כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

התוכנית המהפכנית של מתחם "דליה" בבת ים

תוכנית מתחם דליה יוצאת לדרך והיא כוללת מגורים, מסחר ושטחים ציבוריים

ממשיכים להתחדש: התוכנית המהפכנית של מתחם "דליה"

בשורה גדולה לעיר: תוכנית מתחם דליה יוצאת לדרך והיא כוללת מגורים, מסחר ושטחים ציבוריים.

בשורה לעיר בת-ים: תכנית התחדשות עירונית במתחם "דליה" בשכונת רמת הנשיא בבת ים אושרה להפקדה בותמ״ל, זאת במסגרת המדיניות שמוביל ראש העיר צביקה ברוט לקידום התחדשות עירונית בבת-ים.

מטרת התוכנית הינה פיתוח והתחדשות המתחם במתכונת של "פינוי ובינוי", והחלפת בניינים ישנים במבני מגורים חדשניים. עם זאת, הנהלת העיר דרשה להוריד את מספר יחידות הדיור לטובת איזורי מסחר ותעסוקה, זאת במסגרת המדיניות הכלכלית שהיא מובילה.

התכנית ממוקמת בשכונת רמת הנשיא בעיר בת ים בין הרחובות כ"ט בנובמבר מצפון, רחוב דליה ממזרח, רחוב הרב מימון מדרום ושטח ציבורי פתוח ממערב. שטחה של התכנית 36 דונם ובתחומה קיימות כיום 168 יחידות דיור ב- 6 מבני מגורים ישנים הבנויים סביב שטחים פתוחים פרטיים המשמשים כחניה. כמו כן, בתחום התכנית מתחם חינוך עירוני קיים.


התכנית מציעה המשך של רחוב דליה צפונה ליצירת חיבור בין רחוב הרב מימון לרח' כ"ט בנובמבר. כמו כן, קובעת התכנית מערכת שטחים פתוחים לרווחת הציבור ומסדירה את ייעודי הקרקע במתחם. התכנית מגדילה את שטחי הבניה הציבוריים במתחם ובנוסף קובעת שטחים עבור שימושים ציבוריים משולבים במגרשי המגורים.

הבינוי המוצע כולל הקמת 4 מגדלים בגובה של 40 קומות מגורים  ו-4 מבנים בני 9 קומות מעל קומת קרקע. המבנים על רחוב כ"ט בנובמבר משולבים עם קומת מסחר כפולה.  הבינוי החדש תוכנן כך שכל הבניינים מגדירים שטחים פתוחים לטובת הציבור לצד שימת דגש על קישוריות והליכתיות. התכנון יוצר תמהיל נכון בין מגדלים לבנייה נמוכה ומרקמית, וכן יתווספו שטחים מסחריים על דופן רחוב כ"ט בנובמבר על מנת לייצר חזית פעילה לעבר הרחוב הראשי בפרויקט.

בתחום התכנית מוצעות 780 יח"ד. מתוך יחידות הדיור המוצעות, 20% הן דירות קטנות לטובת זוגות צעירים שגודלן לא יעלה על 75 מ"ר. עוד כוללת התכנית שטחי מסחר בהיקף של 2200 מ"ר ושטחים נרחבים לטובת הציבור והתושבים.

תושבי המתחם עתידים ליהנות מנגישות גבוהה לתחבורה ציבורית, וכן סמיכות מיידית לתוכנית "אופנידן" של נתיבי איילון, המרשתת את כל גוש דן בשבילי אופניים באיכות גבוהה. כל זאת לצד קרבה של כ- 500 מטר לקו האדום של הרכבת הקלה ולקו מטרו עתידי במרחק של כ-800 מטר.

את התכנית יזמה חברת "שפיר מגורים" והוועדה המקומית בת -ים  הצטרפה כמגישת התכנית. עורכי התכנית הם האדריכלים ערן לשם וערן שקד, בעלי משרד CityBee.

ראש העיר בת-ים צביקה ברוט: "אנו ממשיכים בתנופת ההתחדשות חסרת התקדים בעיר.  מדובר בבשורה גדולה לכל תושבי האזור, התוכנית המהפכנית של מתחם דליה לא רק תחדש את המבנים הקיימים, אלא תשדרג באופן משמעותי את השטחים הציבוריים הבנויים והפתוחים במתחם, לרווחת הציבור כולו."

האדריכלים המתכננים ערן לשם וערן שקד, בעלי משרד CityBee, אומרים כי "מתחם דליה הוא לב לבו של הרובע הדרום מזרחי בבת ים. הבינוי הקיים כולל מקבצי מבני רכבת ישנים ללא מרפסות ומעליות, שנבנו מסביב לחצרות ולגינה גדולה. הבינוי החדש תוכנן באותו האופן כך שכל הבניינים מגדירים שטחים פתוחים לטובת הציבור לצד שימת דגש על קישוריות והליכתיות. התכנן יוצר תמהיל נכון בין מגדלים לבנייה נמוכה ומרקמית, וכן יתווספו שטחים מסחריים על דופן רחוב כ"ט בנובמבר על מנת לייצר חזית פעילה לעבר הרחוב הראשי יותר בפרויקט.

"תושבי המתחם עתידים ליהנות מנגישות גבוהה – השכונה משיקה לפרויקט התחבורתי 'מהיר לעיר' שמתעדף נסיעה בתחבורה ציבורית, ובפרויקט משולבת תוכנית "אופנידן" של נתיבי איילון, המרשתת את כל גוש דן בשבילי אופניים באיכות גבוהה. כל זאת לצד קרבה של 250 מטר לקו האדום של הרכבת הקלה".

קרדיט: סטודיו OLIN.

על התכנון CITYBEE אדריכלים

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem