כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הכירו לוחמת ימית רב"ט ולריה לרמן מחולון

הלוחמת לקחה חלק בפרויקט ספינת אח"י עצמאות

החודש התקיים טקס הגעת ספינת הטילים מדגם 'סער 6' אח"י "עצמאות". ספינת אח"י "עצמאות" הגיעה מגרמניה אל חופי ישראל לאחר מסע שארך כשבועיים ולראשונה עוגנת בבסיס חיפה של זרוע הים. פרוייקט ספינות המגן, אשר נבנו במספנות בקייל שבגרמניה, כוללות 4 ספינות טילים מדגם ״סער 6״ שעתידות לשרת בזרוע הים הישראלית. החודש הגיעה האונייה השלישית במספר, אח"י עצמאות. הגעת הספינה מסמלת אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה המשאבי-כלכלי של מדינת ישראל. הספינות יהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים הכלכליים ומשאבי האנרגיה של מדינת ישראל בים.

בין החיילים השונים שלקחו חלק בפרויקט המרגש נמצאת רב"ט ולריה גלמן, בת 19, המשרתת כלוחמת ימית ומתגוררת בחולון.הרצון של ולריה להגיע לזרוע הים נובע בין השאר מקשריה המשפחתיים. חלק מבני משפחתה שירתו בחיל הים האוקראיני, ואמה למדה הנדסת אוניות באוקראינה, ועסקה בכך. היא הייתה לבת שנייה בלבד מתוך 100 אנשים שלמדו איתה ובכך העניקה לולריה השראה להתגייס ולשרת בזרוע הים והשפיעה עליה.

"בזכות אמא שלי קיבלתי את ההשראה להתגייס כלוחמת ימית בזרוע הים. אמא שלי מהנדסת אוניות וכחלק מעיסוקה בילתה זמן רב בים וצברה המון חוויות. לשמוע סיפורים, זכרונות וחוויות מהשירות הצבאי בים של אמי, דחפו אותי לרצות ולהמשיך את דרכה בתפקיד הצבאי שלי כלוחמת ימית".

על קבלתה לפרויקט הבאת ספינת אח"י עצמאות לארץ, שמעה ולריה ישר עם סיום הקורס בבה״ד זרוע הים. ולריה משתפת, "היציאה למסע היא לחלוטין חוויה שגם אני אעביר הלאה".

נוסף על האהבה והחיבור העמוק לים, ולריה אוהבת מאוד לטייל ולצלם – ובמשלחת יכלה לשלב בין שני התחביבים הללו. היא לקחה איתה מצלמת פילם לגרמניה, ושם תיעדה את האנשים, הנופים והספינה. ולריה מתארת את המשלחת כאירוע שלא חוותה כמותו, משמעותי ומרגש.


אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem