כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הפרקליטות מערערת על קולת עונשו של הנאשם שהורשע בביצוע שורה של עבירות ממניע גזעני והסתה לאלימות בטיילת בבת ים

יחד עם הודעת הערעור, הגישה הפרקליטות לבית המשפט העליון בקשה לקביעת מועד דיון דחוף, בשל מועד תום מאסרו של הנאשם.

הפרקליטות מערערת על קולת עונשו של הנאשם שהורשע בביצוע שורה של עבירות ממניע גזעני והסתה לאלימות בטיילת בבת ים.

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט העליון הודעת ערעור על קולת עונשו של הנאשם להב נאוגרקר, שהורשע בביצוע עבירות רבות ממניע גזעני והסתה לאלימות ולגזענות בטיילת בבת ים בעיצומו של מבצע "שומר החומות", ונידון לעונש של שנת מאסר בלבד.

לעמדת הפרקליטות בהודעת הערעור, מעשיו של הנאשם הינם בעלי חומרה ייחודית ועודפת, נוכח העובדה כי ביצע שורה ארוכה של מעשי אלימות ועבירות רכוש ממניע גזעני, ומשום שההסתה שהשמיע, באופן חוזר ונשנה, היתה בזירת התפרעויות אלימה, כך שהשפיעה על המון מוסת בזמן אמת, תוך שימוש בדגל המדינה. "גם לאחר שהמון הפורעים במקום ביצע לינץ' אכזרי באדם חף מפשע, שכל חטאו היה במוצאו הלאומי-אתני, מצא המשיב לנכון להתראיין בטלוויזיה, בשידור חי, להצדיק את המעשים, ללבות את השנאה ואף להוסיף ולשלהב את הפורעים לבצע מעשים נוספים", צוין בהודעת הערעור.

הנאשם הודה בעובדות כתב האישום המתוקן, לפיו בתאריך 12.5.2021, הגיע לטיילת בבת ים בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות שעניינם התארגנות לצורך פגיעה באזרחים ערבים, בשל מוצאם, ובעסקים בבעלות אזרחים ערבים. במסגרת האירועים, התאספו הנאשם ופורעים אחרים מול מסעדת "שווארמה סהרה" בטיילת, הנאשם הניף את דגל ישראל, וקרא לכיוון קהל הפורעים המשולהב קריאות חוזרות ונשנות "מוות לערבים", וקהל הפורעים הצטרף לקריאות. יחד עם אחרים, גנבו הנאשם ואחרים פחיות ובקבוקי שתייה מהמסעדה, חילקו אותם לפורעים ותוך שהם קוראים "מוות לערבים", זרקו אותם לעבר חלונות המסעדה וניפצו אותם. זמן קצר לאחר ההסתה שהשמיע הנאשם, תקפו עשרות פורעים עובר אורח תמים ממוצא ערבי. במקביל לתקיפת המתלונן ולאחריה, הנאשם ואחרים חבלו ברכבו, ניפצו את שמשות הרכב, שברו את המראות וניסו לעקור את דלתות המכונית. בעת שהמתלונן שכב פצוע על הקרקע, ירק עליו הנאשם וגנב חפצים מרכבו. בהמשך הערב, התראיין הנאשם בשידור חי לחדשות, ואמר, בין השאר: "אנחנו יצאנו היום לרחוב כדי לריב עם ערבים, כדי שאנחנו נראה להם שהם לא יכולים לשלוח לפה טילים… אנחנו נרביץ להם, אם צריך גם נהרוג אותם ואם צריך גם נרצח אותם".

הנאשם הודה והורשע במסגרת ההסדר בביצוע עבירות של הסתה לאלימות ולגזענות, התפרעות שסופה נזק ממניע גזעני, וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני.


בית המשפט המחוזי בתל אביב – יפו (כב' סגן הנשיא ב' שגיא) הדגיש בגזר דינו את החומרה היתרה של עבירות המבוצעות על רקע אידיאולוגי-לאומני, עמד על תרומתו של הנאשם לשילהוב הרוחות במהלך מבצע "שומר החומות", על הנזקים שגרם, ועל המסרים האלימים והגזעניים שהשמיע – אך גזר עליו עונש של 12 חודשי מאסר בפועל בלבד, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 2000 ש"ח לבעל מסעדה.

מכאן הערעור, במסגרתו מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון להחמיר במידה ניכרת בעונשו של הנאשם, שכן, לעמדת הפרקליטות, המעשים שביצע הנאשם בטיילת בבת-ים – כולם ממניע גזעני-לאומני – מהווים מסכת עבריינית חריגה בחומרתה, אשר מחייבת השתת עונש חמור בהרבה מזה שהושת על הנאשם.

"אין מדובר בפעולה רגעית, אלא בהתנהלות מתמשכת, שכללה סדרה ארוכה של מעשים מסוגים שונים, אשר מצד אחד כללה מעשים פיזיים מצידו של המשיב, ומצד שני כללה ליבוי שנאה, שילהוב ועידוד אחרים לפעול בעצמם", צוין בהודעת הערעור. "הנאשם שילהב את ההמונים, שוב ושוב, נטל חלק פעיל ביותר במעשי הונדליזם, ואף "קינח" בראיון שבו "דיברר" והצדיק את מעשי הפורעים… נדמה כי קריאת כתב האישום המתוקן אינה מותירה מקום לספק כי באירוע עצמו הוא היה דמות מרכזית ופעילה, שהסיתה אחרים לפעולות אלימות וגזעניות, שאף התרחשו בפועל".

הפרקליטות הדגישה בהודעת הערעור, שהעונשים הקבועים בחוק לצד העבירות שביצע הנאשם הינם בין 10-5 שנות מאסר בפועל. "העונש המקסימלי הקבוע בחוק בגין העבירות שביצע המשיב הינו 35 שנים, וכאשר מביאים בחשבון את התקופה שבה הן בוצעו, ואת המניע הגזעני שנלווה לעבירות – לא ניתן להשלים עם מתחם ענישה ש-"רצפתו" היא פחות מ-3% מעונש זה", צוין בהודעת הערעור.

כאמור, נוכח חומרתן הרבה של העבירות, שבוצעו על רקע גזעני-לאומני בשיאה של תקופה נפיצה ומתוחה, ולאור התוצאות הקשות של אירועי אותו ערב, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון להחמיר באופן משמעותי את העונש שהושת על הנאשם, ואף להגדיל באופן ניכר את סכום הפיצויים שהושת עליו.

הודעת הערעור הוגשה ע"י מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה עו"ד רחל מטר. בבית המשפט המחוזי נוהל התיק ע"י עפרה קרמני אוטולנגי מפרקליטות מחוז תל אביב.

יחד עם הודעת הערעור, הגישה הפרקליטות לבית המשפט העליון בקשה לקביעת מועד דיון דחוף, בשל מועד תום מאסרו של הנאשם.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem