כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

התירוצים של תושבי חולון

מה אמרו תושבי חולון שתפסו אותם אנשי מס ההכנסה בהעלמת מס

במהלך מבצע ביקורות מס הכנסה שערך פקיד שומה חולון בערים חולון, בת ים ואזור שנערך השבוע התגלו ממצאים מפתיעים עד כמה רחבה התופעה של העלמת מס ועד כמה החולונים יצירתיים בתירוצים שלהם.

המבקרים ממס הכנסה הגיעו לביקורת במוסך ומבדיקת חשבון הבנק של העסק נמצאו העברות בנקאיות בסך כולל של 65,191 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק.

כאשר נשאל על כך בעל המוסך, ענה: "אם זה בחשבון אז זה כמו קבלה".

בביקורת אחרת, הגיעו המבקרים לסוכנת ביטוח לגביה התקבל מידע בקו הצדק של רשות המסים כי בנוסף לעבודתה כסוכנת, היא גם מנהלת מספרה בביתה ולא מדווחת על כך.

מבדיקת רשתות המדיה החברתית נמצאו פוסטים שלה המפרסמים מועדים לתיאום תורים להחלקות שיער וציפורניים. כאשר נשאלה מדוע היא לא מנהלת ספרים בגין פעילות זו, השיבה: "ניסיתי להיכנס לתחום והיו לי מעט לקוחות".


באחת הביקורות הגיעו המבקרים לבעלת עסק לייצור דברי מאפה ומארזי קינוח אשר אותרה דרך המדיה החברתית ומצאו כי תשלומים שהועברו אליה בביט לא נרשמו בספרים וכי בעלת העסק כלל לא מנהלת ספרים בגין פעילותה העסקית. כשנשאלה מדוע אינה מנהלת ספרים ענתה: ""כי לא היו הרבה מכירות".

בביקורת אחרת, אצל מפעילת בלונים באירועים, בדקו המבקרים את חשבון הבנק שלה ומצאו תשלומים בסך 3,846 ₪ שלא נרשמו בספרים. בתגובה ענתה בעלת העסק: "הסכומים הועברו בביט ואני חדשה באפליקציה זו עכשיו אחרי שהוסבר לי אקפיד יותר". 

במסגרת המבצע בוקרו 43 עסקים מענפי המסחר, נותני השירותים והמקצועות החופשיים, מתוכם בתשעה נמצאו ליקויים ברישום ההכנסות בספרי העסק.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem