כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

השיטור העירוני בראשון לציון נערך להתמודדות עם תופעת הנפצים

רגע לפני פורים רוכשים נערים נפצים וחזיזים בכמויות גדולות ומפיצים בעיר *  יחידת השיטור העירוני של משטרת ראשון לציון והחברה לבטחון בחברה לבטחון פועלת לצמצם את התופעה * השבוע נתפסו שלושה נערים בשני אירועים שונים * נרשמו דוחות, הנפצים הוחרמו וההורים עודכנו

חג פורים בפתח וכבכל שנה, חוזרת לחיינו התופעה המסוכנת והמטרידה של פיצוץ נפצים וחזיזים במקומות ציבוריים על ידי בני נוער. יחידת השיטור העירוני, של משטרת ראשון לציון והחברה לבטחון בחברה לבטחון, נערכה מבעוד מועד והכינה תוכנית מקיפה להתמודדות עם התופעה.

בשבוע האחרון נתפסו שלושה נערים בשני אירועים שונים לאחר שהדליקו נפצים משופרים. באירוע הראשון נתפסו שני נערים בשכונת קרית ראשון שבידם כמות של נפצים משופרים ומסוכנים מאוד. הנפצים הוחרמו, ההורים עודכנו בזמן אמת על האירוע ונרשמו דו"חות על צעצועים מסוכנים בסך 730 ₪ לדו"ח.  באירוע שני נתפס נער לאחר שהדליק נפץ. גם במקרה זה נרשם דו"ח וההורים עודכנו. מנהל יחידת השיטור העירוני, ערן חיים, מספר כי תגובות ההורים מעורבות, יש כאלה שכועסים על הילד, חלק מודים על העדכון ויש גם הורים שמקבלים את הדו"ח בהבנה ששלום הילד שווה יותר. ראש העירייה, רז קינסטליך הנחה את מנכ"ל החברה לבטחון ,מוטי נחמני,  להשקיע את כל המשאבים האפשריים על מנת לאתר לא רק את בני הנוער שמפוצצים את הנפצים אלא גם את מי שמפיץ ומוכר אותם.

הנחת העבודה של החברה לבטחון היא כי גם נערים וגם יזמים, חלקם בעלי חנויות בעיר, רוכשים נפצים וחזיזים בכמויות גדולות מסוחרים ביישובים אחרים ואף מייבאים אותם לארץ מחו"ל. בשנים עברו, בעקבות מידע מודיעיני, נתפסו נפצים בחנות בגדים ואפילו במאפייה בעיר.

סגן ראש העירייה, מחזיק תיק החברה לביטחון, מקסים בביצקי, אמר: "זוהי תופעה מסוכנת מאוד אליה אנחנו מתייחסים ברצינות רבה. חייבים לזכור שפיצוץ נפצים הוא בראש ובראשונה פעולה מסוכנת ביותר המעמידה את הנער או הנערה בסיכון גבוה. מצד שני, אנו חיים במדינה שידעה פיגועים ומלחמות, יש אנשים ביננו שסובלים מפוסט טראומה וכל פיצוץ כזה מקפיץ אותם ומחזיר אותם אחורה, אנו קוראים להורים להזכיר זאת לילדיהם ולהדגיש בפניהם שעליהם להימנע מכך". מנכ"ל החברה לבטחון, מוטי נחמני, ציין כי החברה לבטחון עושה שימוש גם במצלמות הפרוסות ברחבי העיר וכן נעשה שיתוף פעולה הדוק עם מנהלי בתי הספר בעיר והקב"טים ובקרב בני הנוער.


צילום: החברה לבטחון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem