כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

התייעלות אנרגטית בראשון לציון

עיריית ראשון לציון מובילה מהלך התייעלות אנרגטית ברחבי העיר

ברחבי העיר יוחלפו עשרות עמודי תאורת רחוב, חוף הים ומגרשי ספורט * בשלב הראשון הוחלפו כ-60 עמודי תאורה בני יותר מ-20 שנים בציר משה דיין * וגם- גלאי הנפח שהותקנו במערכות התאורה ב-40 מגרשי ספורט הובילו לחסכון של 25 אלף ₪ בחודש

עיריית ראשון לציון מובילה מהלך התייעלות אנרגטית חסר תקדים ברחבי העיר. ברחבי העיר יוחלפו עשרות עמודי תאורת רחוב, חוף הים ומגרשי ספורט. המהלך יוביל לחיסכון ושמירה על איכות הסביבה.  תחילה, הוחלפו כ-60 עמודי תאורה בני יותר מ-20 שנים בציר משה דיין שנחשב ציר מכרזי בעיר. כמו כן, הוחלט להחליף את התאורה בחניון חוף הים לעמודי תאורה עמידים מפני רוחות, הכוללים תאורת לד חסכונית. ההחלטה התקבלה לאחר חורפים סוערים במיוחד בשנים האחרונות שאיימו על יציבות עמודי התאורה.

בחניון חוף הים קיימים כ- 80 עמודים, עד-כה הוחלפו 40 עמודים ועד סוף אוגוסט יוחלפו כל העמודים.  המהלך נועד לשיפור תאורת העיר לצד חסכון משמעותי בהוצאות בשל החיסכון בחשמל וכפועל יוצא מכך גם תרומה סביבתית. המהלך הוא חלק אקטיבי בהפחתת פליטת גזי החממה והתייעלות אנרגטית. ההערכות מצביעות על חסכון משמעותי בחשמל של כ- 60% מהוצאות החשמל בגין תאורת העיר. ראש העירייה, רז קינסטליך: "מדובר במהלך חסכוני ולא פחות חשוב, בעל תרומה משמעותית לאיכות הסביבה בשל ההתייעלות האנרגטית". במסגרת פרויקט החיסכון באנרגיה שמוביל אגף חשמל בראשות ברוך תדסה, החל משנת 2018  ועד היום, הותקנו מערכות בקרת מגרשים וגלאי נפח ב – 40 מגרשי ספורט ברחבי העיר. ממצאי המדידה הראו חיסכון של כ- 70 אחוז מצריכת האנרגיה. מדובר על חיסכון של 25,000 ₪ לחודש בממוצע. המערכת מונעת הדלקה של התאורה כשאין משתמשים במגרש, בעיקר בימי החורף.

סגן ראש העירייה, אבי חיים , המחזיק בתיק שפ"ע אמר: "מינהל שפ"ע מיישם ומאמץ פתרונות  טכנולוגיים שיש בהם חסכון לקופה הציבורית ותרומה סביבתית. תודה לראש העירייה על האמון והרוח הגבית בשדרוג התשתיות בעיר".

ראש מינהל שפ"ע, ראובן הרשקוביץ, הוסיף: "אגף חשמל מבצע פרויקטים חשובים בדגש על התייעלות אנרגטית והטמעת מערכות טכנולוגיה חדשות בעיר, עם דגש לשיפור השירות לתושב. יש לציין כי האגף ממשיך במקביל בעבודתו השוטפת ובודק יציבות עמודי תאורה על ידי חברה המתמחה בתחום, כמו כן האגף מחדש את צביעת העמודים הקיימים ובמידת הצורך מחליף עמודים פגומים".


אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem