כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חופשה בעמק המעיינות

פרוט כל הפעילויות השוות בחג החנוכה

חופשה בעמק המעיינות מאת רואי פרסול

זה הזמן לעמק המעיינות. למה דווקא עכשיו, אתם שואלים? כי בקיץ הישראלי האזור הזה רותח, וחם פה לאללה, ככה שאתם חייבים להיות צמודים למזגן, או למקור מים. אבל עכשיו, שיש קצת עננים בשמים, בריזה נעימה ושקיעות מטריפות, ובכן, זה הזמן.

בעיני, הסחנה הוא אחד המקומות היפים בארץ. פשוט נווה מדבר אמיתי, שמשלב מי נביעות בטמפרטורה קבועה כל השנה, צמחייה ירוקת עד שזורקת אותנו רחוק מכאן, לאיזה אזור טרופי, ושקט אינסופי מסביב, ככה שאפשר להקשיב לציוצי הציפורים.

אז אחרי שסימנתם וי על אילת, צימר בצפון וחופשה אורבאנית בירושלים, אולי תנסו משהו חדש? למשל, מלון Olive בגלבוע. המלון שייך לסדרת מלונות האקסקלוסיב של רשת מלונות אוליב. הוא שוכן על פסגת הר הגלבוע, משקיף על שלושת העמקים – עמק המעיינות, עמק חרוד ועמק יזרעאל ומציע לקהל חובב הנופים עוצרי הנשימה – חדרים המתאימים לחופשה מדהימה למשפחות עם ילדים, חופש רומנטי לזוגות ועד לחבר'ה שחושקים בנופש במלון יוקרתי ומפנק. ויוקרתי זה לא אומר יקר, כן? כי המחירים סבבה לגמרי, ובמחיר של לילה באילת תוכלו לישון כאן 2 לילות. אשכרה חצי מחיר.

לקח לנו שעה ורבע מראשון לציון ועד שהגענו למלון, וישר שינינו פאזה למצב חופשה. בשנה האחרונה נחנכו במלון המתחדש ספא מפואר, חדרים חדשים, חדר אוכל חדש ומתקנים נוספים. הספא – 'Valley Spa' מציע מגוון טיפולים – חווית פינוק אמיתית לנפש ולגוף, וכולל בין היתר סאונה יבשה, חדרי טיפולים לזוגות וליחידים עם תפריט טיפולים מגוון הכולל בין היתר עיסויים שונים, טיפולי רפלקסולוגיה, עיסוי הריון ועוד, חדר כושר חדיש ומאובזר ומתקנים נוספים אליהם מצטרפת בריכת המלון המפוארת המשקיפה על נוף ייחודי של עמקי האזור – עמק המעיינות ועמק חרוד.


אבל הגענו עד לכאן כדי לטייל, לא?

אז הביקור הראשון שלכם בעמק המעיינות חייב להיות בגן הלאומי 'גן השלושה- סחנה': הברכות הטבעיות של מעיין נחל עמל (האסי) עם טמפרטורת מים קבועה של 28 מעלות בכל ימות השנה, יגרמו לכם לקפוץ למים גם בשיא החורף. בנוסף למדשאות ולמתקני המשחקים, בגן שנבחר בעבר לאחד האתרים היפים בעולם על פי מגזין TIME, הושק טרום הקורונה 'שביל הבוסתן והמים' – אזור בילוי חדש בגן במסגרתו נסלל שביל מונגש ממגרש החניה ועד הנחל וממשיך לטיילת לאורך הנחל בחלקו המזרחי של הגן באורך של כ-300 מטר. השביל המונגש עובר דרך בוסתן פורח של עצי ארץ ישראל וטחנת קמח עתיקה, ומתחבר בסופו עם שביל פעמוני ההתיישבות. במהלך פריצת השביל נחשפו בצלע הגבעה שני פתחיה של מחילה חפורה אשר מקורה מוערך בתקופה הרומית ביזנטית ושימשה כנראה כחלק ממפעל מים קדום.

בנוסף לפעילות המיוחדת, הסחנה עצמו הוא כמובן אטרקציה משפחתית נהדרת, לצד מוזיאון 'עקבות בעמק' עם שני אגפיו – אגף המורשת באתר 'חומה ומגדל' המשוחזר הכולל פעילות חווייתית למשפחות ואגף הארכיאולוגיה הים תיכונית המציע פריטים רבים מתקופות שונות. אתם מעבירים כאן יום כיף שלם עם הילדים בקלות.

לכבוד חנוכה הקהל מוזמן לבקר באתר המורשת 'חומה ומגדל' וליהנות ממיצג מולטימדיה המדמה עליה לקרקע והקמת יישוב חומה ומגדל, כאשר המבקרים לוקחים חלק בחוויית העלייה אל הקרקע של היישוב, מרגע ההתכנסות, הנסיעה במשאיות, בניית נקודות הישוב החדשות ועד היום; סדנאות מיוחדות ליצירת פנסי פח; סיורים מודרכים באולמות המוזיאון ברוח החנוכה ובדגש על כלי המאור ושרידים מיוון הקדומה. המבקרים יכולים להתלבש כחלוצים וחלוצות 'ולעבוד' בחצץ ובמכבסה ממש כמו באותם הימים ובאגף הארכיאולוגי: באולמות המוזיאון מוצגים פריטים עתיקים רבים הקשורים למורשת חג החנוכה ולמאור בעת העתיקה. משפחות וילדים מוזמנים לבקר ולצעוד ב'שביל' נרות החרס – סיירו בתצוגות וגלו נרות וכלי חרס נדירים ממגוון תרבויות קדומות, לרבות מיוון העתיקה.

כמה: מחיר כניסה לגן – 39 ₪ למבוגר, 24 ₪ לילד (5-14). סדנת הפנסים בתוספת 10 ₪, יתר הפעילויות כלולות במחיר.

מתי: שעות פעילות הגן בימי החג – 08:00-16:00. מיצג מסע העלייה אל הקרקע – 30.11-2.12 בשעה 13:00; סדנת פנסי פח 1-2.12; סיור מודרך במוזיאון הארכיאולוגיה – 1-2.12 בשעה 11:00.

לפרטים והרשמה: [email protected]

אז מה עוד עושים בחנוכה בעמק המעיינות?

'כאן בונים ציונות' במרכז סיור גלבוע מעיינות

חוויה מיוחדת בה המשתתפים ישחזרו את חוויות מבצע ההתיישבות הנועז ביותר: הקמת יישובי חומה ומגדל בחוויה אורקולית, ציונית, גיבוש והרפתקה לכל המשפחה. עוד במרכז הסיור – מתחם יצירה, סיורים מגוונים למיטיבי לכת, מיטיבי קשב ומשפחות ברחבי הגליל בהדרכת מדריכי המרכז ומשחק חפש את המטמון אינטראקטיבי באזור העמק.

היכן: מרכז סיור גלבוע-מעיינות בקיבוץ מירב. מתי: פעילות 'כאן בונים ציונות' 30/11-6/12 בשעות 10:00,12:00,14:00,16:00. מחיר: 25 ₪ למשתתף (מעל גיל 6).

לפרטים: רכישת כרטיסים ורישום https://tickchak.co.il/22343

סיורי אנרגיה מדליקה בחוות הרוח

מה: בין טורבינות רוח ענקיות ומאגרי מים האוגרים אנרגיה ואל מול נוף עוצר נשימה של עמק המעיינות והרי הגלעד בגובה 500 מטרים נכיר את עולם האנרגיה המתחדשת: חוות הרוח בגלבוע מזמינה את כל המשפחה לסיורים בימי חג החנוכה. הסיור כולל תצפית מרהיבה על עמק המעיינות, סיור באוויר הפתוח בין טורבינות רוח עצומות ממדים ותצפית אל פרויקט האגירה השאובה. כולל צפייה בסרטון מרתק במרכז המבקרים על כוחה של הרוח.

היכן: חוות הרוח בגלבוע

מתי: ימי חג החנוכה (למעט שבת), סיורים בשעות 10:30, 12:30

מחיר: 30 ₪ למשתתף (מעל גיל 5)

לפרטים: רכישת כרטיסים https://tickchak.co.il/13609

עששיות בנהריים בגשר

מה: שלל פעילויות מיוחדות בחוויית נהריים בגשר, בתוכן גם חנוכת המייצג החדש בחוויית נהריים, חוויה אור-קולית המספרת על חזונו של פנחס רוטנברג והגשמתו – תחנת הכוח ההידרואלקטרית הראשונה בארץ ישראל; סיפורם מעורר ההשראה של חלוצי גשר; הכרות עם סיפור גבורתה ועיטור המופת לו זכתה אסתר ארדיטי חובשת בחיל האוויר המונצחת באתר ובנוסף – סיורי עששיות מיוחדים לחנוכה! לאחר טקס הדלקת נרות חגיגי בחנוכייה ייחודית שנמצאה בהריסות מפעל החשמל בנהריים, נרד עם עששיות מעבר לגדר הגבול לחזות בנהר הירדן, בגשרים העתיקים שמעליו ובחאן הממלוכי הקסום שאותם נאיר על ידי העששיות והסיפורים.

היכן: חוויית נהריים בגשר

מתי: הפעילות בכל ימי חג החנוכה; סיורי העששיות הליליים בתאריכים 29/11, 30/11, 1/12

מחיר: סיורי העששיות הליליים בשיתוף חברת החשמל הינם ללא תשלום וכפופים לרישום מראש

לפרטים: רישום לסיורי העששיות – https://tic.li/9ydwmAO

כל הפעילות הזאת וודאי תעשה אתכם רעבים. אחרי יום גדוש קיבלנו המלצה מקבוצת מטיילים על מסעדת "אצל צרפתי", במושב שדה נחום, עניין של 15 דקות נסיעה.

מדובר במסעדת בוטיק ביתית לצד אירועי שף משובחים- גם אירועים פרטיים במסעדה וגם חיצוניים לאירועים וחברות. אבל 'מסעדה ביתית' זה לא עוד כלי שיווקי עם סיפורים על המתכונים שעוברים מבית סבתא. כאן – זה באמת הבית של השף ירון צרפתי, ואתם עוברים דרך הבית לחצר האחורית, שם

ממוקמת המסעדה, ושם גם הקים צרפתי גן שעשועים לטובת משפחות שמגיעות עם ילדים. עד שהאוכל מוכן, הילדים יכולים להוציא אנרגיה במתקנים השונים, להתגלץ', להתנדנד ולקפוץ בטרמפולינה.

אבל זה שאתם מתארחים בבית של הבנאדם, לא אומר שהאוכל יהיה פשוט: ירון צרפתי עבד שנים במטבחי מסעדות ולצד שפים, כולל סיבוב במטבח של מסעדת מסה ועבודה לצד השף אביב משה, והוא מציג כאן מטבח ביתי עם אהבה לאוכל פשוט, טעים ומשביע שכיף לאכול יחד. הפיצות למשל, מדויקות וטעימות לאללה: הקמח מאיטליה, העגבניות מאיטליה, 100% מוצרלה איכותית וכך כל חומרי הגלם.

פיצות, פסטות וסלטים בימים שני – חמישי בשעות – 17:00 עד 21:00. חומוס בימי שישי בשעות 11:00 עד 15:00. ניתן לאכול במקום ויש אפשרות ל TAKE AWAY

עדי זילק ווינר,יובל הנדלר,זד פילמד

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem