כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חופשה במלון קיסר פרמייר בירושלים

טור התיירות מאת רואי פרסול

זה היה עוד יום קפוא של סוף דצמבר, קצת אחרי הסערה "כרמל", שמזל שקיבלה שם, אחרת היא סתם היתה עוד מערכת גשם שגרתית. תקופה לא קלה להיות הורים לכדור אנרגיה ומרץ בן שנתיים וחצי. הרי בקיץ, מספיק לקפוץ לגן השעשועים הקרוב לבית, או לרדת לאיזו גינה ציבורית עם חתיכת דשא, והזאטוט כבר יוציא לבד את האנרגיה שהוא צריך להוציא. אבל עכשיו, כשקר ורטוב בחוץ, השובי דובי תקוע מול הטלוויזיה בבינג'ים של "יחידת חילוץ", או שהוא סתם שובר לנו את הבית, באופן שיטתי ויסודי שלא נראה מאז "הניצוץ" של סטנלי קובריק.

"אם כבר קר לנו", אמרה החכמה שבנינו, "למה שלא ניסע קצת לירושלים?! לפחות נרגיש חורף אמיתי, כמו באירופה".

שאני אתווכח עם האישה?

בלי להכביר במילים, ארזתי תיק בחיפזון בזמן שזוגתי מזמינה און ליין חדר במלון קיסר פרמייר במרכז עיר הבירה, ויאללה, עולים על כביש 1.

מעולם לא ישנתי במלון מרשת קיסר בארץ. כי בישראל, התפיסה שלנו לגבי מלון היא נופש. בריכה, ספא, הררים של אוכל והתחרדנות על מיטת שיזוף. ולקיסר הירושלמי אין בריכה או משחקייה לילדים. אבל מה, בכל טיול שלנו לאירופה, תמיד אנחנו הולכים על מלונות כאלו בדיוק. כי זה המלון המושלם למטיילים: אחלה חדר להתרעננות, מיטה טובה לחידוש כוחות, ארוחת בוקר שמשביעה עד הערב ויוצאים לחרוש את העיר. ובחורף הנוכחי, כשכל לילה במלון עולה כמו סופ"ש הכל כלול ברודוס, הבנו שמתאים לנו מלון עם מחירים שפויים יותר. וגם ככה תכננו לטייל וליהנות מהעיר, ככה שמלון קיסר פרמייר התאים לנו כמו כפפה ליד.


הגענו למלון העירוני אך אינטימי באווירה אירופאית, בלב העיר, ועל ההתחלה שמחנו שיש לנו חניה במלון. טרוויאלי מן הסתם, אבל לא כל מלון מספק חניה בימינו. המלון, אשר מתאים במיוחד לנופשים, תיירים ואנשי עסקים המחפשים נוחות ואווירה אינטימית, ממוקם במרכז העיר, קרוב למרבית מוקדי התיירות של ירושלים, במרחק הליכה קצר לשוק מחנה יהודה, מרכז הקונגרסים "בנייני האומה" והתחנה המרכזית. בצמוד למלון תחנת ״הטורים״ של הרכבת הקלה באמצעותה תוכלו להתנייד בקלות ברחבי העיר. במלון 150 חדרים מרווחים המאובזרים בטלוויזיות עם חיבור לכבלים, מיני מקרר, ערכת קפה/תה ו-WiFi חינם. המלון השיק לאחרונה לובי מחודש ושירות אכפתי היוצרים אווירה נעימה, חמה ומשפחתית. גם האוכל היה מצוין, וארוחות הבוקר והערב הפתיעו לטובה. לא תמצאו מלון ארבעה כוכבים באירופה עם מבחר כזה של אוכל, וכמובן, כשר בהשגחת רבנות ירושלים.

ועכשיו, לכבוד החורף, משיק המלון שת"פ עם תיאטרון ירושלים, ששוכן במבנה מרשים בשכונת טלביה הייחודית. במסגרת השת"פ מציע המלון חבילות של לינה + הצגה, וחוסכים לכם כסף.

בין ההצגות שתוכלו לבחור: מחוברים לחיים – 25/01, אפס ביחסי אנוש – 03/02, אלף שמשות זוהרות – 06/02 או 07/02, זורבה היווני – 15/02, ועוד. לפרטים נוספים: theatre.co.il/magazine/janfeb2022/mobile/index.html-https://www.jerusalem

עשינו צ'ק אין ויצאנו לטייל. התחלנו בשוק מחנה יהודה הצבעוני, אליו הגענו לאחר הליכה של כמה דקות מהמלון. ירדנו את כל דרך יפו עד לממילא, נושמים את הקור הירושלמי ומדמיינים שאנחנו בלונדון.

מבחינתי, לשוטט ברחובות ירושלים, בסמטאות העיר העתיקה ובשכונת משכנות שאננים זו סיבה מספיק טובה לעלות לעיר הקודש. אבל אם כבר עשיתם את המסלולים האלה, או שאולי אתם מגיעים ליותר מלילה אחד בעיר, הנה כמה המלצות על אטרקציות חורפיות שתוכלו ליהנות מהן:

מוזיאון ידידי ישראל

שני עד חמישי בשעות 10:00-17:00, שישי 9:00-15:00

איפה? יוסף ריבלין 20 נחלת שבעה ירושלים. מה בתכנית? מוזיאון ידידי ישראל הוא מרכז היסטורי חווייתי בנושא ציונות, הנותן במה לסיפורי הגבורה והחסד של הלא יהודים אשר חרטו על דגלם לפעול בכל דרך שרק יכלו, מול תלאות וקשיים אישיים, מתוך אמונה, להשבת העם היהודי לארצו המיועדת בציון, ושגשוגו, לאורך כל השנים החל מההבטחה התנכ"ית, דרך תקופות שונות, ועד ימינו אנו.

המרכז מספק למבקר חוויה ויזואלית ורגשית ומוביל אותו אל מסע בעקבות ההיסטוריה, דרך 7 מיצגי מולטימדיה אור קוליים מתקדמים המשלבים עיצוב, טכנולוגיה ואפקטים שלא נראו קודם בארץ. באמצעות המיצגים נפגשים המבקרים עם דמויות וגיבורים מההיסטוריה של עם ישראל החל מהתקופה המקראית ועד לתקופת הקמת המדינה.

כמה? כניסה לילד (3-18 שנים) / תושב ירושלים / סטודנט 33 ₪. כניסה למבוגר 44 ₪. גמלאי / נכה / חייל- 22 ₪. עלות כניסה משפחתית לסיור במוזיאון (2 מבוגרים +3 ילדים) 100 ₪.

המוזיאון יארח בשבועות הקרובים את התערוכה הנודדת לזכרה של חיילת מג"ב הדס מלכא ז"ל שנרצחה בפיגוע בשער שכם בעיר העתיקה לפני כ-4 שנים בהיותה בת 23 בלבד. התערוכה שהוקמה ביוזמת הוריה, דוד וגאולה מלכא, מאירה קווים לדמותה של הדס והנחלת המורשת שלה.

בתערוכה מוצגים שני צירי זמן: הראשון הוא הדרך שעברה הדס החל מגיוסה לצבא ועד למותה המבוסס על טקסטים שכתבה שחלקם נלקחו מדף הפייסבוק שלה וציר הזמן השני מבוסס על זכרונות החיילים שעליהם פיקדה והאנשים בהם נגעה במהלך חייה הן במהלך שירותה הצבאי והן בחייה הפרטיים. בתערוכה אסופות הספדים המחולקות לפי חודשים מיום נפילתה ועד עתה.

'לראות את הבלתי נראה'

תערוכה בינלאומית ראשונה מסוגה בישראל מוצגת בגן הבוטני גבעת רם בירושלים. התערוכה החדשנית מוצגת בו זמנית ב-12 גנים בוטנים ב-6 מדינות ברחבי העולם, וכוללת עבודות מציאות רבודה (AR) של 13 אמנים ישראלים ובינלאומיים מובילים. התערוכה מוצגת במגוון גנים ברחבי העולם: הגן הבוטני בדנוור (ארה"ב), פרויקט עדן (קורנוול, אנגליה), הגן הבוטני ירושלים (ישראל), הגן הבוטני הלאומי קירסטנבוש (קייפטאון, דרום אפריקה), הגן הבוטני מארי סלבי (פלורידה, ארה"ב), האגודה לגננות של מסצ'וסטס (ארה"ב), הגן הבוטני המלכותי (אונטריו, קנדה), הגן הבוטני המלכותי אדינבורו (סקוטלנד), הגן הבוטני המלכותי ויקטוריה (מלבורן, אוסטרליה), הגן הבוטני המלכותי ויקטוריה (קרנבורן, אוסטרליה), הגן הבוטני של סן דייגו (ארה"ב) והגן הבוטני בטוסון (ארה"ב).

הצפייה בעבודות התערוכה מתאפשרת באמצעות האפליקציה הייעודית SEEING THE INVISIBLE תוך כדי שיטוט במרחבי הגן הבוטני הפורחים, האפליקציה ניתנת להורדה באפסטור לאייפון ובגוגל פליי לאנדרואיד.

רבות מהעבודות שנוצרו לתערוכה עוסקות בנושאים הקשורים לטבע, סביבה, קיימות, והמפגש בין העולם הפיזי והדיגיטלי.

מלון קיסר
מלון קיסר

קרדיט:אבי חיון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem