול, כל המאמצים לשווא. אז רגע לפני שאתם שוקעים לתוך הבאסה – חכו!

יש לזה כמה הסברים:

מסתבר כי חווית החג עלולה להיות מאתגרת ומציפה עבור חלק מהילדים, הבדים של התחפושת  מציקים, התחפושת לא נוחה. האיפור מגרד, הקשת על השיער מפריעה וכואבת.

המסכות מפחידות, הצבעים, הקולות והריחות גורמים לתחושה של מוצפות והילד שכל כך התרגש מהחג, פתאום בוכה, צועק, מתחבא ובקיצור מתנהג הפוך ממה שציפינו – מזדהים? גם אנחנו!


אז מה עושים?

ריכזנו במיוחד עבורכם טיפים שיכולים לסייע לכם לעבור את החג בשלום ולהקל על ילדיכם במהלך חג הפורים:

  • שתפו את הילד – שתפו את ילדכם בבחירת התחפושת, בקנייתה, בהכנתה. אפשרו לו למדוד אותה הרבה קודם כדי לוודא שירגיש אתה בנוח. חשבו יחד על פתרונות במידה והתחפושת מציקה: תחפושת חלופית, לבישת חלק מהתחפושת או ביגוד בסיסי מתחת לתחפושת שימנע מגע ישיר של התחפושת עם העור.
  • כל המוסיף, גורע – השתמשו באביזרים מינימליסטיים כמו: כובע בלבד, שרשרת  וכדומה. השתדלו לא להעמיס על הילד באביזרים רבים שיגרמו לו לתחושה של חוסר נוחות.
  • העדיפו תחפושת מעולם התוכן של הילד –תחפושת מקורית מעולם הדמיון והתוכן של הילד תעלה את המוטיבציה שלו להתחפש.
  • השאירו חוויה חיובית והתרכזו ברוח החג –הימנעו מללחוץ על ילדיכם אם החליטו לוותר על התחפושת. היו רגישים ומכבדים, הרי בסופו של דבר עדיף ילד שאינו מחופש אך שמח ומשתתף, מילד מחופש וכועס שיחווה את פורים כחוויה מאיימת ופחות נעימה.
  • מסיבת פורים בגן – בקשו מהגננת להיות רגישה לצרכי הילד. להנמיך מעט את עצמת המוזיקה, לתווך את התחפושות השונות ולהראות שמתחת למסכה יש ילד או גננת והכי חשוב-לאפשר גם ישיבה בצד מבלי לדחוק את הילד להשתתף בריקודים.

לסיכום, הביטו על החג דרך המשקפיים של הילד שלכם ודרך נקודת המבט שלו עם מעט רגישות, התאמות והקשבה לרצונותיו וצרכיו וכך תעברו את החג ב" אורה ושמחה". חג פורים שמח!

הטיפים נכתבו על ידי רונית ריידיבוים פלח וקרין גלסברג שחר, מרפאות בעיסוק במכון התפתחות הילד של כללית בחולון.

לעוד מידע על שרותי בריאות כללית לחצו כאן

קרדיט צילום:שרון הנשיא

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem