כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חולון,בת ים וראשון לציון נגד נת"ע

קרב ראשי הרשויות

קרב ראשי הרשויות

לאחר אין ספור עימותים בין הרשויות המקומיות לבין חברת נת"ע על רקע הקמת הרכבת הקלה, איגד ראש עיריית בת ים את ראשי הערים לקרב הבא – לקראת תחילת העבודות על פרויקט המטרו: "התושבים שלנו לפני הכל"

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, שעירו היא אחת מהערים שסובלות מבעיות שונות בשל חפירות הרכבת הקלה יזם התאחדות חדשה של ראשי הערים על מנת להיאבק ולעמוד יחד מול נת"ע בשורה של נושאים כמו שיפוי בגין הפקעות, צורת החפירות, שלביות בעבודה ותמריצים לרשויות.

לראשונה מתאחדים ראשי הערים במאבק משותף. כבר בשבוע שעבר התקיים מפגש ראשון אליו הוזמנו ראשי הערים בהם צפוי לעבור קו ה-M3 של המטרו, במטרה לתאם עמדות לקראת המועד הסופי להגשת התנגדויות לתכנית הצפוי בשבוע הבא.

המפגש שיזם ברוט, התקיים בשל הקורונה באמצעות תוכנת הזום, השתתפו גם ראש עירית חולון מוטי ששון, ראש עירית ראשון לציון רז קינסטליך, ראש עירית רמת גן כרמל שאמה-הכהן, ראש עירית אור יהודה ליאת שוחט, ראש עירית רמת השרון אבי גרובר, ראש עירית גבעת שמואל יוסי ברודני, ראש מועצת אזור אריה פכטר, וכן נציגים מעיריות פתח תקווה, קרית אונו והרצליה. לבקשת ראש עירית תל-אביב, רון חולדאי, את תל-אביב ייצג בדיון מנכ"ל פורום ה-15, איתן עטיה.


במהלך הדיון סיפרו ראשי העיר של בת-ים ורמת גן על החוויות האישיות שלהם בעבודה מול נת"ע, והציגו שורה של נושאים שלדבריהם אם לא יסוכמו מראש – הממשלה תתעלם מצרכי הרשויות ותפעל מבלי לתאם עם ראשי הערים- ייאלצו ראשי הערים ללכת יחד לקרב משפטי מול נת"ע. בנוסף סוכם לפעול לדרישת תיאום מלא מול הרשויות המקומיות בנוגע לשלביות העבודה, פיתוח מרחבי הקרקע בין התחנות השונות, וכן לדרוש בהירות מלאה בניסוחי התכנית.

נושא נוסף שעלה בפגישה הוא דרישה לשיפוי מלא בגין הפקעות ופגיעה בשטחים ציבוריים, וכן פעילות בנוגע לכוונת הממשלה להפחית במסגרת חוק ההסדרים את גובה היטל ההשבחה שישולם לרשויות בגין פיתוח קרקעות בשטחי פרויקט המטר.

צביקה ברוט ראש עיריית בת ים שיזם את התאחדות ראשי הערים, מוכן לקרב ומוסיף: "התושבים שלנו לפני הכל. הרשויות המקומיות סובלות מאד מדורסנות בכל מה שקשור לפרויקט הרכבת הקלה. זה הזמן להפיק את הלקחים ולהקדים תרופה למכה בכל מה שקשור למטרו. שם עדיין אפשר לתקן. מדובר בפרויקט לאומי חשוב מאוד, אבל אנחנו לא נסכים שתהיה שום פעילות מעל הראש שלנו כפי שנעשה בעבר. כל פרויקט שנעשה ללא תיאום עם הרשויות יוצר בעיות, וכשיש תיאום והסכמות הדברים מתקדמים בצורה טובה לתושבים שלנו ועל זה לא נתפשר."

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem