כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

היום לפני 25 שנים – חלום השלום

ירין אשכנזי טור דעה – חלום השלום

האם חלום השלום עדיין קיים ?

לפני 25 שנים שלוש יריות עצרו את חלום השלום , יהודי רצח את אחד המנהיגים הגדולים שמדינת ישראל ידעה.

עם ישראל – ימין, מרכז, שמאל זכו לראות את צבא ההגנה לישראל קם מעפר ששת המיליונים ועומד איתן מול כלל מדינות ערב השוכנות לנו ותוך מלחמת בזק של שישה ימים צבא ההגנה לישראל משמיד את צבאות מדינות ערב

מצרים, ירדן, וסוריה, : מדינות אשר נלחמו ועזרו במתן ציוד מתקדם עבור צבאות ערב (סוריה, ירדן, מצרים) עיראק, לבנון, ערב הסעודית, לוב, סודאן, תוניסיה, מרוקו, אלג'יריה.

במלחמת ששת הימים צבא ההגנה לישראל ברשותו של יצחק רבין כבש חלקים ניכרים ממדינות ערביות וכבש את קודש הקודשים לעם היהודי הכותל המערבי.


25 שנים לאחר מקרה הרצח לא נדלקת שום נורת אזהרה.

איומים על רצח ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, בתקופת שלום עם מעצמות ממדינות ערב, תקופה זו גרמה לי לנסות ולהבין מה קרה כאן במדינה לפני 25 שנים.

מדינת ישראל באותה התקופה לפני 25 שנים תקופת חתימת הסכמי אוסלו, מהצד הפלסטיני רב המחבלים (יאסר ערפאת) מהצד הישראלי ראש ממשלת ישראל יצחק רבין שידע מלחמה מה היא, הגיע להחלטה יחד עם ממשלתו דאז – כן לשלום לא לאלימות !

נחתמו הסכמי אוסלו א'/ אוסלו ב' בין אש"ף למדינת ישראל. במסגרת הסכם אוסלו ב' חולקו חלקי יהודה ושומרון ורצועת עזה ל 3 קטגוריות :

שטח A : שטחים בשליטה אזרחית וביטחונית של הרשות הפלסטינית .

שטח B : שטחים בשליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית ושליטה ביטחונית של מדינת ישראל.

שטח C : שטחים בשליטה אזרחית וביטחונית של מדינת ישראל .

  • מינואר 1996 נמצאים למעלה מ-90% מהאוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון תחת שליטה פלסטינית.
  • מההתנתקות – 100% מאוכלוסיית רצועת עזה בשליטה פלסטינית.
  • בנוסף גויסו כ-10,000 פלסטינים ששימשו ככוח שיטור וקיבלו אלפי רובי AK-47 קלשניקוב שנלקחו כנשק שלל במהלך מבצע שלום הגליל מאש"ף עצמו.

נכון לתאריך : 29/10/20

מדינת ישראל בראשות בינימין נתניהו הגיעה להסכמי שלום/ נורמליזציה עם איחוד האמירויות סוף לעשרות שנים של עוינות : "וחוזה שלום" בעל מעמד משפטי ומדיני זהה להסכמי השלום עם מצרים וירדן.

כרגע מדינת ישראל בנקודת אל חזור כאשר לא למדנו שום דבר במשך 25 שנים, אנחנו עדים בימים אלו, לקיטוב, לשיח מתלהם, ולאווירה שאין לה מקום. הפגנות כנגד ראש הממשלה, הסתה ברשתות החברתיות, וקריאות לרצח ראש הממשלה ומשפחתו !

לאן הגענו ?

בעיר חולון ?

מלחמות של ימין ושמאל – מכות, אלימות מילולית – כנגד אדם שהדעה שלו שונה.

האלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה כך אמר יצחק רבין ז"ל בנאומו האחרון – רצה ופילל ליום שלא נדע יותר מלחמות, שלא נדע יותר פצועים,

לפני השלום עם האויבים שלנו – צריכים לעשות שלום בבית כך יצחק רבין רצה.

שתעבור על כולנו שבת שקטה ונעימה, שבת שלום.

יצחק רבין – "נזכור ולא נשכח"

(1922-1995)

קרדיט:ערוץ הכנסת

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem