כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

המדד העירוני הגאה

לאיזה מקום הגיעה חולון,בת ים וראשון לציון?

האגודה למען הלהט"ב הוציאה היום את המדד עירוני הגאה וכך נכתב בדף הפייסבוק שלהם:

מדובר בפרויקט ייחודי המודד כ-30 רשויות מקומיות בהן ישנה פעילות ממוסדת לטובת הקהילה. המדד בודק את היחס לקהילת הלהט"ב ב-5 תחומים שונים: תשתית ומבנה ארגוני, תרבות, נראות ותחושת בטחון, חינוך ורווחה.

מטרת המדד היא לעודד עשייה לשיפור איכות החיים ללהט"ב במרחב העירוני ולספק מרחב בטוח לכל חבר וחברה בקהילה הגאה במקום מגוריהם.ן. אנחנו באגודה מודות על הזכות ללוות רשויות מקומיות והתארגנויות גאות ברחבי הארץ.

למקום השני הגיעה עיריית ראשון לציון שעליה נכתב: לציון יום הזיכרון הטרנסג׳נדרי בהיכל התרבות העירוני, במסגרתו הוצגה תערוכת זיכרון, הצגה ועוד. האירוע היה פתוח לקהל הרחב, נכחו בו מאות אנשים

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "אנחנו גאים להיות עיר שוויונית ופלורליסטית המקבלת את כולם. תושבי ראשון לציון מאז ומעולם היו סובלניים, מכילים ומקבלים את האחר. כך אנחנו גם מחנכים את הילדים שלנו במערכת החינוך ולשמחתי הדבר בא לידי ביטוי במדד".


חברת המועצה, אילנית הרוש, המחזיקה בתיק קהילת הלהט"ב, הוסיפה: "זהו הישג ענק ומלא גאווה לראשון לציון, אנחנו נותנים את המענה המירבי לקהילה ולכן זה לא מפתיע בכלל. אני מכירה מקרוב את פעילי הקהילה העירונית שעובדים איתי בשיתוף פעולה צמוד ומוקירה את פעילותו של רכז נוער וקהילה. ההישג הזה הוא של כולנו יחד". הרוש הודתה לראש העירייה רז קינסטליך על התמיכה הגדולה בקהילה, וכמובן, לאגודה למען זכויות הלהט"ב על ההכרה בפעילות העירונית.

חולון הגיע למקום ה17 ועליה נכתב :בחולון פועל ההוסטל הארצי לצעירות.ים להט״ב (גיל 18-25), ״אבני דרך״ של עמותת ״אותות״. ההוסטל מופעל ע"י אותות, ומינהל הרווחה העירוני מלווה את ההוסטל ונמצא עם הצוות בקשר מקצועי שוטף.

בת ים הגיעה למקום ה27 ועליה נכתב :העירייה לא מסרה את תגובתה למדד.עם זאת, יו״ר מועצת העיר נמצאת בקשר רציף עם ההתארגנות המקומית הגאה ומסייעת לה. כולנו תקווה כי בשנת 2020 עיריית בת ים תשים סוף סוף את קהילת הלהט״ב על סדר יומה

מדברי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בפגישה שערך עם ראשי הרשויות המובילים במדד: "השלטון המקומי בישראל הוא מקור גדול לאופטימיות.  ברשויות רבות מכהנות קואליציות הנשענות על שיתופי פעולה בין השבטים והמגזרים השונים המרכיבים את החברה הישראלית: חילונים לצד דתיים וחרדים, יהודים לצד ערבים. ראשי הרשויות הנמצאים כאן איתנו, מציינים שני הישגים עיקריים: ההישג הראשון הוא הציון הגבוה שקיבלו במדד העירוני הגאה, המעיד על עשייתם המשמעותית לטובת שיפור רווחת תושביהם מקרב קהילת הלהט"ב. ההישג השני, והחשוב לא פחות – הוא שעשייה זו נעשתה במסגרת קואליציונית רחבה. לעתים תוך הסכמה שבשתיקה, לעתים תוך פשרה עמוקה – ודווקא זהו ההישג הכביר. פשרות והסכמות – הן הדרך היחידה בה חברה בעלת שסעים עמוקים ומחלוקות תהומיות תוכל לשמור על לכידותה הפנימית. ובישראל – יש לנו לא מעט שסעים ומחלוקות. תודה רבה לאגודה למען הלהט"ב על השקת המדד הזה ותודה לכם – ראשי הרשויות על עשייתכם המובילה."


סמנכ"לית האגודה למען הלהט"ב, רוני אוסטרר
: "כל עיר צריכה לתת ביטוי לאופי התושבים והתושבים שנמצאים במרחב העירוני שלה ואנחנו שמחים לראות את העשייה הנרחבת לטובת חברי וחברות הקהילה בערים השונות. תוצאות המדד שמוכיחות את כוחה הארצי של הקהילה הגאה בישראל, הן פרי יצירתן של התארגנויות גאות בכל הארץ שאנו מלווים בשיתוף פעולה מקיף עם העיריות והרשויות המקומיות. בעידן שבו להט"בים מכל רחבי הארץ עדיין חווים להט"בופוביה, שנאה ואפליה רק בשל נטייתם המינית וזהותם המגדרית, עלינו לוודא שאור הגאווה והסובלנות יגיע לכל מקום ולכל מגזר. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה ההדוק עם הערים והרשויות המקומיות שקידמו את צרכי הקהילה הגאה ומודיעים שנמשיך להשמיע את קולנו בכל מקום בגאווה עד לשוויון זכויות מלא".

התמונה לקוחה מדף הפייסבוק של עיריית חולון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem