כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים החלה בחקירה של אירוע אבטחת מידע חמור שהתרחש במוסד חינוך בעיר בת ים

בארוע נחשף מידע אישי ורגיש על אודות תלמידי המוסד

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים החלה בחקירה של אירוע אבטחת מידע חמור שהתרחש במוסד חינוך בעיר בת ים, במסגרתו נחשף מידע אישי ורגיש על אודות תלמידי המוסד

חקירת האירוע החלה עקב דיווח שהתקבל ברשות להגנת הפרטיות מגורם פרטי ממנו עלה כי מוסד החינוך השליך כמויות עצומות של תיקים אישיים של תלמידים הכוללים מידע אישי רב לרבות תמונות קטינים, שאלונים, הערכות פסיכולוגיות ועוד, באופן הגלוי וזמין לכל עובר אורח

בעקבות דיווח מגורם פרטי, שהתקבל ברשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים על אירוע אבטחת מידע חמור במוסד חינוכי בבת ים, בו הושלכו כמויות עצומות של תיקים אישיים של תלמידים הלומדים במוסד וכוללים מידע אישי, כגון: תמונות של התלמידים, שאלונים, הערכות פסיכולוגיות וחומרים נוספים אישיים, פנתה הרשות לנציגי מוסד החינוך והעירייה בדרישה לטיפול דחוף ומיידי. בעקבות הפנייה, פעל מוסד החינוך לשם טיפול באירוע ואסף את החומרים החשופים. יחד עם זאת, עד כה טרם הועבר דיווח על אירוע אבטחה חמור, כמתחייב על פי תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע).

במסגרת אירוע אבטחת המידע, הרשות להגנת הפרטיות מדגישה, כי על כל גוף המנהל או מחזיק מידע אישי אודות אנשים, בוודאי מוסד חינוך המחזיק במידע רגיש הנוגע לתלמידים וקטינים, לוודא כי הוא פועל לשמור ולהגן על המידע בהתאם לחובתו לפי תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע). עוד יצוין כי חובות האבטחה החלות על מידע במאגר מידע, תקפות גם כשמדובר בתדפיס של המידע מתוך המאגר, בפרט כשמדובר במידע רגיש שחלה עליו גם חובת סודיות.

האחריות לאבטחת המידע מוטלת על כל גוף המנהל או מחזיק מידע, לשם הגנה על המידע האישי של האנשים עליהם הוא מחזיק מידע, ובכלל זה גם בכל הנוגע לתהליכי הארכוב, הביעור או ההשמדה של מידע כזה. אי עמידה בהוראות תקנות הגנת הפרטיות יכולה לחשוף את הגוף להליכי אכיפה מינהליים ופליליים של הרשות ואף לתביעות אזרחיות מצד האנשים שעל אודותיהם דלף המידע, וזאת בנוסף לפגיעה במוניטין של הגוף המפר.


יצוין, כי הרשות פועלת לשם חיזוק שיתופי הפעולה עם כלל משרדי הממשלה, לרבות משרד החינוך, לשם חיזוק ההגנה על תחום הפרטיות בארגון ובכלל זה הטמעת מנגנוני עיצוב לפרטיות כבר בשלבים הראשונים של פרויקטים חדשים המקודמים על ידו.

הרשות קוראת לאזרחים להמשיך ולעדכן אותה על אירועי אבטחת מידע חמורים, לרבות דלפי מידע, פגיעות או פרצות באתרי אינטרנט, אפליקציות או שירותים הכוללים מידע אישי, על מנת שתוכל לפעול ולטפל באירועים אלה במטרה לצמצם את היקף הפגיעה בפרטיות הציבור. הפנייה לרשות תעשה לתיבת הדוא"ל [email protected] כשבשורת הנושא יש לציין "דיווח על אירוע אבטחת מידע".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem