כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

זהירות מהפרופילים הבאים

משטרת ישראל יצאה באזהרה לציבור

לפני מספר שבועות פרסמנו כאן על התכתבות מפלילה בין פדופיל לנערה בחולון שנעצרה בזמן הודות לערנותו של האב.

השבוע הודיעה משטרת ישראל כי היא ניהלה בשבועות האחרונים חקירה באמצעות יחידה 105 בלהב 433 פעילות סמויה, כל זאת בעקבות תלונות שהתקבלו במוקד 105 אודות חשבונות אינסטגרם שמזדהות בפרופילים בשם : noar.mitbger.il ,noar_mitbager.il ("נוער מתבגר"), בהם על פי החשד הזדהה גבר בשנות ה-30 לחייו כנערה בת 16 הפונה לבני נוער, במטרה כביכול לתת שירותי הנחייה וייעוץ בתחום ההיכרויות, מיניות וגיל ההתבגרות.

במשך תקופה ארוכה ניהל החשוד בנוסף, חשבונות אינסטגרם פיקטיביים בהם פיתה ושידל לכאורה, קטינים בגילאי 11-17 לשלוח אליו ולפרסם תמונות אינטימיות תוך שיח מיני בוטה, כאשר הוא מתחזה לנער או נערה בשמות : Nevolevi1, ori12peleg, peretzamit1 peretzamit42 .

השבוע עם המעבר מהמישור הסמוי לגלוי, בוצעו פעולות חקירה ושימוש באמצעים טכנולוגים אשר הובילו למעצר חשוד בשנות ה-30 לחייו תושב מרכז הארץ, בגין קבלת דבר במרמה, מעשה מגונה בקטין, הטרדה מינית, מעשה סדום ומידע כוזב לפי חוק המחשבים.

ממשטרת ישראל מוסרת נמסר בנוסף אנו פונים לכל מי שקיבל הודעה מפרופילי האינסטגרם ליצור קשר עם מוקד 105 בהקדם.


החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל ומלווה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

מהמשרד לחיזוק וקידום קהילתי נמסר: הוסיף כי מדובר בעוד פרשייה שהגיעה לידי פיענוח בעקבות עבודתה המסורה של יחידה 105. תפקידנו כהורים לפקוח את העיניים והאוזניים בכל המתרחש גם בזירה המקוונת. ילדינו הם דור העתיד שלנו ועלינו לוודא שהם בטוחים ומוגנים בכל מקום. אנחנו נמשיך לפעול על מנת שכל ילד והורה במדינת ישראל ידעו על קיומו של מטה 105 ככתובת שמגנה עליהם במרחב המקוון.
במטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 מזהירים, כי יכולת ההתחזות ברשת ויצירת קשר ישיר עם קטינים על ידי זרים שמעוניינים לפגוע בהם ולנצלם היא תופעה מסוכנת בעלת השלכות קשות. אנו קוראים לילדים ולבני הנוער לגלות משנה זהירות בעת הגלישה ברשת:

  1. אל תעבירו פרטים אישיים ברשת ואל תמסרו לאף אחד את הסיסמה לפרופיל האישי שלכם.
  2. לעולם אל תפגשו עם מישהו שהכרתם ברשת, ללא אישור ההורים.
  3. אם אתם מרגישים לא בטוחים ברשת או מתבקשים לעשות מעשים שגורמים לכם אי נוחות, שתפו באופן מיידי את ההורים או מבוגר אחראי שאתם סומכים עליו.
  4. השיחה שאתם מנהלים ברשת גורמת לכם למבוכה? מבקשים מכם להצטלם באופן חושפני או לשלוח תמונות עירום? במקרים כאלה דאגו לצילום מסך של השיחה, נתקו מיידית את הקשר ודווחו להורים – צילום המסך מסייע לנו לאתר את הפוגע.
    כמו כן, אנו פונים להורים לגלות מעורבות בהתנהלות ילדיהם ברשת – שוחחו איתם על הסכנות ברשת, הסבירו להם על תופעת ההתחזות, וודאו שהם גולשים באופן בטוח ונמנעים מקשר עם זרים.
    מוקד 105 פועל 24/7 וזמין לכלל הציבור בכל חשש או מקרה של פגיעה בקטינים במרחב המקוון 105.gov.il

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem