כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הערכות לחורף גשום במיוחד

צפו בסרטונים לקראת ההערכות לחורף

על רקע התחזיות לחורף גשום במיוחד, עיריית ראשון לציון וחברת המים "מניב" נערכות לכך באמצעות תחזוקה מונעת. במסגרת ההיערכות נעשית שטיפת קווים וכן סריקה וניקוי של קולטני ושוחות הניקוז. ראש העירייה רז קינסטליך: "הנחיתי את הגורמים המקצועיים לפעול במהירות וביעילות בכל תרחיש. היערכות מוקדמת היא המפתח להתמודדות נכונה בשעת חירום"

בישיבה מיוחדת שהתקיימה לאחרונה בלשכתו של ראש העירייה, רז קינסטליך, בנוכחות כלל גורמי המקצוע, ניתנה סקירה מקיפה על ההיערכות העירונית לעונת הגשמים. בחברת המים העירונית "מניב" החלו בעבודות ברחבי העיר כבר בחודש יולי והן נמשכו עד לסוף ספטמבר. כחלק מתהליכי החדשנות בחברה משולב רובוט חדשני בשטיפת קווים והותקנו מכסי ביוב מכאניים שמונעים הצפות ותאונות דרכים.

ראש העירייה, רז קינסטליך אמר: "אנו משלבים זרועות ברמה העירונית על מנת להיערך מבעוד מועד לחורף שצפוי להיות גשום במיוחד. הנחיתי את הגורמים המקצועיים לפעול במהירות וביעילות בכל תרחיש. היערכות מוקדמת היא המפתח להתמודדות נכונה בשעת חירום".

בעיר ראשון לציון יותר מ-15,000 קולטנים הפזורים לאורך 300 ק"מ צנרת ניקוז. על מנת לנקות אותם באופן מיטבי, מניב מפעילה רובוט חדשני הנכנס לקווי הניקוז, סורק ומצלם אותם על מנת לוודא שהם תקינים. השטיפות חשובות במיוחד למניעת סתימות והצפות – כך למשל נשטף לאחרונה קו ניקוז ארוך במיוחד מרחוב רחבעם זאבי ועד לחוף הים והוסרו ממנו כמויות גדולות של חול שהצטברו במהלך העונה היבשה. ראש העירייה הנחה לבצע שטיפות ממוקדות לקווים ברחובות בהן התרחשו הצפות קשות בחורף שעבר וכן לרכוש שתי משאבות מים לטיפול בהצפות בעת הצורך. עוד הוחלט בישיבה לבצע בהקדם גיזום עצים הממוקמים בסמיכות למוקדי הצפות בשנים קודמות. בנוסף הנחה ראש העירייה לבצע בדיקה מיידית לגבי ניקיון גגות מוסדות החינוך בדגש על גני הילדים לקראת תחילת החורף.

בעיה נוספת עמה מתמודדים בעיר היא גלישת ביוב במהלך ימות סערה. מאחר ויציאת המכסים ממקומם סיכנה את משתמשי הדרך, רכשה החברה מכסי ביוב מיוחדים המיוצרים בגרמניה ומופעלים בטכנולוגיית לחץ על מנת להתמודד עם הבעיה – כך שכאשר ישנו עומס חריג על מערכת הביוב, המכסה מתרומם באופן אוטומטי, לגובה נמוך, ומשחרר את הלחץ העודף ויורד שוב בחזרה למקומו כאשר הזרימה החריגה פוסקת. חשיבותם של המכסים המיוחדים היא כפולה – שכן מלבד מניעת הצפות ביוב, הם מסייעים בהצלת חיים ומונעים מפגעים בדרך העלולים להתרחש מפגיעה במכסה ביוב שזז ממקומו.


בנוסף התבצע במהלך שנת 2021 תהליך מיפוי של אזורים רגישים, בהם הצטברו מים. מיפוי זה מסייע, לצד מפגשים ותרגולים בין הגופים השונים, להיערך טוב יותר בעיר. שיתוף הפעולה ההדוק נעשה בין מניב, עיריית ראשון לציון, משטרת ישראל, החברה לביטחון ומכבי האש בעיר. כלל היחידות ערוכות למתן מענה לאירועים, בהם יהיה גשם חזק במיוחד בפרק זמן קצר.

בתוך כך מנהלי האגפים במינהל איכות הסביבה עברו הדרכות וריענון נהלים לקראת עונת החורף כאשר הוגדרו משימות לעובדי העירייה ועובדי הקבלן לתגבור צוותי הכוננות לאירועים חריגים. הוחלט כי בכל עת יימצאו בכוננות צוות המורכב משני עובדים המחזיקים רכב ובו אמצעים לפינוי נפגעים וציוד למזג אוויר סוער. במינהל ערוכים לכל תרחיש דוגמת קריסות עצים וכדומה ומבצעים פעילות מניעתית בניקוי קולטנים, גיזום מאסיבי ועוד.

מנכ"לית מניב, סאלי לוי: "בהנחיית ראש העיר מר רז קינסטליך ובהתאם לערכי החברה אנו פועלים כל העת על מנת לספק לתושבי ראשון לציון מענה בשגרה ובחירום. נערכנו השנה מבעוד מועד על מנת לצמצם מקרים של הצפות על ידי ביצוע תחזוקה מונעת ומקצועית לתעלות הניקוז וקווי הניקוז בעיר. חשוב לזכור ששלוליות נקודתיות עדיין עשויות להתרחש כאשר גשמים עזים יורדים באזור מסוים בפרק זמן קצר ועל כן יש לנהוג בזהירות המתבקשת ולהישמע להנחיות הגורמים המוסמכים בשטח על מנת שיהיה לכולנו חורף בטוח. בכל תקלה או בכל פגע בדרך אנא דווחו מיידית למוקד העירוני".

קרדיט:מי מניב ראשון לציון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem