כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

החזיקו בעלי חיים בניגוד לחוק

החזיקו בעלי חיים בניגוד לחוק כאשר אחד מהם שחט טלה בביתו

אנשי השירות הווטרינרי העירוני ואנשי אגף הפיקוח והשיטור העירוני של עיריית חולון טיפלו בשבוע שעבר בשני מקרים, שבהם החזיקו בבתיהם תושבי העיר בעלי חיים בניגוד לחוק.

במקרה הראשון, שהסתיים בטוב, הגיעה פנייה על אודות חצר בית פרטי, שבה מצויות שתי כבשים. הצוותים הגיעו בבהילות למקום ולאחר דין ודברים מול האדם שמתגורר בבית, לקחו את הכבשים  למתקן השירות הווטרינרי העירוני. הכבשים, שלא היו מסומנות בסימון אוזן, שמעיד על קבלת חיסונים ועל מקור ממשק גידול מוכר, כנדרש בחוק, הועברו ליחידת הפיצוח של משרד החקלאות להמשך טיפול מול המשק המגדל ומול התושב שהחזיקן בביתו.

במקרה השני – (ביש) מזל טלה: בעקבות פנייה שהתקבלה בנוגע למשפחה שהביאה הביתה טלה חי, יצאו למקום צוותים במהירות האפשרית, אך, למרבה הצער, התגלה כי הטלה כבר נשחט. בעל הבית טען כי הוא רכש את הטלה שחוט ומפורק, אך לאחר חיפוש שנערך בביתו נמצאו בפח האשפה ממצאים מזוויעים שהעידו כי השחיטה נעשתה בבית זמן קצר קודם לכן. הבשר נלקח והושמד והטיפול בתושב הועבר ליחידת הפיצוח של משרד החקלאות.

הווטרינר העירוני, ד"ר ויקטור חדד, מבקש להדגיש כי רכישת בעלי חיים ושחיטתם בבית אסורה על פי החוק ומהווה סיכון בריאותי משמעותי לכל צרכני בשר זה, מחשש למחלות זואונוטיות שעלולות לעבור מבעלי החיים לבני האדם. כמו כן, הובלת חיות משק ממשקים שאינם מוכרים וללא קבלת היתר ממשרד החקלאות, אסורה על פי החוק, וזאת בשל סכנת הפצת מחלות מדבקות. העוברים על החוק צפויים לקבל קנסות כבדים.

צילום: עיריית חולון


אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem