כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

"היינו בין חיים למוות"

גבי לואייף חובר לאקמו במשך 5 ימים

"היינו בין חיים למוות" – עדויותיהם של חולי קורונה צעירים שחוברו למכשיר האקמו ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה במצב קשה מאד, וקוראים לציבור "לכו להתחסן!"

מאז פרוץ מגיפת הקורונה, 18 מטופלים חוברו למכונת האקמו ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה מקבוצת כללית. בנוסף, כחלק מהמאמץ הלאומי במיגור מגיפת הקורונה וכחלק ממבצע 'ערבות הדדית' , הועברו לסורוקה בשבועות האחרונים מטופלים מבתי חולים ברחבי הארץ. חלקם סבלו מפגיעה ריאתית קשה כתוצאה מנגיף הקורונה, וחוברו למכשיר האקמו ע"י צוות מסורוקה שנסע להעבירם ליחידה לטיפול נמרץ קורונה בבית החולים.

דיברנו עם שלושה מהם, שסיפרו לנו על ההידבקות בנגיף, ההתדרדרות המהירה, ההחלמה והדרך הארוכה בחזרה לשגרה:
דבורה גיאנוף, בת 26, תושבת גן יבנה: "סבלתי משיעול וחולשה. מיד כשהגעתי לבית החולים אמרו שצריך להרדים ולהנשים אותי. למחרת כבר הגיע הצוות מסורוקה כדי לחבר אותי לאקמו ולהעביר אותי ליחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה . 14 יום שכבתי בטיפול נמרץ, מונשמת, מורדמת ומחוברת לאקמו. כל מי שאומר 'לי זה לא יקרה, אני צעיר' לא יודע על מה הוא מדבר. לכו להתחסן! אל תשחקו עם הגורל. תמנעו את מה שאפשר למנוע!"
גבי לואייף, בן 38, תושב ראשון לציון: "הייתי מחובר לאקמו 5 ימים, מורדם ומונשם. זה לא משנה כמה בריאים אתם בשגרה, כמה אתם לא שותים, לא מעשנים וכמה אתם ספורטיביים. זה יכול לתקוף אתכם בצורה הכי קשה, למרות שאתם בלי מחלות רקע ועם כביכול פרופיל 97. לכו להתחסן!".
שאדי חאזן, בן 45, תושב באר אורה: "חיברו אותי לאקמו במשך שבוע. אני חשבתי שזה לא יקרה לי, הייתי מאלה ששמרו ובסוף זה הגיע אליי. מאותו רגע חוויתי טראומה שאני לא מאחל לאף אחד. חיי ניצלו בזכות הצוות המסור של סורוקה שטיפל בי. אני מפציר בכם לכו להתחסן ולהציל את החיים שלכם ושל משפחתכם".

ד״ר אורי גלנטה, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ קורונה בסורוקה ומנהל שירות האקמו לכשל נשימתי חריף: "הגל הנוכחי מאופיין בכך שחולים צעירים רבים מגיעים למלר״ד כבר עם מחלה ריאתית קשה ביותר ונזקקים להנשמה ואפילו לחיבור לאקמו מיד בהגעתם. איש מהחולים האלו לא חוסן.
החיסון מונע מחלה ב – 95% מהמקרים ומונע מחלה קשה כמעט ב – 100%.
בשבועות האחרונים טיפלנו בחולים בגילאי 20, 30 ו- 40, חלקם ללא מחלות רקע או גורמי סיכון כלשהם, שהגיעו במצב קריטי לבית החולים. לו היו מחוסנים סביר כי לא היו מגיעים למצב זה״.

בתמונה: גבי לואייף, תושב ראשון לציון, שחובר למכשיר אקמו בטיפול נמרץ קורונה בסורוקה


אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem