כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חופי בת ים הם הכי נקיים לפי נתוני מדד "חוף נקי "לחודש אפריל

הנתונים הם של חודש אפריל מטעם המשרד להגנת הסביבה

מסיימים את אפריל עם עלייה בניקיון החופים הפתוחים בישראל: מנתוני מדד "חוק נקי" של המשרד להגנת הסביבה לעולה כי 86% מהחופים דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד" – עלייה ביחס למדד הקודם שעמד על 80%

סגן מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה החופית של המשרד להגנת הסביבה, פרד ארזואן: "העלייה המעודדת בניקיון החופים מצביעה על שמירה של הציבור על הים, הימנעות מכלי פלסטיק חד פעמי ואיסוף הפסולת לאחר השהות בחוף. הנתונים חיוביים, אבל תמיד יש לאן לשאוף. אני קורא לכל מי שמגיע לחוף ולים, להימנע מלהגיע עם פלסטיק, לאסוף את הפסולת ולשמור על החופים שלנו נקיים"

חד פעמי, לא בים שלי: נתוני מדד "חוף נקי" לתאריך 30 באפריל, מראים כי 86.3% מהחופים הפתוחים (הלא מוכרזים) שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת  80.3%  במדד הקודם.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון "נקי מאוד") הן:  עכו, חיפה, טירת הכרמל, נתניה, הרצליה, בת ים, תל אביב-יפו, אשדוד.

רשויות חופיות בעלות ציון ממוצע "בינוני": חדרה, חוף השרון, אשקלון.


לנתוני מדד חוף נקי לחודש אפריל 2022: https://did.li/jk9Hw

התקציב לתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה לשנת 2022 הוא הגדול ביותר מאז התחלת התוכנית, ועומד על 16 מיליון שקל.

שנת 2022 היא השנה ה-17 לתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, הפועלת משנת 2005 במטרה למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים בהתאם למחויבות הבין-לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל.

מרכיב מרכזי בתוכנית חוף נקי וכן עיקר תקציבה, מופנה לתמיכה ברשויות החוף בניקיון החופים הפתוחים שבשטחיהן. תוכנית חוף נקי מגדירה יעדי תוצאה ברורים לניקיון החופים הפתוחים – כך ש-70% מהחופים יהיו נקיים 70% מהשנה – במטרה לטפל בבעיה הסביבתית של הפסולת הימית בישראל.

שנת 2021 הייתה השנה הנקייה ביותר מאז תחילת מדידת ניקיון החופים הפתוחים והלא מוכרזים לרחצה. 74.2% מהחופים הוגדרו כ"נקיים" או "נקיים מאוד" לפחות 70% מהשנה, לעומת 19.7% מהחופים בשנת 2005, כאשר הושקה התוכנית. זוהי הפעם הראשונה מתחילת התוכנית שיותר מ-70% מהחופים היו נקיים 70% מהזמן, כפי שהוגדר במטרות תוכנית חוף נקי.

במסגרת התוכנית, מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה מבצעים מדידה של רמת הניקיון בחופים הפתוחים תוך יידוע שוטף של רשויות החוף לטובת מעקב ופעולות מתקנות לשיפור מתמיד של ניקיון החופים. שיתוף תוצאות מדד חוף נקי לציבור הרחב מתבצע פעמיים בחודש לאורך כל השנה, כצעד משלים להעלאת המודעות של הציבור הרחב לתופעת הפסולת הימית ושקיפות ציבורית.

המשרד להגנת הסביבה תומך ברשויות המקומיות החופיות שבתחומן חופים בלתי מוכרזים לרחצה, עבור ביצוע פעולות ניקוי בחופים לא מוכרזים לרחצה והפחתה במקור של פסולת ימית ושימוש בכלים רב פעמיים. כמו כן, המשרד יפעיל בקיץ תוכנית לתגבור אכיפה של חוקי העזר לניקיון, בעזרתם של שוטרים מתחנות רבות ברחבי הארץ בהיקף של מיליון שקל.

המשרד ימשיך לפעול להוצאת פסולת מקרקעית הים, הן על ידי קבלנים והן על ידי מתנדבים, בעזרת שיתופי פעולה עם ההתאחדות הישראלית לצלילה ורשות הטבע והגנים. כמו כן, במהלך חודשי הקיץ, המשרד יעלה בקמפיין הסברה לציבור הרחב, בשיתוף פעולה עם עמותת אקואושן, וימשיך לבצע ניטור של הסביבה הימית להימצאות פסולת ימית בחופים, בקרקעית הים ועמודת המים במסגרת הניטור הלאומי של ים תיכון וים סוף.

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור להימנע מלהביא פסולת פלסטיק לחופי הים, במטרה לשמור על החופים של כולנו נקיים. חד פעמי – לא בים שלי!

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem