כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

"הכל לכדי תמונה אימפרסיוניסטית"- רוק שנות ה-90 בתערוכה חדשה בחולון

תערוכה חדשה במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון

"הכל לכדי תמונה אימפרסיוניסטית"- רוק שנות ה-90 בתערוכה

תערוכה חדשה במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון

31.8.22-16.5.22

גלריה המשכן בית מאירוב

חולון


העונה הישראלית לעיצוב, חולון תציג את התערוכה "הכל לכדי תמונה אימפרסיוניסטית" – רוק שנות ה-90 בתערוכה.

אוצרת התערוכה: ד"ר אביבית אגם דאלי.

התערוכה תתקיים בגלריית המשכן בית מאירוב בחולון בין התאריכים: 16.5.22- 31.5.22.

שנות ה 90' היו תור הזהב של הרוק הישראלי. במהלך עשור זה הפך הרוק לחלק בלתי נפרד של התרבות בישראל, התבסס כז'אנר מוזיקלי המתאפיין בכנות יצירתית ובאותנטיות וכמו בארה"ב ביקש לקשור בין מוזיקה לבין מרד חברתי, זוהה עם תרבות הנגד וביטא לא אחת, מיניות מוחצנת, נון קונפורמיות ומחאה. מעבר לכך הרוק הישראלי היטיב לשקף את התקופה ואת המקום כאשר חלק מהיוצרים השפיעו על הלך הרוח, סדר היום, האופנה וחיי היום יום בכלל.

התערוכה היא תוצר של שיתוף פעולה בין יוצרים, מעריצים, עיתונאים וצלמים.הדוגמאות המוצגות בתערוכה מאפשרות הצצה אל אותם ימים ואל תופעות תרבותיות חברתיות ופוליטיות שהעסיקו את הזמרים והלהקות וכן מאירה זרקור על השינוי המהפכני במוסיקה הישראלית של שנות ה-90 בשיאו של עידן הרוק שתפס בתאוצה את מקומו של הפופ המיינסטרימי ברחבות המועדונים, בסצנת הרחוב ובזירת האופנה.

בתערוכה יוצגו פריטים מקוריים של אמנים, החל מחפצים אישיים כמו בגדי הופעה של ניק מילר מסטלה מאריס, גיטרה של מרק לזר מרוקפור, ליין אפ של הופעה וציורי מעריצים ומעריצות של ענבל פרלמוטר, הקפוצ'ון המקורי שהופיע על האלבום "פצעים ונשיקות" של מוניקה סקס, מפוחית פה של דן תורן, מקלות תיפוף של דובי קיזלשטיין מלהקת גן חיות, תקליטי זהב של להקת רוקפור ושל בארי סחרוף, הגיטרה של ג'וני שועלי שהופיעה בקליפ הידוע "לעתים" של להקת רעש, פוסטר לכבוד יום הולדת שנה ל"רוקסן", בובת מכשפה שקיבלה אלונה דניאל מ"המכשפות" לצד פוסטרים של להקת אבטיפוס, נקמת הטרקטור, רוקפור ועוד, סטיקרים, הזמנות,תקליטים,דיסקים, מכתבי מעריצים, כתבות על רוק ישראלי.

לתערוכה צולם ריאיון מיוחד עם יואב קוטנר, עורך מוסיקה, שדרן וזוכה פרס אקו"ם בו הוא סוקר את התפתחות מוסיקת הרוק הישראלית לצד מגמות עולמיות ומקומיות במוסיקה, בחברה ובתרבות בכלל, על מקומן של נשות הרוק בישראל, עדתיות ותקשורת, פסטיבל ערד ומקומו של שדרן הרדיו.

כמו כן יוצגו בתערוכה הקליפים לשירים שממרחק של זמן ניתן לראות דרכם את הזהות הישראלית של התקופה. למשל תופעת החזרה אל שירים ישנים ששילבה גישה אירונית כלפי הסגנון המוקדם והיוותה הערה ביקורתית כפי שהתבטאה בביצוע המחודש של "מופע הארנבות של ד"ר קספר" את של "בשמלה אדומה" של להקת הנח"ל או הביצוע של "מי יודע מדוע ולמה לובשת הזברה פיג'מה" של להקת "משינה" וכן "קסם על ים כנרת" בביצוע המחודש של "המכשפות" .

ההתייחסות לשירים מאירה בתערוכה נושאים שהעסיקו את סדר היום כמו למשל: "עבדים" של ברי סחרוף ורע מוכיח מן האלבום "נגיעות" 1998 המדבר על ההשתעבדות לצרכנות ולקניות בחסות האסקפיזם, "האיש שאין לו שם" של רמי פורטיס שנכתב כנראה בהשראת תופעת העובדים הזרים שהחלו להגיע לארץ בשנות ה-90 ומתייחס למצב של חוסר זהות, תוצר של העולם הגלובלי או השיר 'שומקום' שכתב אביב גפן המדבר על חוסר המוצא אליו הגיעו הישראלים ביחסם עם הפלסטינים ל'שומקום' ועוד.

גלריית המשכן בית מאירוב, חולון

רח' הרצפלד 31, חולון. טל: 6516851-03

שעות פתיחה: ג', ד', ה' 20:00-17:00; ו' ושבת 13:00-10:00

הכניסה לגלריות העירוניות בחולון ללא תשלום

קרדיט:רן יחזקל

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem