כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הצלת חיים במכון הלב של מכבי בראשון לציון

יום שהתחיל בבדיקה שגרתית והסתיים בצנתור מציל חיים.

*שי (שם בדוי) הגיע לבדיקת ארגומטריה במכון הלב של מכבי בראשון לציון, וחייו ניצלו בזכות מקצועיות צוות המכון.
יום שהתחיל בבדיקה שגרתית והסתיים בצנתור מציל חיים. 
 
"למכון הלב שלנו הגיע שי (שם בדוי), בן 60, לבדיקת ארגומטריה", מספרת אירנה פסיס, טכנאית ארגומטריה במכון הלב של מכבי בראשון לציון. "מדובר באדם המטופל תרופתית עקב לחץ דם, אך נחשב לאדם בריא שאף מקפיד על פעילות ספורטיבית באופן קבוע. בדיקת הא.ק.ג שביצעתי לו הייתה תקינה, אך מאחר והתלונן על כאבים במאמץ החלטתי להתייעץ עם ד"ר אלי פלג, הרופא התורן במכון הלב. ד"ר פלג בדק את המטופל והחליט  להפנות אותו להמשך טיפול בבית החולים".
 
צנתור וניתוח מציל חיים
"יום למחרת התקשרתי למטופל כדי לבדוק מה מצבו", ממשיכה אירנה לספר. "והוא שיתף בהתרגשות שעוד באותו היום הוא נכנס לצנתור דחוף שבמהלכו פתחו לו שני עורקים ראשיים, בהם הייתה חסימה של למעלה מ90%. הוא סיפר לי שהוא מאושפז כעת במחלקת טיפול נמרץ לב ובזכות הניתוח הוא ניצל מהתקף לב קשה ואפילו ממוות. בסיום השיחה הוא לא הפסיק להודות לי על ההבחנה המוקדמת ואמר שזו פשוט הייתה הצלת חיים.
 
זו תכלית העבודה שלנו
"התגובה שלו ממש ריגשה אותי", מחייכת אירנה בגאווה. "מידי יום מגיעים אלינו מאות מטופלים ואנו עושים הכל על מנת לתת להם את השירות הטוב והמקצועי ביותר. בזכות שרשרת של פעולות נכונות, שיתוף הפעולה בין אנשי הצוות, תהליכי עבודה נכונים וטובים ובעיקר מתוך תחושת שליחות לעשות טוב, זכינו להציל חיים של אדם ואין תחושה טובה יותר מזו. מקרים שכאלה מחזקים את תחושת הסיפוק שלנו ומזכירים לנו שבשביל זה בעצם אנחנו כאן ושהאחריות על בריאותם של החברים שלנו נמצאת בידיים שלנו".
 

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem