כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הזוג הנשוי של אגף התקשוב מראשון לציון

הזוג הנשוי של אגף התקשוב מראשון לציון

הכירו את רס"ן ש', ראש ביחידת ממר"ם (מרכז מחשבים ומערכות מידע) ואשתו רס"ן חירות המשרתת ביחידת "שחר" שבלוטם באגף התקשוב וההגנה בסייבר. הם נשואים מזה 4 שנים, מתגוררים בראשון לציון ושניהם משרתים יחדיו באגף התקשוב.

"שנינו גרים בראשן לציון כבר שנים," משתף רס"ן ש', "חירות דור שני בעיר, ואני הגעתי הנה בגיל 5. מה שמעניין בסיפור שלנו, הוא שעל אף הקרבה הפיזית רבת השנים, אף פעם לא נפגשנו בעיר המגורים. גילינו בדיעבד שאנחנו שכנים.

חירות וש' גדלו והתחנכו ממש זה לצד זה, ורחוב מגורים אחד בלבד הפריד בניהם. ש' התגורר בשכונת נווה הדרים, למד בבית הספר היסודי בעדיני, בחטיבה בבית ספר דורות ובתיכון בגימנסיה הריאלית. חירות התגוררה בשיכון המזרח.

"הכרתי את חירות רק בשנת 2014, בגיל 24. באותה התקופה היא למדה לתואר הראשון במדעי המחשב במכללה למנהל, שם למדתי גם אני. את התואר הראשן והשני עשינו ביחד." מספר ש'. שניהם החלו את התואר תוך כדי השירות הצבאי.

חירות החלה את שירותה הצבאי במסלול ייעודי לקצונה באגף כח האדם, כקצינת שלישות. שם עשתה תפקידים מגוונים, כאשר תפקידה האחרון היה בצוות משאבי האנוש של אגף התקשוב וההגנה בסייבר. בעקבות התואר שעשתה במדעי המחשב, עשתה הסבה ועברה לשרת באגף התקשוב.


בשנת 2008 התגייס ש' לקורס נתמ"ם (ניהול תשתיות מערכות מידע, שכיום נקרא DevOps ) בבית הספר למקצועות המחשב שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר. לאחר שנה הגיע ליחידת ממר"ם, שם שירת שנתיים וחצי בתפקיד מנהל תשתיות. ב-2011 יצא לקצונה טכנולוגית, שבסיומה חזר לממר"ם ובצע מספר תפקידי קצונה ראשוניים. "בתקופה זו התחלתי ללמוד ועברתי לבית הספר למקצועות המחשב בתפקיד ראש מדור מופ"ת (שאינו קיים עוד בבית הספר). את חירות הכרתי כשהייתה בעיצומו של המעבר לאגף התקשוב, היו לי ממשקי עבודה איתה כחלק מהעבודה השוטפת עם מחלקת משאבי האנוש."

אחרי שנה וחצי בתפקיד השלים רס"ן ש' את התואר במדעי המחשב מהצבא וחזר ליחידת ממר"ם, שם נמצא היום בתפקידו הנוכחי כראש מדור מסווג ביחידה.

אחת הדוגמות לעבודתם המשותפת התחילה כאשר חרות הוציאה לפועל פרוייקט חדשני הנקרא IDF Academy. מדובר באפליקציה אשר מקלה מאוד על חיי משרתי הקבע ומנגישה את כל המידע באשר לקורסים המגיעים למשרתים בשירות. ש' נרתם לפרויקט בתחומו ועשה לה בדיקת חדירות למערכת בעולמות הסייבר. "היא הכירה את התוכנית לאחר שהמלצתי לה עליה. השתתפתי במחזור הראשון של התוכנית, אך לא יצא לי ממנו תוצר. אני הייתי הפיילוט, והיא הגרסה המוצלחת", מתלוצץ ש'. שלוש שנים לאחר היכרותם, בשנת 2017, השניים התחתנו ובשנת 2019 נולדה בתם הראשונה – נועה (בת שנתיים וחצי).

"זה מאתגר לנהל חיי משפחה כשני אנשי צבא", מודה ש', " נעזרים הרבה בהורים ובלוגיסטיקה של טיפול בנועה. מצד שני, נחמד מאוד שאשתי משרתת איתי, אנחנו מבינים אחד את השני, מכירים את אותם אנשים, ומדברים באותה השפה."

דובר צה"ל

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem