כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

החיים בדיור המוגן

סיפורה של יפית תושבת דיור מוגן בבת ים - מהמשבר הגדול לתקווה ולניצחון

זהו סיפורה של יפית בת 45, המתגוררת בדיור מוגן בבת-ים, מתמודדת עם סכיזו-אפקטיב מגיל 26.

יפית הגיעה לדיור המוגן לפני 12 שנה. זה התחיל מכך, שחיפשה חונכת כדי להתפתח מבחינה חברתית, מאחר והינה זכאית סל שיקום, הצמידו לה עו"ס שביצעה ביקור בית בדירתה והמליצה לה על הדיור המוגן – שם תקבל סיוע של עו"ס ומדריכה וליווי צמוד. יפית עברה לדיור המוגן בבת-ים שם התאקלמה בהדרגה. בהתחלה היה לה מאתגר לעשות קניות באופן עצמאי ולצאת מהבית לסידורים, כי בבית ההורים "אמא עשתה הכל".

יפית מספרת: "אני מרגישה שינוי עצום. מאדם שלא רגיל לעשות דבר בבית, הפכתי להיות יותר עצמאית. אני עדיין זקוקה לעזרה, אבל יש התקדמות יפה. אני עובדת 8 שנים באותו מקום עבודה, במשרה חלקית, בתחום המוקד הטלפוני, וזוכה ליחס טוב והערכה מצד המעסיק. יש לי יציבות תעסוקתית ואני מסופקת".

ליפית חשוב להדגיש את נושא העזרה והבקשה של הסיוע. היא אומרת: "חבל שיש מתמודדים שמתעקשים לא לקבל עזרה. הקשיים לא נעלמים מעצמם. המדינה מספקת סל של שירותים לאנשים המתמודדים עם מגבלות, ומגבלות נפשיות בפרט. לדעתי, אם מציעים לך עזרה, קבל אותה בשתי ידיים – כי אין הביישן למד, ואין הקפדן מלמד! 

"עמותת איכות בשיקום והדיור המוגן הם ממש עוגן ומשפחה עבורי. אני נעזרת בהם, ומתייעצת איתם בעת הצורך, כי אני לא יכולה להתמודד עם כל האתגרים שהחיים מציבים לי לבד. אני שואפת לעשות הסבה מקצועית ולעבוד במקצוע טיפולי. הייתי רוצה להשפיע על אנשים, ולהשתמש בניסיון שיש לי כדי לעזור לאחרים למקסם את הפוטנציאל שלהם ולהצליח ככל האפשר".


הדיור המוגן, במסגרת סל שיקום הינה תכנית של ליווי בקהילה שמכילה רצף של אפשרויות דיור למתמודדים שמתפקדים בחיי היום יום באופן עצמאי. אפשרויות הדיור נעות בין דיור קבוצתי בדירות שותפים שכורות ועד למגורים בדיור ליחידים בקהילה, תוך ליווי של אנשי מקצוע בחיי היום-יום במטרה לסייע בהשתלבות טובה ויציבה בחברה.

הצוות של עמותת "איכות בשיקום" מלווה כל דייר כולל מתאמ/ת טיפול וממדריכ/ת שיקום, המגיעים לביתם של המתמודדים מספר שעות בשבוע, בהתאם לסטטוס הליווי שנקבע בועדת סל שיקום. 

עם כל דייר נבנית תכנית התפתחות אישית שכוללת את המטרות שאותן הוא רוצה לקדם בכל תקופת זמן. המטרות כוללות מגוון של נושאים כגון: פיתוח מיומנויות אחזקת דירה, שיפור יכולות בישול, מציאת עבודה מספקת, העשרת שעות הפנאי והתחום החברתי ועוד. מתאמת הטיפול נמצאת בקשר עם גורמי השיקום השונים, שאיתם נמצא הדייר בקשר ואחראית לעזור לו להתקדם במטרות שהוא הציב לעצמו. מדריכת השיקום מסייעת לדייר בקידום מיומנויות חיי היומיום ועובדת בתיאום עם מתאמת הטיפול.

ישנן שלוש רמות ליווי לפי מידת אינטנסיביות הליווי: לווין, מוגן ומתוגבר. הליווי למשתקמים נעשה לפי רצונם וצרכיהם של המשתקמים.  כאמור קיים דיור מוגן קבוצתי, וכן דיור מוגן לבודדים, המיועד לאנשים המתגוררים באופן עצמאי בקהילה וזקוקים רק לליווי של הצוות ללא סיוע במקום מגורים. 

בנוסף, מתקיימות פעילויות משותפות במהלך השנה אליהן מוזמנים הדיירים, למשל ציון החגים באירוע ובארוחה משותפת במסעדה, פעילות קבוצת הליכה אחת לשבוע לקידום הבריאות הפיזית ועוד.

דיור מוגן "איכות בשיקום" ממוקם ברחוב המשביר 1 חולון, טלפון 03-9133099, מייל [email protected]

קרדיט צילום:  איכות בשיקום 

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem